2014-10-25, 12:12
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Två formstarka lag. Blir nog en jämn drabbning. 3-2 OT.
Meh, sett till våra senaste matcher är vi inte så formstarka. LHC ska vi ta om vi vill hänga med högre upp i tabellen, men de ger upp när 2-0 kommer. Nu vet jag inte var jag har laget, vi har bra spelare men alldeles för få som krigar in i det sista. Tror det blir 3 enkla för er.
Citera
2014-10-25, 12:19
Medlem
Har redan gett upp dagens match då Frölunda är för bra för att torska 2 raka matcher. Är glad om vi lyckas undvika tvåsiffrigt.

Skämt åsido, jag hoppas naturligtvis på fortsatt bra spel från våran sida och att det blir en jämn och bra match där bägge lagen gör allt för att vinna. Vore även trevligt med storpublik då det trots allt är både lördagsmatch och lönehelg. "Nylandereffekten" får mer än gärna hålla i sig ett bra tag till, särskilt när vi möter ett så bra lag som Frölunda. Vårt hemmaspel har dock inte varit felfritt och särskilt stabilt men det har dock blivit bättre på slutet. Hoppas vi kan utnyttja Frölundas till och från väldigt ojämna målvaktsspel.
Citera
2014-10-25, 12:50
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad tror du om 8-1?

Gärna. Går lite för bra nu. Orkar inte med hybris lex Växjö.
Citera
2014-10-25, 12:52
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har redan gett upp dagens match då Frölunda är för bra för att torska 2 raka matcher. Är glad om vi lyckas undvika tvåsiffrigt.

Skämt åsido, jag hoppas naturligtvis på fortsatt bra spel från våran sida och att det blir en jämn och bra match där bägge lagen gör allt för att vinna. Vore även trevligt med storpublik då det trots allt är både lördagsmatch och lönehelg. "Nylandereffekten" får mer än gärna hålla i sig ett bra tag till, särskilt när vi möter ett så bra lag som Frölunda. Vårt hemmaspel har dock inte varit felfritt och särskilt stabilt men det har dock blivit bättre på slutet. Hoppas vi kan utnyttja Frölundas till och från väldigt ojämna målvaktsspel.
Dom senaste 8 matcherna så har Linus och Lasse varit hur stadiga som helst. Tror inte modo kan ta nytta av det
Citera
2014-10-25, 13:41
Medlem
VSVPs avatar
Måstematch idag. Kan dock inte räkna med annat än förlust när HV står för morståndet. Fan. Det gäller att vinna rätt matcher.
Citera
2014-10-25, 13:47
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Ojämnt målvaktspel vet jag inte riktigt vad du får ifrån. Båda har varit riktigt stabila. Det ni kan vinna på är att vi var värdelösa igår och lär vara lika värdelösa idag. Det handlar om ifall Modo är ännu sämre
Citera
2014-10-25, 18:29
Medlem
Mikojans avatar
Vi har fordringar. 2-1 hemma mot Leksand är så där. Vi måste få i gång skyttet på allvar. Och Lehtonen måste börja leverera.
Citera
2014-10-25, 18:30
Medlem
Displaceds avatar
Så onödig förlust där vi verkligen serverar HVs mål på silverfat. Vi visar att de inte är mycket bättre i första perioden, men likväl schabblar de bort matchen. 4 mål borde räcka till poäng. Alltså, inställningen som Brynäs visar är så jävla patetisk, släpper till mål direkt efter vi sätter en som om matchen är klar. Och TJ som säger "Öööh tidiga mål är typ väldigt ovanliga öööh", förutom att vi ser dem varenda jävla match, antingen det eller sena mål. Fitt-tränare. Han har verkligen ingen koll. Att han sedan tar ut Starky igen lär ju göra under för hans självförtroende, han är verkligen helt tom i huvudet.

Oroväckande att se hur totalt slutkörda de är mot slutet också. Loj jävla träning räcker inte långt heller. Avgå.
Citera
2014-10-25, 18:30
Medlem
Leksingens avatar
vill aldrig se hanses i leksand igen, han är död för mig jävla bög.
Citera
2014-10-25, 18:32
Medlem
Embas avatar
HV71 spelar bäst ändå. Vi sjunger håååååve!!
Citera
2014-10-25, 19:00
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Vi har fordringar. 2-1 hemma mot Leksand är så där. Vi måste få i gång skyttet på allvar. Och Lehtonen måste börja leverera.

Jag börjar undra om Lehtonen inte är riktigt hundra, han känns seg, inget tempo alls, halvskadad?
Fan va man saknar våra kapten, hade vi haft en Ericsson framför kassen hela tiden denna säsong så hade vi fått in mängder med fler mål, nu är det oftast fri sikt för motståndarmålisarna, det är många skott på mål men få farliga, vi behöver nån som vågar grisa på.
Citera
2014-10-25, 19:07
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Jag börjar undra om Lehtonen inte är riktigt hundra, han känns seg, inget tempo alls, halvskadad?
Fan va man saknar våra kapten, hade vi haft en Ericsson framför kassen hela tiden denna säsong så hade vi fått in mängder med fler mål, nu är det oftast fri sikt för motståndarmålisarna, det är många skott på mål men få farliga, vi behöver nån som vågar grisa på.

Nu har jag ingen jättekoll på hur Lehtonen är som spelare men det har hänt otroligt mycket med svensk hockey sen han senast var i SHL. Då, 2010/11 var det ETT lag som inte spelade man-man i egen zon. Det var Luleå Hockey. Två år senare spelade ALLA lag zonförsvar förutom Timrå som hängde kvar vid man-man.

Johan Harju är en spelare som har haft svårt att prestera mot överbelastande zonförsvar. Han var duktig på att hitta målchanser när Omark gjorde bort sin gubbe och skapade numerära överlägen.

Men som sagt, jag vet inte om det går att applicera på Lehtonen men man ska ha i åtanke att det har hänt otroligt mycket de senaste fyra åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in