2014-10-09, 21:58
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Har det varit någon Enar Gustafsson inblandad i det här fallet, jag har för mig att det var han som gjorde allt fel i Spekeröd, men jag kan ha fel.

Även damerna Fast och Ekman har visst hittat hit. Se t.ex. s. 198 i FUP för nämnda fall där. Jaja, nån har väl lite roligt nu i alla fall.
Senast redigerad av rayravioli 2014-10-09 kl. 22:22.
Citera
2014-10-09, 22:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
OK. Här kommer en källhänvisning:
Enligt förundersökningen sid 1777:
Där säger KJ vid förhören " Det är nästan alltid att hon har gjort illa sig eller någonting på träningen säger hon"
Han uttalar också:
"Och det var en gång så här när hon liksom haft sån här näsblödning och men det hade ju su slutat och det kan ju ha så vari"

Enligt KJ hämtar han VB vid skolan och även skjutsar till karaten som han säger 10-99 gånger och alltid när hon har någon väska eller andra påsar läggs det alltid i bagageutrymmet.
Ser man logiskt med blodfläckarna i bagageutrymmet som är mycket små är en sannolik förklaring att VB har haft dropp av blod från näsan när hon lagt någon väska i bagageutrymmet.
Sådan här dropp märker man inte själv om man inte ser var droppen faller.
Det finns en logisk förklaring därför blodfläckarna finns samlade på ena sidan, någon dropp har hamnat på listen och någon annan i bagageutrymmet.

Hon skulle alltså ha stått böjd framåt med droppande näsa?

Då finner jag det mera sannolikt att blodet avsattes i samband med en ev skjuts hemåt av KJ när stortån blev illa skadad. VB´s mamma antog att hon hade promenerat hem från träningslokalen.

Bägge hypoteserna låter väl så långsökta, eller? Och vi kan heller inte bortse från Uno´s markering.
Citera
2014-10-09, 22:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Patetiskt att vara så desperat så att man kommer med detta fejk-dokument. Bättre kan ni.

Slutade läsa efter jag såg datumet. varför är datumet 2013-06-12 redigerat. Man ser klart och tydligt det ska stå ett annat år. la snabbt märke till ordet Boden också är redigerat.
Sedan ser det ut som personen använt ps och suddat till resten av dokumentet. Så det ska vara svårt att se, vilket som är redigerat. Dåligt gjort i alla fall.
Citera
2014-10-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jaha, och var var styckplatsen? Inte i eller nära bostaden, då hade den upptäckts. Inte någonstans dit kroppen måste transporteras, för då hade den inte behövt styckas efter den transporten.

För att citera en "stor tänkare" i tråden
Källa på det?
Och kom nu inte med ditt svammel för nu tar DU för en gångs skull påståenden med som är bestämda.
Dvs
  • .... då hade den upptäckts.
  • .... då hade den inte behövt styckas efter den transporten

Två precisa uttalanden från ditt hörn i aluminiumfolien.

Är inte detta ett exempel på det som du uppenbarligen sitter med ljus o lykta o letar efter från andra debattörer för att hugga på. Oavsett ande mening.

Så jag ställer den mäktiga frågan till ofelbare Quarrel:
-KÄLLA PÅ DET??
Citera
2014-10-09, 22:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
För att citera en "stor tänkare" i tråden
Källa på det?
Och kom nu inte med ditt svammel för nu tar DU för en gångs skull påståenden med som är bestämda.
Dvs
  • .... då hade den upptäckts.
  • .... då hade den inte behövt styckas efter den transporten

Två precisa uttalanden från ditt hörn i aluminiumfolien.

Är inte detta ett exempel på det som du uppenbarligen sitter med ljus o lykta o letar efter från andra debattörer för att hugga på. Oavsett ande mening.

