2014-10-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan inte positionsbestämma, det håller jag med om. Dock stämmer skiftet på 6 minuter med de undersökningar som har gjort vid Grubban.

/--/ /--/

Kanske gick KJ till Grubban och placerade mobilen i terrängen, därefter har den laddats ur och ligger kvar.

Tänker på Burnburken med slatten som KJ drack upp; var det inom området Grubban? Om inte, hur långt ifrån?
(Ber om ursäkt för dålig koll men datorn har kraschat och fup med den )
Senast redigerad av Rubar 2014-10-17 kl. 12:24.
Citera
2014-10-17, 12:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men tänk att samma vän skrev från en annan mail något som var till KJs fördel och det fick den svar samma dag på. Konstigt va?

Hur vet du syftet med bloggen? Men du har fel i att en blogg är till för att granska utredningar. Det finns det andra instanser som gör och det sker inte i bloggar skrivna av anonyma bloggare. Det skulle vara tämligen oseriöst. Däremot kan en bloggare skriva sina funderingar utifrån det material den har att tillgå. Att bloggen startades öht tyder på ett personligt intresse och att bloggaren ser KJ som felaktigt dömd. Annars skulle bloggaren vara nöjd och ha annat att göra.
Fick vännen svar i bloggen eller personligt? Jag kan inte svara för bloggarens arbetsbelastning i övrigt, det kan variera från dag till dag, och även under en dag.

Jag kan heller inte avgöra syftet med bloggen, bara vad som anges som syfte.
Citat:
Den här bloggen skapades för att belysa utredningen kring fallet Vatchareeya och en del märkliga omständigheter kring den.
Citera
2014-10-17, 12:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Det framgår tydligt i förundersökningen att dessa två personer du förtalar är helt oskyldiga till att ha med VB:s frånfälle att göra.
Likadan utredning som mot MB företogs mot KJ. Resultatet blev detsamma. Talar det för att KJ är oskyldig? Om inte, hur kan den då tala för att MB är oskyldig?
Citera
2014-10-17, 12:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bloggaren har inte skrivit på nästan en månad. Det kan finnas en anledning, t.ex. att hen har ett liv. Du kan knappast förvänta dig respons på tre dagar.

Tillägg: Bloggen har inte som syfte att utreda vem som är skyldig. Den har som syfte att granska utredningen. Den har visat att lejonbacksvägenspåret inte är utrett, det har inget med kvinnans gångriktning att göra.

Nej, naturligtvis inte. Jag spekulerade i anledningen till nätbytet vid det klockslaget.

I ditt egna tillägg ovan så skriver du vad syftet med bloggen är.

Citat:
Fick vännen svar i bloggen eller personligt? Jag kan inte svara för bloggarens arbetsbelastning i övrigt, det kan variera från dag till dag, och även under en dag.

Jag kan heller inte avgöra syftet med bloggen, bara vad som anges som syfte.

Inte i bloggen. Men svar och det mailet bloggaren svarade på kom efter det bloggaren inte svarade på.
Citera
2014-10-17, 13:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vem är det som sagt att AN hotat VB till livet?
YT:s (körläraren) fru lär ha sagt det på sidan 971.
Citera
2014-10-17, 13:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
YT:s (körläraren) fru lär ha sagt det på sidan 971.

sidan jag ännu inte kommer åt. Har du eller någon annan lust att berätta vem YTs fru är och vad som står på sidan?
Citera
2014-10-17, 13:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
sidan jag ännu inte kommer åt. Har du eller någon annan lust att berätta vem YTs fru är och vad som står på sidan?
Citat:
HOT MOT VATCHAREEYA
J*n-Er*k säger spontant att Yng*es fru för någon vecka sedan berättat för J*n-Er*ks fru i samband med Vatchareeyas minnesstunda att [AN] hotat ta ihjäl Vatchareeya. Om det sker via SMS kan J*n-Er*k inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan Vatchareeya försvinner.
(a,i,v)
Citera
2014-10-17, 13:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
(a,i,v)

Då måste ju frun ha blivit hörd om detta?
Citera
2014-10-17, 14:03
Medlem
Citat:
Jag andas lugnt. En revisor som granskar en bokföring och hittar fel, kallar du det en partsinlaga? Samma med bloggen, den granskar en polisutredning och hittar fel.

