2014-10-15, 23:43
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vart i reglerna står det att domaren kan ta en utvisning i en situation som samma domare strax innan bedömt vara korrekt bara därför att det blir mål? Låter mycket underligt.
Det vart ju dessutom ingen utvisning på Josefsson utan bara wash-out tecken och bortdömt mål.
Såvitt jag vet står det du nämner ingenstans i regelboken. Regeln är som jag återgivit den.
Citera
2014-10-16, 07:24
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Såvitt jag vet står det du nämner ingenstans i regelboken. Regeln är som jag återgivit den.
Det stämmer. Jag förstod inte att du citerade regeltillägget rakt av.
Men ändå märkligt att det inte blev utvisning på Josefsson (eller vem det nu var som puttade Svensson), det borde ju rimligen vara konsekvensen.
Citera
2014-10-16, 13:31
Medlem
von_Ss avatar
Nån som vet statusen på Brian Connelly? Är han skadad eller petad? Underligt att han inte fått sparken än.

Det ska bli intressant att se Frölundas köpta ungdomar dansa runt i leksandszonen ikväll. Jag tror flera av våra backar riskerar att dö av oduglighet.
Citera
2014-10-16, 14:28
Medlem
Jag undrar om Hedmans CC i knäet på Mattias Karlsson kommer att granskas i efterhand, rätt givet att han går in för att skada. Tycker definitivt spelarrådet bör titta på den situationen
Citera
2014-10-16, 15:06
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det stämmer. Jag förstod inte att du citerade regeltillägget rakt av.
Men ändå märkligt att det inte blev utvisning på Josefsson (eller vem det nu var som puttade Svensson), det borde ju rimligen vara konsekvensen.

Domaren dömde väl ändå bara för offside i målgården och inte en målvaktsinterference?

Att han dömer det sent är ju en sak - men det är ju en tydlig offside i målgården med kontakt och att flytta ut teken och fortsätta spel utan någon utvisning händer ju hela tiden.
Citera
2014-10-16, 15:09
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nån som vet statusen på Brian Connelly? Är han skadad eller petad? Underligt att han inte fått sparken än.

Det ska bli intressant att se Frölundas köpta ungdomar dansa runt i leksandszonen ikväll. Jag tror flera av våra backar riskerar att dö av oduglighet.
Enligt eliteprospects.com så är han inte skadad i alla fall. Dom brukar vara snabba på att föra in statusar på spelarna.
Citera
2014-10-16, 15:15
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Alltså, Skellefteå behöver inte värva mer nu och det blir bara löjligt när dom värvar från oss hela tiden. Men som du säger: Hedberg förtjänar mer än att slänga bort karriären i Kroatien. Men det är väl pengar som styr i vanlig ordning.
Hela tiden? Såvitt jag vet har dom två spelare i årets trupp med förflutet i Modo?

e: Fan, nu blev det ju dubbelpost...
Citera
2014-10-16, 15:26
Medlem
Jag är lite orolig inför ikväll. Ingen bra känsla. Leksand har gjort sig av dem som inte presterat, fått in Ritola och gjort en omstart. Jag tror de tar minst en poäng mot Frölunda.
Citera
2014-10-16, 15:31
Medlem
Fijks avatar
42-16 i skott och 1-2 i resultat.

Wesslau storspelade, visst... men tycker ändå att någon mer jävel borde slinka in.

Ibland känns det som det inte är meningen att vi ska vinna matcher under hösten...
Citera
2014-10-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
42-16 i skott och 1-2 i resultat.

Wesslau storspelade, visst... men tycker ändå att någon mer jävel borde slinka in.

Ibland känns det som det inte är meningen att vi ska vinna matcher under hösten...

Ni får precis vad ni förtjänar med eran usla sprotslighet, både supportar och på plan.
Ni skulle inte gett Wallin nytt kontrakt i år, han drar ner vilket lag som helst.
Sveriges mest avskydde ishockeyspelare.
Citera
2014-10-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Hela tiden? Såvitt jag vet har dom två spelare i årets trupp med förflutet i Modo?

e: Fan, nu blev det ju dubbelpost...
Ja det är sant men kollar man historiskt sett så finns det en hel del spelare i Skellefteå med förflutet i Modo.
Citera
2014-10-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Kolla hur många av Frölundas "köpta" ungdomar har gått igenom Fröludna academy, eller du kanske är en av dom som tycker att den klubb man spelade när man var 10 är moderklubb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in