2014-10-17, 01:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Med tanke på den impulsiva tjej hon verkade vara är jag övertygad om att hon i kokande ilska hade kunnat bestämma sig för att gå dit. VB var långt ifrån alltid en tjej som lät förnuftet råda. TR och HR resonerar utifrån ett slags allmängiltigt förnuft, så ser jag det.

Maginnehåll post mortem talar mera för att hon snarare avled tidigt än sent under kvällen. Dessutom verkar det som att hennes mobil har varit ute på vandring mellan 20.32 - 20.38. Zero73 brukar vara den som har koll på mobilmaster o dylikt fast hen har inte varit aktiv på ett tag. Hur var det i närheten av Sävastklinten; går mobiltelefoner ner till 2G i aktuella område?
Zero73 har förhinder. Söder om Åberget går mobilen ner till 2G, men VB:s mobil gick ner en timme före iakttagelsen på Lejonbacksvägen.
Citera
2014-10-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag sa aldrig att de korsar varandra. Det går utmärkt att gå från Svedjevägen till Lejonbacksvägen, över Sävastvägen, här: https://www.google.se/maps/place/Lejonbacksvägen,+Boden/@65.7953644,21.6965875,237m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x467f58d8a424fb2b:0xeae2e d44cce7860b Jag har gjort det själv. Vänligen, ifrågasätt inte vad jag skriver igen.

Men få nu inte andnöd, jag frågade var de korsar varandra.

Sen kan jag lova dig att jag kommer ifrågasätta det mesta du skriver för du är inte trovärdig i många av dina alster. Du har fått draghjälp av din vän bloggaren som dock vinklar saker och ting i en riktning utan att ta till alla fakta i målet. Det är ingen "neutral" blogg utan istället en partsinlaga.

Vi vet av dina poster att du (hur sannolikt det nu är ?) promenerat där och därför borde både se och förstå att dina olika promenadsvängar inte förändrar ett skit av den enkla anledningen att offret aldrig har gått där och ej heller lämnat lgh av egen kraft.
Citera
2014-10-17, 01:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Okej trodde du kunde utveckla svaret. Utesluter inte att det var VB som vittnet såg. Jag säger att det är lika sannolikt att KJ själv plockat upp VB, strax efter vittnet sett henne. Dom kan ha bråkat hos KJ, därav hon bestämmer sig att springa därifrån. Och hon smsar MB om bråket, och MB tar det inte på allvar och raderar smsen. KJ blir vansinnig och tar bilen och utgår efter att hon ska till MB. KJ träffar på VB före MBs hus. Och plockar upp henne och kör iväg med henne.

Utesluter inte heller att AF hade bevakning på VB den där kvällen. Flera vittnen och händelser gör att alla vet att AF är otroligt svartsjuk av sig. Även vittnet som såg AF i en bil med KJ, gör att af såklart kände till KJ. Han kände ju till MB så bra. Sedan haffade AF henne på vägen efter vittnet sett henne. VB berättar att KJ hade druckit en öl och inte kunde köra och att dom bråkat. Och AF erbjuder sig att köra vb hem, men det gör han inte.

-Det var uppgifter från fup bloggaren fick för det mesta, sen när är inte 2 vittnes uppgifter intressant. Då du själv grundar i princip hela ditt scenario på vad ett vittne sett.
Om någon är på väg till ett mål kommer hen oftare fram till målet än inte. Min tro på vittnet på Lejonbacksvägen baseras dels på hennes trovärdighet, men också på att det stämmer tidsmässigt bra med den tid KJ anger.
Citera
2014-10-17, 01:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Men få nu inte andnöd, jag frågade var de korsar varandra.

Sen kan jag lova dig att jag kommer ifrågasätta det mesta du skriver för du är inte trovärdig i många av dina alster. Du har fått draghjälp av din vän bloggaren som dock vinklar saker och ting i en riktning utan att ta till alla fakta i målet. Det är ingen "neutral" blogg utan istället en partsinlaga.

Vi vet av dina poster att du (hur sannolikt det nu är ?) promenerat där och därför borde både se och förstå att dina olika promenadsvängar inte förändrar ett skit av den enkla anledningen att offret aldrig har gått där och ej heller lämnat lgh av egen kraft.
Jag andas lugnt. En revisor som granskar en bokföring och hittar fel, kallar du det en partsinlaga? Samma med bloggen, den granskar en polisutredning och hittar fel.

Kriminaltekniker har konstaterat att det finns inget spår av blodigt våld i lägenheten. Så, varför har hon inte lämnat lägenheten av egen kraft? Kom inte med spekulationer, utan med fakta som styrker ditt påstående.
Citera
2014-10-17, 01:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Zero73 har förhinder. Söder om Åberget går mobilen ner till 2G, men VB:s mobil gick ner en timme före iakttagelsen på Lejonbacksvägen.

Ponera att hon lämnar KJ redan efter första avsnittet av Family Guy. Vid 20.32 befinner hon sig på Sävastvägen och mobilen går ner till 2G. Vad för slags ärende skulle hon ha kunnat haft utefter denna väg? Fundera fritt...
Citera
2014-10-17, 01:21
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Om någon är på väg till ett mål kommer hen oftare fram till målet än inte. Min tro på vittnet på Lejonbacksvägen baseras dels på hennes trovärdighet, men också på att det stämmer tidsmässigt bra med den tid KJ anger.

