2015-02-09, 12:36
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
FHC-HV71 två dagar i rad nu. Jävligt mycket prestige står på spel. Det är ett slags minifinal om vilket lag som är näst bäst efter SAIK. Blir nog fult både på isen och i båsen.
Mm, och HV spelar precis den här hockeyn också(kanske inte fult, men hård jobbande). Kommer att bli tufft för Frölunda om man ska lyckas vinna.

Skönt att Lasch får börja spela redan ikväll
Citera
2015-02-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Du menar att Jonas Gustavsson skulle vara aktuell för FBK nästa säsong? Det har jag svårt att tro, hört det på statoil över en köpp kaffe eller?

Inga namn. Och han är inte heller klar. Men ett namn som diskuteras.
Gustavsson har inte spelat mycket denna säsong så tror mycket väl att europa är ett allt för han.
Kom i håg att att jag tex nämnde vilken målvakt som var klar för Färjestad inför denna säsong. Och det fanns det inte skrivit någonstans. Varken här eller på andra siter. Så får jag min info från Statoil eller inte spelar ingen som helst roll

Men kom i håg att Färjestad har 2 målvakter under kontrakt nästa säsong också. Men Pogge kommer att få erbjudanden efter det att han är en guld målvakt i vår.

Jesse Niinimäki är klar för Ilves.
Citera
2015-02-09, 12:38
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
AIK och Timrå är exempel på organisationer som är bristande, både sportsligt och ekonomiskt. Inte Brynäs för helevte.

AIK och Timrå är organisationer som är så illa skötta att dom är nära konkurs. Med ditt synsätt är det inte osannolikt att även brynäs hade hamnat i samma situation (många år av avfärdande och ignorans) i framtiden. Nu tror jag inte att styrelsen är lika naiv så jag känner mig relativt trygg.
Citera
2015-02-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Ljusår? Det skiljer inte många poäng ner till MODO (4) och Frölunda (5).

Färjestad har ju bara en typ 500 poäng mer än plastklubben Eller menar bandy/plastklubben har typ 500 poäng mer än det riktiga hockey laget Frölunda
Citera
2015-02-09, 12:41
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Brynäs brister ju bara sportsligt.
Än så länge är vi kvar i högsta ligan i alla fall, det är inte så dåligt. Även om förstås ingen borde vara nöjd med tabellplaceringen.
Citera
2015-02-09, 13:02
Medlem
erwynns avatar
Lasch spelklar før Frørlunda idag. Vilka kommer han få som lekkamrater tro?
Citera
2015-02-09, 13:05
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Lasch spelklar før Frørlunda idag. Vilka kommer han få som lekkamrater tro?
Han har tränat med Janmark och Figren, så skulle tro att det blir med dom.
Citera
2015-02-09, 14:31
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Officiella vadå? Den där är inte den officiella tabellen för något annat än hur många poäng lagen tagit totalt i grundserien för Elitserien + SHL. Ska det tolkas så får det snarast ses som en förteckning över vilka lag som hållit en hyfsad lägstanivå sen 75. En viktig kvalite hos ett lag som vill räkna sig till de stora, absolut, men definitivt inte ett mått på framgång. (SM-guld är en framgång. Sluta 7:a i grundserien år efter år är ett stabilt sätt att raka in maratonpoäng över tiden men inte en framgång.). Här skulle man kunna knyta an till vad Jeremy Roenick skrev om Luleå, att ha en god lägstanivå är bra men när man är med så mycket i högstaligan och underpresterar med att förvalta det till att omsätta det i sm-guld så... ja, då är det inte en vinnarkultur som präglar föreningen i alla fall. Att kunna lyfta det där lilla extra för att höja sig över resten.

