Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Du frågade mig varför jag anser att det inte kan ha varit KJ som plockade upp VB på Lejonbacksvägen, och du fick svar. Men du utesluter inte att det var VB, så varför tror du inte att hon i så fall kom fram till Sävast?
Jag kan tyvärr inte svara för bloggen. Gissningsvis ansåg inte bloggaren att din spekulation var rimlig, men jag vet inte.
Okej trodde du kunde utveckla svaret. Utesluter inte att det var VB som vittnet såg. Jag säger att det är lika sannolikt att KJ själv plockat upp VB, strax efter vittnet sett henne. Dom kan ha bråkat hos KJ, därav hon bestämmer sig att springa därifrån. Och hon smsar MB om bråket, och MB tar det inte på allvar och raderar smsen. KJ blir vansinnig och tar bilen och utgår efter att hon ska till MB. KJ träffar på VB före MBs hus. Och plockar upp henne och kör iväg med henne.
Utesluter inte heller att AF hade bevakning på VB den där kvällen. Flera vittnen och händelser gör att alla vet att AF är otroligt svartsjuk av sig. Även vittnet som såg AF i en bil med KJ, gör att af såklart kände till KJ. Han kände ju till MB så bra. Sedan haffade AF henne på vägen efter vittnet sett henne. VB berättar att KJ hade druckit en öl och inte kunde köra och att dom bråkat. Och AF erbjuder sig att köra vb hem, men det gör han inte.
-Det var uppgifter från fup bloggaren fick för det mesta, sen när är inte 2 vittnes uppgifter intressant. Då du själv grundar i princip hela ditt scenario på vad ett vittne "kanske" sett. Som kan ha varit vem som helst.