Må så vara, du har några halv klyftiga teorier. Men du ser det inte själv, att det är minst lika sannolikt att hon aldrig kom fram till MB i så fall. Och att det kan t ex ha varit KJ som kan ha plockat upp henne. Varför skulle VB och KJ inte kunnat ha bråkat? Så att VB smsar MB om det. Då VB inte varit särskilt bra på att uttrycka sig, så kan det ha stått lite luddigt formulerat. Men då MB var så van med att VB överdriver allt. Så brydde han sig inte något vidare, han satt och käkade på restaurang dessutom.
Citera
2014-10-17, 01:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ponera att hon lämnar KJ redan efter första avsnittet av Family Guy. Vid 20.32 befinner hon sig på Sävastvägen och mobilen går ner till 2G. Vad för slags ärende skulle hon ha kunnat haft utefter denna väg? Fundera fritt...
Fri fundering. Hon tog fel gångväg från Lejonbacksvägen istället för Torpgärdsleden, och upptäckte det vid vägkorsningen och fortsatte mot Sävastvägen.
Citera
2014-10-17, 01:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Må så vara, du har några halv klyftiga teorier. Men du ser det inte själv, att det är minst lika sannolikt att hon aldrig kom fram till MB i så fall. Och att det kan t ex ha varit KJ som kan ha plockat upp henne. Varför skulle VB och KJ inte kunnat ha bråkat? Så att VB smsar MB om det. Då VB inte varit särskilt bra på att uttrycka sig, så kan det ha stått lite luddigt formulerat. Men då MB var så van med att VB överdriver allt. Så brydde han sig inte något vidare, han satt och käkade på restaurang dessutom.
Problemet är att KJ skulle ha blodat ner kupén i bilen på hemväg. Det har framförts en massa teorier om hur han skulle ha undvikit det, men de är osannolika eller kräver planering (klädbyte etc), så de tror jag inte alls på.
Citera
2014-10-17, 01:35
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Har allt logiskt tänkande avstannat helt och var är det sunda förnuftet.

Du tror alltså helt frankt att hon planerat att gå en 45 minuters promenad till sävast för att sedan ta en ca 60-70 minuters promenad hem till bostaden.

Det är för det första inte i närheten av sannolikhet och för det andra inte ett dugg rimligt heller.

Skärp dig om du skall ha det minsta trovärdighet i dina alster.

Jag förmodar att man får resonera utifrån den VB var som person? Hon hade för vana att låta impulsiva känslor ta överhand. Inte ens hennes närmsta vänner förstod sig på hennes egenheter. På det sättet liknade hon och KJ varandra. Eller hur?

Nu har jag inte uppfattningen att hon ska ha nått fram till sin f.d älskare - OM hon gick utefter den vägen. Jag vill bara påminna om att VB var ung, besatt och hade ett känsloliv som kunde åka berg- och dalbana många gånger under en dag.

M.a.o - promenerade hon där kan vi förmodligen också skippa allt som kan stavas planering.
Citera
2014-10-17, 01:46
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Problemet är att KJ skulle ha blodat ner kupén i bilen på hemväg. Det har framförts en massa teorier om hur han skulle ha undvikit det, men de är osannolika eller kräver planering (klädbyte etc), så de tror jag inte alls på.

Ja finns flera bra förslag till det. Har själv föreslagit några. Men att du dömer ut alla förslag kan man förstå. Ett bra förslag kan vara att KJ hade hjälp. Det svarar på dom frågorna. Du utgår dessutom efter att AN skulle ge falskt alibi för MB? Det är jag inte lika säker på. Eller var hon med på själva utförandet?
Senast redigerad av henkess 2014-10-17 kl. 01:48.
Citera
2014-10-17, 05:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
KJ säger aldrig att VB gick direkt när programmet var slut, utan efter att programmet var slut. Hur långt efter vet vi inte. Dessutom, den väg som bloggaren har ritat ut, den gula https://cdn3.cdnme.se/4397225/7-3/lejonbacksvagen_53e293989606ee77b3c76198.jpg, behöver inte ha varit rätt väg. VB kan ha tagit omvägen Svedjevägen - Lejonbacksvägen, som är längre, men lättare att hitta.

Nej han säger inte när hon gick för hon gick aldrig.

Vittnena gällande en promenerandes VB kan inte ens enas om i vilken riktning människan gått?
Citera
2014-10-17, 05:52
Medlem
Citat:
Jag andas lugnt. En revisor som granskar en bokföring och hittar fel, kallar du det en partsinlaga? Samma med bloggen, den granskar en polisutredning och hittar fel.
Fast med den subtila skillnaden att revisorn är en person som är auktoriserad via utbtbildning och lagstiftning att utföra en granskning enligt i förväg bestämda principer. Bloggaren är en snubbe-dubbe med en dator och internetuppkoppling.

Citat:
Kriminaltekniker har konstaterat att det finns inget spår av blodigt våld i lägenheten. Så, varför har hon inte lämnat lägenheten av egen kraft? Kom inte med spekulationer, utan med fakta som styrker ditt påstående.
Styckmördaren Kristoffer Johanssons lägenhet är inte utesluten som brottsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in