2014-10-14, 20:20
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Edwin Hedberg -> Medcescak Zagreb

Intressant val av klubb, han lär ju inte ta en plats i det laget. Hade det inte vart bättre att gå till HA eller något? Något lag där borde väl velat ha honom.

Ytterst märkligt. Hade passat bra in i ett ungdomligt Timrå. Men han verkar enbart gått efter lön.
Citera
2014-10-14, 20:27
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Ytterst märkligt. Hade passat bra in i ett ungdomligt Timrå. Men han verkar enbart gått efter lön.
Hört han hade löjligt höga lönekrav och Modo backade tidigt.
Citera
2014-10-14, 20:45
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
30 000 motsvarar två matcher i hans fall, dvs 15 000 per match, alltså tjänar han 100-150'.

Jaha, missuppfattade det då! Då verkar det vara mer rimligt
Citera
2014-10-14, 20:58
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Edwin Hedberg -> Medcescak Zagreb

Intressant val av klubb, han lär ju inte ta en plats i det laget. Hade det inte vart bättre att gå till HA eller något? Något lag där borde väl velat ha honom.

Hade han bara rymts hade Skellefteå AIK varit en utmärkt klubb att börja om i efter den märkliga avstängningen.

Klockare, Robertsson och Wallson hade definitivt fått ordning på grejerna här. Hedberg är för stor talang för att bara försvinna ut i det kroatiska ingentinglandet.
Citera
2014-10-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Hade han bara rymts hade Skellefteå AIK varit en utmärkt klubb att börja om i efter den märkliga avstängningen.

Klockare, Robertsson och Wallson hade definitivt fått ordning på grejerna här. Hedberg är för stor talang för att bara försvinna ut i det kroatiska ingentinglandet.
Alltså, Skellefteå behöver inte värva mer nu och det blir bara löjligt när dom värvar från oss hela tiden. Men som du säger: Hedberg förtjänar mer än att slänga bort karriären i Kroatien. Men det är väl pengar som styr i vanlig ordning.
Citera
2014-10-14, 21:12
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Tror nog det kommer gå knackigt fortsättningsvis också, men förhoppningsvis lite bättre. Hoppet ligger i att Djurgården och MODO blandar sig i bottenstriden.

Jag vill fortfarande ha bort Bäcklin, han har ansvaret för försvaret och det är där dom största problemen finns.
Som Leksing hade inte mitt huvudbry varit om MoDo och Djurgården kommer dras in i bottenstriden - det kommer vi med stor sannolikhet - utan om Leksand ens kommer ta sig upp till den.

Att man sparkar spelare i högre takt än man tar poäng måste ju vara rätt unikt. Hakar man inte snabbt på övriga tabellen finns det ju en inte helt försumbar risk att Leksands enda strid för säsongen snarare utspelar sig i Mora Tingsrätt.
Citera
2014-10-14, 21:28
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Som Leksing hade inte mitt huvudbry varit om MoDo och Djurgården kommer dras in i bottenstriden - det kommer vi med stor sannolikhet - utan om Leksand ens kommer ta sig upp till den.
Det är klart att det spelar roll om Djurgården och Modo tar poäng på löpande band eller icke. Självklart är största huvudbryt att Leksand börjar vinna men det känns ju mycket roligare ju närmare sträcket man är.
Citera
2014-10-14, 21:37
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Det är klart att det spelar roll om Djurgården och Modo tar poäng på löpande band eller icke. Självklart är största huvudbryt att Leksand börjar vinna men det känns ju mycket roligare ju närmare sträcket man är.
Ja, min poäng var mest bara att man inte behöver oroa sig för huruvida vi ska ta poäng på löpande band. Det kommer vi inte, det finns inget som talar för det. Däremot om Leksands sätt att ta sig förbi oss blir att vi kollapsar helt, inte att Leksand steppar upp rejält, så borde ni ändå ha nog med huvudvärk för att räknas som migrän - oavsett tabelläge.
Citera
2014-10-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Rätta mig om jag har fel, men om passningen går fram till Nygårds så är han tacklingsbar och i det fallet är det en helt regelrätt tackling. Därför tycker jag det är rimligt att ifrågasätta en avstängning i efterhand, en sådan ska ju liksom inte baseras på om FBK-spelaren lyckas med passet eller ej. För själva tacklingen kan jag inte se nåt fult med, givetvis trist att det slutade så olyckligt.

Nygårds är IKKE tacklingsbar. Varför skulle Motin i så fall få ett straff?

Men denna och andra avstängningar visar vilken jävla pajas liga shl är. Och så undrar man varför publiken sviker!
Citera
2014-10-15, 13:19
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
B-Dawk..

Har Rasmus Asplund fått lira i A-laget än?

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Nej. Det kommer nog dröja ett tag innan Rasmus får chansen i A-laget.

Tror han gör debut mot oss ikväll.

Spännande!
Citera
2014-10-15, 13:48
Medlem
Giggsys avatar
Ikväll kör vi över Modo, 5-1
Citera
2014-10-15, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Ikväll kör vi över Modo, 5-1
Så dåliga som vi är för tillfället så är det inte alls omöjligt. Men någon gång så bryts den dåliga trenden och jag tycker vi har bra chans. Linköping är visserligen i bra form och ser bättre ut i år. Men det är Heller inget ovanligt att bortalaget vinner när dessa lag möts. Nylander kommer bli viktig för oss men jag tror det blir en jämn match. Det är viktigt att vi inte drar på oss massa utvisningar då är vi körda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in