2014-10-17, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Som ber KJ om hämtning samma dag...
Det motsäger inte att hon kan ha hoppats på skjuts, men såg promenad som ett alternativ. Eller, så är det som Reviews skrev, hon planerade inte alls.
Citera
2014-10-17, 11:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad värre är att det bara är ett enda vittne som inte kan enas om I vilken riktning personen gick.

Så är det ja, jag skyller på kaffebrist innan posten jag skrev.

Det gör det dock inte direkt mer troligt att det var VB, tvärtom.

En vän till mig skickade uppgifter till bloggaren i måndags. Dessa var till MB och ANs favör så naturligtvis står inte heller det med någonstans. Bloggen är partisk och har en agenda.
Citera
2014-10-17, 11:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En förklaring som passar ihop med iakttagelsen på Lejonbacksvägen är att nätbytet skedde kl 20:32-20:38 svensk normaltid, och att ett misstag har gjorts i den tekniska analysen. Vi har sett fler misstag i den analysen.

Det motsäger inte att KJ farit runt med VBs mobil för att skicka iväg den heller. Utan VB eller med en död/döende VB i bakluckan.
Citera
2014-10-17, 11:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Så är det ja, jag skyller på kaffebrist innan posten jag skrev.

Det gör det dock inte direkt mer troligt att det var VB, tvärtom.

En vän till mig skickade uppgifter till bloggaren i måndags. Dessa var till MB och ANs favör så naturligtvis står inte heller det med någonstans. Bloggen är partisk och har en agenda.
Bloggaren har inte skrivit på nästan en månad. Det kan finnas en anledning, t.ex. att hen har ett liv. Du kan knappast förvänta dig respons på tre dagar.

Tillägg: Bloggen har inte som syfte att utreda vem som är skyldig. Den har som syfte att granska utredningen. Den har visat att lejonbacksvägenspåret inte är utrett, det har inget med kvinnans gångriktning att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det motsäger inte att KJ farit runt med VBs mobil för att skicka iväg den heller. Utan VB eller med en död/döende VB i bakluckan.
Nej, naturligtvis inte. Jag spekulerade i anledningen till nätbytet vid det klockslaget.
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-17 kl. 11:18.
Citera
2014-10-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja finns flera bra förslag till det. Har själv föreslagit några. Men att du dömer ut alla förslag kan man förstå. Ett bra förslag kan vara att KJ hade hjälp. Det svarar på dom frågorna. Du utgår dessutom efter att AN skulle ge falskt alibi för MB? Det är jag inte lika säker på. Eller var hon med på själva utförandet?

Om hon var med- det är frågan?

Om AN och MB är inblandade...

Vem av de tog det första initiativet i planerandet?

När frågade VB KJ om hon kunde få komma över och tentaplugga hos honom?

VB var tydlig med att på facebook poängtera att hon skulle till en kompis och plugga. Anade hon oråd? Var hon rädd? Hotad?

Hennes behov av upprättelse/vedergällning verkade vara större än hennes rädsla.

Blev hon mördad i någons bil? Inomhus? Utomhus? AN MB sålde ju bilar direkt efter mordet? Varför gjorde de det?

Var styckades hon?

Var förvarades kroppsdelarna fram till utplaceringen?
Citera
2014-10-17, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Får hänvisa till mina och andras tidigare inlägg, innan du blev medlem eller aktiv i den här tråden.
Anser du detta vara ett svar på adekvata frågeställningar?
Citera
2014-10-17, 11:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bloggaren har inte skrivit på nästan en månad. Det kan finnas en anledning, t.ex. att hen har ett liv. Du kan knappast förvänta dig respons på tre dagar.

Tillägg: Bloggen har inte som syfte att utreda vem som är skyldig. Den har som syfte att granska utredningen. Den har visat att lejonbacksvägenspåret inte är utrett, det har inget med kvinnans gångriktning att göra.

Nej, naturligtvis inte. Jag spekulerade i anledningen till nätbytet vid det klockslaget.

Men tänk att samma vän skrev från en annan mail något som var till KJs fördel och det fick den svar samma dag på. Konstigt va?

