Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag är inte i maskopi med någon annan i tråden, jag har en känsla av att du insinuerar det.
Citat:
Nej, jag tycker inte att man måste redovisa kandidater som borde misstänkas bara för att man tycker att utredningen kring mordet är bristfällig. Det är bevisen som säger att KJ mördade VB som diskuteras. Bevis som talar för att någon annan har mördat VB kan knappast redovisas därför att ingen annan har utretts. Det faktum att bevis för en annan mördare inte har hittats betyder inte att sådana bevis inte finns/fanns.
Alltså har DU inget att komma med när det gäller andra tänkbara gärningsmän
som kan ha mördat och styckat VB . Det TYCKER JAG är konstigt .
Citat:
Jag misstänker inte MB, men ponera att man hade hittade en tejprulle i tränarens bil med VB blod på, inte alls osannolikt, hur skulle ett sådant bevis tolkas? En sådan rulle kan inte hittas om man inte undersöker bilen och bostaden.
Så du misstänker inte heller MB ? Vilken slump .
Vad spelar det för roll ? Ingen tejp har hittats i MB:s bil .
Alltså finns ingen anledning till att du PONERAR hur detta skulle ha tolkats .
Citat:
Man kan inte säga hur utfallet hade blivit om man undersökt nämnda personer lika grundligt som KJ, ditt resonemang är obegripligt.
Jo , men att det är obegripligt för "er" säger ju inte så mycket .
Kan du säga varför man slutade att undersöka MB inblandning då ?
Det måste ju finnas en rimlig anledning till att MB avfördes som misstänkt för mordet på VB .
Citat:
På förekommen anledning så har jag ett vagt minne av att MB har vittnat om att han har besökt området där VB hittades, på tal om lokalkännedom.
Vagt minne ? Betyder det att MB känner till trakten lika bra som KJ och att han är
mera "icke" misstänkt för mordet på VB ?
Citat:
Att jag tror att KJ har med mordet att göra borde inte vara en nyhet, det har jag upprepat ett otal gånger om jag inte missminner mig.
Vad innebär "har med mordet att göra" ?
Du kunde ju inte svara på en enda av mina frågor om detta .
PONERA nu en gång till så får vi höra vad du TYCKER och tror om KJ:s inblandning .
Citat:
Hindrar mig dock inte från att diskutera utredningen och domen objektivt.
På vilket sätt påverkar dina PONERANDEN att något skulle ändras i fallet med mordet på VB ?
Fallet är ju avslutat , därmed inget mer att diskutera .