Kriminaltekniker har konstaterat att det finns inget spår av blodigt våld i lägenheten. Så, varför har hon inte lämnat lägenheten av egen kraft? Kom inte med spekulationer, utan med fakta som styrker ditt påstående.

Jag skall tillägga från FUP sidan 978 följande gällande offret vilket starkt talar för att hon har aldrig varit i besittning av mobilen efter 18.40 då sista utgående signal uppfattats.

"Enligt Cattaliya har det aldrig hänt att Vatchareeya har valt att promenera hem i fall där hon
blivit sen
. Enligt Cattaliya åkte alltid Jan-Erik och hämtade flickan om han hade möjlighet
till detta. Vatchareeya brukade ringa och be Jan-Erik om skjuts."

Finns mer av denna varan i FUP.

Hon blev sen och hon kunde aldrig ringa för skjuts, hon skulle aldrig valt att promenera hem och därför är det ännu mer osannolikt att hon styr kosan mot ett helt annat mål som dessutom är betydligt längre att promenera en sen kväll. Hon var redan sen hem ca 22.00 då modern börjar fundera var hon är. ringer och sms'ar men offrets mobil var avslagen.
Citera
2014-10-17, 14:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag skall tillägga från FUP sidan 978 följande gällande offret vilket starkt talar för att hon har aldrig varit i besittning av mobilen efter 18.40 då sista utgående signal uppfattats.

"Enligt Cattaliya har det aldrig hänt att Vatchareeya har valt att promenera hem i fall där hon
blivit sen
. Enligt Cattaliya åkte alltid Jan-Erik och hämtade flickan om han hade möjlighet
till detta. Vatchareeya brukade ringa och be Jan-Erik om skjuts."

Finns mer av denna varan i FUP.

Hon blev sen och hon kunde aldrig ringa för skjuts, hon skulle aldrig valt att promenera hem och därför är det ännu mer osannolikt att hon styr kosan mot ett helt annat mål som dessutom är betydligt längre att promenera en sen kväll. Hon var redan sen hem ca 22.00 då modern börjar fundera var hon är. ringer och sms'ar men offrets mobil var avslagen.
Finns mer i FUP, sid 966:
Citat:
Efter hemkomsten äter [J-ES] lite mat och sätter sig sedan och ser på TV. Planen för den fortsatta kvällen var att han vid 19.30-tiden skulle åka hem till [R] igen för att de skulle basta och ta en öl tillsammans. [R] hämtar upp [J-ES] från bostaden 19.30 och därefter åker de hem till [R].
Vid 23.00-tiden får [J-ES] skjuts med bil hem från [R]. Det är [R:s] sons flickväns mamma som kör honom tillsammans med [R:s] son och dennes flickvän. [J-ES] blir avlämnad på Ugglegatan. [J-ES] kände sig lite berusad vid hemkomsten.
Denna kväll hade J-ES förhinder att hämta flickan.
Citera
2014-10-17, 14:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då måste ju frun ha blivit hörd om detta?
Det borde hon ha blivit. Ett hot mot ett mordoffer bör rimligen undersökas. Men det står inget i FUP om det.
Citera
2014-10-17, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Du jobbar hårt med att försöka trycka ner folk- det är patetiskt!
Vad menar du?
Citat:
Glöm inte bort att AN sägs ha hotat VB till livet och MB har mordhotat förut.
Källor på det tack.
Citat:
Tro mig Zambora jag hoppas liksom du och flera andra att rätt kille sitter. Jag hoppas innerligt att KJ är skyldig MEN det verkar inte som det!!!
Det är synnerligen klarlagt att rätt gubbe sitter.
Citat:
Förtal innebär att man vill framställa någon i dålig dager- att man sprider ut uppgifter om någon så att dennes rykte påverkas negativt. OBS inte nödvändigtvis falska rykten. .
Det är exakt vad du och några till gör mot MB och AN. Förstår du verkligen inte det så är det illa ställt med dig.
Citat:
Jag vill att styckmordet ska utreda ingående. Att sanningen ska komma fram. Alternativa GM borde utredas vidare! Fel man kanske sitter i fängelse och det är ju förfärligt ellerhur! ...
Hur vill du att detta ska gå till? Styckmördaren Kristoffer Johansson är dömd i två instanser och fallet är avslutat. Detta påvisar enbart hur okunnig du är inom juridiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in