Så jag ställer den mäktiga frågan till ofelbare Quarrel:
-KÄLLA PÅ DET??
Källa på vad?
Citera
2014-10-09, 23:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
DL sa att det var blodet vid pilarna som kunde ses med blotta ögat, inte blodet vid räfflorna. Bluestar användes därför, så det är tveklöst fotomontaget han såg.Med saken menar jag saken vi diskuterar, blodmängden.
DL sade ordagrant att "det har varit så pass mycket blod att det har trängt ner i både topparna och dalarna. Så det har täckt hela ytan." - Betr. den befängda diskussionen om näsblod mm: "...det ser helt enkelt helt annorlunda ut, droppat blod." - Huruvida du kan ta till dig dessa fakta, eller ej, låter jag vara osagt, men den här tråden handlar om ett så pass allvarligt brott att det borde vara förbjudet att ägna sig åt en massa struntprat och ordvrängerier.
Citera
2014-10-09, 23:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
DL sade ordagrant att "det har varit så pass mycket blod att det har trängt ner i både topparna och dalarna. Så det har täckt hela ytan." - Betr. den befängda diskussionen om näsblod mm: "...det ser helt enkelt helt annorlunda ut, droppat blod." - Huruvida du kan ta till dig dessa fakta, eller ej, låter jag vara osagt, men den här tråden handlar om ett så pass allvarligt brott att det borde vara förbjudet att ägna sig åt en massa struntprat och ordvrängerier.
DL kunde bara se blodet vid pilarna. I övrigt såg han bara Bluestar. Näsblod är inte min idé, det var DL som pratade om blodmängden. Jag anser att det kunde vara blodmängd jämförbar med näsblod.
Citera
2014-10-09, 23:13
Medlem
Citat:
Källa på vad?

Läskunnig är du ju...
Källa på bevis för att dina påståenden är med sanningen överensstämmande.

Två konkreta påståenden.

Bevisning eller källa?
Citera
2014-10-09, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Läskunnig är du ju...
Källa på bevis för att dina påståenden är med sanningen överensstämmande.

Två konkreta påståenden.

Bevisning eller källa?
Källa på dessa påståenden?
Citat:
Jaha, och var var styckplatsen? Inte i eller nära bostaden, då hade den upptäckts. Inte någonstans dit kroppen måste transporteras, för då hade den inte behövt styckas efter den transporten.
Sunt förnuft.
Citera
2014-10-09, 23:30
Medlem
Citat:

Sunt förnuft.

Det där gillar jag, "sunt förnuft", tänk om du kommit med det tidigare så hade inte tråden spammats av massor med ovidkommande teorier och utpekanden av oskyldiga.

Vi kan väl då enas om att TR och HR har dömt rätt man för brottet och förutom all bevisning och indicier även använt sig av "sunt förnuft".

Edit: Man kan väl även tillägga att polisen har använt "sunt förnuft" när man såg att spaningsobjekt 2 (XX) var ett bomskott och man bytte återigen till objekt 1, den nu dömde och fick träff.
Senast redigerad av ToZon 2014-10-09 kl. 23:48.
Citera
2014-10-10, 00:14
Medlem
Citat:

Sunt förnuft.

Tillåter mig att småle litet.

Går igenom hundratals sidor bakåt nu i mitt letande efter "sunt förnuft"....
Svårigheten att hitta inslag med är uppenbart.

Ignore... ligger nära till hands.

KJ är dömd i två instanser utan att utbildade människor tvekat.

Att hävda hans oskuld ANSER JAG vara bortom allt sunt förnuft!
Citera
2014-10-10, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
, det var inte det mest genomtänkta man hört i tråden. Men visst alla har rätt till en teori om "näsblodet" som för mig bara existerar i denna tråd, påhittad av några KJ kämpare.
Det om näsblodet är inte påhittat i denna tråd, den som kom med det är KJ, vid förhören sade han att VB hade haft näsblod och även andra skador. Advokat B. Forssberg framlade också att KJ hade förklaring på blodspåret, men sedan vid en presskonferans påstod de att det var frågan om en blodpöl eller blodsamling.
Sanningen var att blodpölen var i samma storlek som ett knappnålshuvud.
B. Forssberg hade också försatts med munklave och fick inte ta del av undersökningsmaterialet.
Advokat B.F framlade också vid tingsrättsförhandlingarna att KJ hade alibi därför han var satt under spaning den tiden när kroppsdelarna kom till Gula huset.
Men då kom rena chocken spanings protokollen var inte korrekta och spaningen hade blivit ändrad och dagarna stämde inte i protokollet, jag anser att sådana här protokoll borde vara som en dagbok eller loggbok att skriver man fel stryker man över och skriver på ny rad, som gör man kan inte ändra datum utan allting blir kronologiskt.
Allting slutade med att spaningen hade varit indragen från KJ den 12 maj tills den 20 maj och flyttat till MB som inte alls varit misstänkt. Sedan flyttades spaningen tillbaka på KJ den 20 maj, samma dag som kroppsdelarna påträffades i Gula huset.
Min personliga uppfattning är att B.F hade starka krafter emot sig.
Senast redigerad av Lagro 2014-10-10 kl. 03:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in