Hur vet du syftet med bloggen? Men du har fel i att en blogg är till för att granska utredningar. Det finns det andra instanser som gör och det sker inte i bloggar skrivna av anonyma bloggare. Det skulle vara tämligen oseriöst. Däremot kan en bloggare skriva sina funderingar utifrån det material den har att tillgå. Att bloggen startades öht tyder på ett personligt intresse och att bloggaren ser KJ som felaktigt dömd. Annars skulle bloggaren vara nöjd och ha annat att göra.
Citera
2014-10-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Anser du detta vara ett svar på adekvata frågeställningar?

Ja. Om du läser ordentligt utan förutfattade meningar i din hjärna så finner du svaren.

Jag kan kan skriva ett inlägg igen med en sammanställning när jag har en stund över...
Citera
2014-10-17, 11:38
Bannlyst
Citat:
Om hon var med- det är frågan?
Det utgår jag i.a.f. att hon var. Är du av motsatt åsikt?
Citat:
Om AN och MB är inblandade...

Vem av de tog det första initiativet i planerandet?
Det framgår tydligt i förundersökningen att dessa två personer du förtalar är helt oskyldiga till att ha med VB:s frånfälle att göra.
Citat:
När frågade VB KJ om hon kunde få komma över och tentaplugga hos honom?

VB var tydlig med att på facebook poängtera att hon skulle till en kompis och plugga. Anade hon oråd? Var hon rädd? Hotad?

Hennes behov av upprättelse/vedergällning verkade vara större än hennes rädsla.
Varför undrar du och skriver detta?
Citat:
Blev hon mördad i någons bil? Inomhus? Utomhus? AN MB sålde ju bilar direkt efter mordet? Varför gjorde de det?
Ännu ett illa fördolt försök av dig att misstänkliggöra MB och AN. Lägg av nu. Du är patetisk!
Citat:
Var styckades hon?

Var förvarades kroppsdelarna fram till utplaceringen?
Det vet du likaväl som alla vi andra, att detta är obekant för alla.
Citera
2014-10-17, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ja. Om du läser ordentligt utan förutfattade meningar i din hjärna så finner du svaren.
Ok.
Citat:
Jag kan kan skriva ett inlägg igen med en sammanställning när jag har en stund över...
Det är vi många som ser fram mot.
Citera
2014-10-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Det utgår jag i.a.f. att hon var. Är du av motsatt åsikt?

Det framgår tydligt i förundersökningen att dessa två personer du förtalar är helt oskyldiga till att ha med VB:s frånfälle att göra.

Varför undrar du och skriver detta?

Ännu ett illa fördolt försök av dig att misstänkliggöra MB och AN. Lägg av nu. Du är patetisk!

Det vet du likaväl som alla vi andra, att detta är obekant för alla.

Du jobbar hårt med att försöka trycka ner folk- det är patetiskt!

Glöm inte bort att AN sägs ha hotat VB till livet och MB har mordhotat förut.

Tro mig Zambora jag hoppas liksom du och flera andra att rätt kille sitter. Jag hoppas innerligt att KJ är skyldig MEN det verkar inte som det!!!

Förtal innebär att man vill framställa någon i dålig dager- att man sprider ut uppgifter om någon så att dennes rykte påverkas negativt. OBS inte nödvändigtvis falska rykten. .

Jag vill att styckmordet ska utreda ingående. Att sanningen ska komma fram. Alternativa GM borde utredas vidare! Fel man kanske sitter i fängelse och det är ju förfärligt ellerhur! ...
Senast redigerad av zemixon 2014-10-17 kl. 11:51.
Citera
2014-10-17, 12:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Du jobbar hårt med att försöka trycka ner folk- det är patetiskt!

Glöm inte bort att AN sägs ha hotat VB till livet och MB har mordhotat förut.

Tro mig Zambora jag hoppas liksom du och flera andra att rätt kille sitter. Jag hoppas innerligt att KJ är skyldig MEN det verkar inte som det!!!

Förtal innebär att man vill framställa någon i dålig dager- att man sprider ut uppgifter om någon så att dennes rykte påverkas negativt. OBS inte nödvändigtvis falska rykten. .

Jag vill att styckmordet ska utreda ingående. Att sanningen ska komma fram. Alternativa GM borde utredas vidare! Fel man kanske sitter i fängelse och det är ju förfärligt ellerhur! ...

Vem är det som sagt att AN hotat VB till livet?

Vilka ser du som outredda alt GM?

På vilka grunder anser du att det finns alt GM och på vilka grunder anser du dessa som outredda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in