Vilka som är svensk hockeys historiskt stora är så många fler aspekter. Men att säga att Frölunda eller MoDo skulle vara i närheten av samma klass som Djurgården - överlägset mesta mästare, 1:a i den hela maratontabellen, länken från svensk hockeys vagga till dagens moderna elitidrott - eller Färjestad - Svensk Hockeys gigant under den moderna hockeyeran efter Elitseriens tillkomst - blir ju rätt löjeväckande. BIF/LIF med sina eror däremot är inte helt oävet att nämnas.
Illusioner frågade MySpace vad han menade med poäng och jag svarade. Jag har aldrig påstått att det är maratontabellen som ska vara måttstock då man ska få fram tidernas bästa lag. Där tycker jag, som många andra, att det är antalet SM-Guld som räknas.
Citera
2015-02-09, 14:40
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Inga namn. Och han är inte heller klar. Men ett namn som diskuteras.
Gustavsson har inte spelat mycket denna säsong så tror mycket väl att europa är ett allt för han.
Kom i håg att att jag tex nämnde vilken målvakt som var klar för Färjestad inför denna säsong. Och det fanns det inte skrivit någonstans. Varken här eller på andra siter. Så får jag min info från Statoil eller inte spelar ingen som helst roll

Men kom i håg att Färjestad har 2 målvakter under kontrakt nästa säsong också. Men Pogge kommer att få erbjudanden efter det att han är en guld målvakt i vår.

Jesse Niinimäki är klar för Ilves.
Tycker inte Pogge känns som någon guldmålvakt tyvärr. Tror inte heller någon av målvakterna vi har nu lämnar till nästa säsong. Hoppas jag har fel!
Citera
2015-02-09, 16:00
Medlem
Mycket intressant att se Lasch i kväll. En har ju höge förhôppninger, om en säger.
Citera
2015-02-09, 16:32
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Mycket intressant att se Lasch i kväll. En har ju höge förhôppninger, om en säger.

Skriv som folk.

Ja, vi kommer till Götet med manfall återigen. Tror på en komfortabel hemmaseger, tyvärr.
Citera
2015-02-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Officiella vadå? Den där är inte den officiella tabellen för något annat än hur många poäng lagen tagit totalt i grundserien för Elitserien + SHL. Ska det tolkas så får det snarast ses som en förteckning över vilka lag som hållit en hyfsad lägstanivå sen 75. En viktig kvalite hos ett lag som vill räkna sig till de stora, absolut, men definitivt inte ett mått på framgång. (SM-guld är en framgång. Sluta 7:a i grundserien år efter år är ett stabilt sätt att raka in maratonpoäng över tiden men inte en framgång.). Här skulle man kunna knyta an till vad Jeremy Roenick skrev om Luleå, att ha en god lägstanivå är bra men när man är med så mycket i högstaligan och underpresterar med att förvalta det till att omsätta det i sm-guld så... ja, då är det inte en vinnarkultur som präglar föreningen i alla fall. Att kunna lyfta det där lilla extra för att höja sig över resten.

Vilka som är svensk hockeys historiskt stora är så många fler aspekter. Men att säga att Frölunda eller MoDo skulle vara i närheten av samma klass som Djurgården - överlägset mesta mästare, 1:a i den hela maratontabellen, länken från svensk hockeys vagga till dagens moderna elitidrott - eller Färjestad - Svensk Hockeys gigant under den moderna hockeyeran efter Elitseriens tillkomst - blir ju rätt löjeväckande. BIF/LIF med sina eror däremot är inte helt oävet att nämnas.

Dessa ord kan sammafatta mitt tyckande väldigt bra. Jag kan inget annat säga att Luleå och Frölunda är lag som verkligen inte kan kallas som några giganter. Helt klart medelmåttiga lag. Frölunda har genom åren satsat och satsat på dyra spelare utan att det burit frukt.

Sedan skriver folk (inte bara här) att Färjestads rivaler är VF,HV osv. För mig finns bara ett lag som jag ser som rivaler. Och det är helt klart Djurgården.

Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Tycker inte Pogge känns som någon guldmålvakt tyvärr. Tror inte heller någon av målvakterna vi har nu lämnar till nästa säsong. Hoppas jag har fel!

Jag står fast att Pogge kommer vara guld målvakt i vår. Till nästa säsong kommer troligen PW att lämna. Han har varit i Färjestad ett tag nu utan att ta det där sista steget. I tex förra säsongens final var PW skadad sas det. Och då tycker jag att han borde ha visat mer denna säsongen. Men icke. Han känns väldigt osäker i buren.
Så kanske bäst för båda parter om PW lämnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in