2014-10-09, 18:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Om du nu har blött näsblod och ev. sett dina barn göra detsamma så är du medveten om att näsblod kan bestå i allt från några droppar till att det forsar ut ur näsan.
Citat:
Arrangerat? Otur? Med ditt resonemang så kan allt bortförklaras. Delge oss nu vänligen vad du stödjer dig på i detta uttalande. Anser du på allvar att ditt resonemang är relevant och trovärdigt?
Citat:
Det har du fått svar på. Same shit!
Du med.
Citera
2014-10-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ok. Har du ingen källhänvisning så framför det inte som en sanning snälla du. Källhänvisning på att "KJ" visste att det fanns "några droppar näsblod".

Vi måste handskas varsamt med fakta/trådsanningar/bloggsanningar och annat.

Det här har diskuterats så många gånger i tråden, och ni som tror att KJ är skyldig påstår att KJ ljuger och slingrar sig. Jag tror i stället att KJ i huvudsak talar sanning, i alla fall som han ser den.
Citera
2014-10-09, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Det här har diskuterats så många gånger i tråden, och ni som tror att KJ är skyldig påstår att KJ ljuger och slingrar sig. Jag tror i stället att KJ i huvudsak talar sanning, i alla fall som han ser den.
Det är inte korrekt av dig att framställa uppgifter som sanning/fakta och sedan inte kunna påvisa att det är sanning/fakta.

Du är inte trovärdig.
Citera
2014-10-09, 19:52
Medlem
letsdoits avatar
Det här är näsblod:
http://www.youtube.com/watch?v=BMRxZcKO_fk

Hur kan näsblod bilda en c:a 3 dm lång och avgränsad sträng med blod på en räfflad gummilist; blod som sedan också kommit att stämplas på billuckan när denna fällts ned? Efter åtskilliga stämplingar (dvs luckan har öppnats och stängts ett flertal gånger) fanns blod kvar på såväl topparna som i dalarna på aktuell list.

Ett blodigt föremål bör ha dragits över vänster bilkant - och med största sannolikhet har det varit fråga om ett bristfälligt anordnat emballage som dels avsatt blod på bilmattan, och dels kommit att fortsätta läcka när den som lyft ut emballaget ur bilen kan antas ha gjort ett litet uppehåll och låtit emballaget vila en stund mot bilkanten.
Citera
2014-10-09, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det här är näsblod:
http://www.youtube.com/watch?v=BMRxZcKO_fk

Hur kan näsblod bilda en c:a 3 dm lång och avgränsad sträng med blod på en räfflad gummilist; blod som sedan också kommit att stämplas på billuckan när denna fällts ned? Efter åtskilliga stämplingar (dvs luckan har öppnats och stängts ett flertal gånger) fanns blod kvar på såväl topparna som i dalarna på aktuell list.

Ett blodigt föremål bör ha dragits över vänster bilkant - och med största sannolikhet har det varit fråga om ett bristfälligt anordnat emballage som dels avsatt blod på bilmattan, och dels kommit att fortsätta läcka när den som lyft ut emballaget ur bilen kan antas ha gjort ett litet uppehåll och låtit emballaget vila en stund mot bilkanten.
Eller så var det en trasa eller något doppat i blod som drogs över listen och fick droppa på mattan.
Citera
2014-10-09, 20:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
/.../ Dessutom ser dalarna i rastret ut att ha blivit fyllda, vilket vi kan se på originalbilderna att de inte är. Det beror på att bilderna inte är lagda exakt rätt på varandra. Dalarna i rastret är svarta på originalbilderna. Därför ser det ut att vara mer blod än vad det var, egentligen ser FUP ut att ha blivit ifyllt med en blå tuschpenna.
Detta är inte sant, utan kan sägas vara en förvrängning av vad man kan se. De rödbruna besudlingar som fanns vid pilarna på bild 3 i FUP har kunnat ses med blotta ögat. Vidare så har det på gummilisten funnits blod såväl i räfflornas små fördjupningar som på den övre delen av nämnda räfflor. Du försöker framställa det illustrerade blodet som manipulation vilket ingen annan än en inbiten lögnare är betjänt av.
Citera
2014-10-09, 20:05
Bannlyst
Citat:
Eller så var det en trasa eller något doppat i blod som drogs över listen och fick droppa på mattan.
Absolut Quarrel.
Då kommer du osökt in på din kära "planterare"? Utveckla ditt resonemang är du snäll. Jag tror att du har revolutionerande saker på gång.
Citera
2014-10-09, 20:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jaså, minsann! - Från näsblod till planteringstrasa, med andra ord...
Citera
2014-10-09, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Detta är inte sant, utan kan sägas vara en förvrängning av vad man kan se. De rödbruna besudlingar som fanns vid pilarna på bild 3 i FUP har kunnat ses med blotta ögat. Vidare så har det på gummilisten funnits blod såväl i räfflornas små fördjupningar som på den övre delen av nämnda räfflor. Du försöker framställa det illustrerade blodet som manipulation vilket ingen annan än en inbiten lögnare är betjänt av.
Jag har inte sagt annat än att besudlingarna som fanns vid pilarna kunde ses med blotta ögat. Hur vet du att det funnits blod i räfflornas dalar?
Citera
2014-10-09, 20:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jaså, minsann! - Från näsblod till planteringstrasa, med andra ord...
Jag har inte påstått att det var näsblod, vi diskuterade blodmängd. DL sa att det var mer än näsblod, jag hävdar att det inte behöver vara det.
Citera
2014-10-09, 20:13
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Eller så är det en korkad teori att VB blött näsblod. Hade VB en tendens att blöda näsblod oftare än vanligt folk? Har inte orkat hänga med i din teori om näsblod. Själv har jag blött näsblod ca 3 gånger i mitt liv. (Som jag minns). Då har jag ändå tränat karate längre än VB. Aldrig lyckats få hårda smällar på käften så jag börjat blöda näsblod. Som dom flesta vet så ska det inte förekomma på framförallt nybörjarnivå. Men du kanske har uppgifter på att VB blödde näsblod lätt?

-Annars så kanske hon fick sig en känga av KJ, därav näsblod som droppade på listen. Innan han började gå över styr.
Senast redigerad av henkess 2014-10-09 kl. 20:19.
Citera
2014-10-09, 20:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag har inte sagt annat än att besudlingarna som fanns vid pilarna kunde ses med blotta ögat. Hur vet du att det funnits blod i räfflornas dalar?
Jag tror kriminaltekniker DL på hans ord; det finns ingen anledning för honom att ljuga om den saken. Både i topparna och dalarna på räfflorna fanns det blod och det var också av den anledningen man fann skäl tro att blodmängden inte kunnat vara alltför ringa eftersom det då endast avtecknats på topparna. Betänk sedan också att luckan öppnats och slagits igen ett flertal gånger - även när blodet var färskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in