2014-10-15, 22:00
Medlem
tcfmogs avatar
Ganska trevlig och underhållande match. Skellefteå var lite bättre och vinner rättvist. Växjö är ett bra lag men känns lite trubbiga.
Citera
2014-10-15, 22:14
Medlem
Anarkhoss avatar
Nylander var enligt mig bäst på planen ikväll. Även när man bortser från hans fina mål. Han såg väl ungefär dubbelt så kvick ut, och skapade också betydligt mer, än vad Ritola brukar göra. Känns som ett bra byte där.

Intressant annars att få uppleva en hockeymatch med tennispublik. I Linköping är det helt tyst fram tills det blir ett spelavbrott, och då väljer folket att applådera i någon sekund. Undrar lite om spelarna i LHC är glada över det "stödet"?

Ännu en förlust för FBK alltså... Klagar absolut inte, men sätt gärna några puckar mot Skellefteå nu. Vill inte att ketchup-effekten ska komma i Fjällräven.
Citera
2014-10-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazibaz
Borde inte Josefsson fått en 2a då, om stolpskottet till domare blåste för den knuffen?

För vad jag såg så stod svensson på benen när skottet avlossades, och underligt att det går snabbare för en målvakt att resa på sig än vad det tar för en domare att blåsa i en pipa..

Nu är väldigt partisk i den här situationen, men vafan tänkte domaren med?
Blåser för interference, får ångest för att han egentligen blåser för sent och tar därför inte ut Växjö-spelaren. Den typiske SHL-domaren.
Citera
2014-10-15, 22:38
Medlem
tcfmogs avatar
Det är nya regler denna säsong, om domaren bedömer att det skulle ha varit en utvisning på anfallande lag precis innan mål görs, ska målet dömas bort.
Citera
2014-10-15, 22:44
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Hur fan dömer de bort Växjös kvittering?

Jo, måste nog efter att ha dissekerat repriser hålla med om att Växjös 2-2-mål borde ha godkänts. Störningen mot Svensson och målskyttet senare hade inget med varann att göra.

Det har sina orättvisa fördelar att vara ett mästarlag...
Citera
2014-10-15, 22:58
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jo, måste nog efter att ha dissekerat repriser hålla med om att Växjös 2-2-mål borde ha godkänts. Störningen mot Svensson och målskyttet senare hade inget med varann att göra.

Det har sina orättvisa fördelar att vara ett mästarlag...
De har ändrat reglerna, se mitt tidigare inlägg.
Citera
2014-10-15, 23:21
Medlem
Displaceds avatar
http://play.shl.se/video/10442825/

Den där "crosscheckingen" som Berta hänvisar till i presskonfen är ju för guds skull ingen crosschecking. Killen tappar balansen och och målvakten råkar stå i vägen, sedan dröjer det flera sekunder innan pucken är i mål. Ingen avblåsning innan heller, det hade man ju hört. Pajasdomare.
Citera
2014-10-15, 23:27
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://play.shl.se/video/10442825/

Den där "crosscheckingen" som Berta hänvisar till i presskonfen är ju för guds skull ingen crosschecking. Killen tappar balansen och och målvakten råkar stå i vägen, sedan dröjer det flera sekunder innan pucken är i mål. Ingen avblåsning innan heller, det hade man ju hört. Pajasdomare.
Det är en liknande situation som mot HV i kvarten i våras. Då fanns det inget regelstöd för att underkänna målet men det har ändrats så att det nu finns. Känns bra att domarna har koll på reglerna.
Citera
2014-10-15, 23:28
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är nya regler denna säsong, om domaren bedömer att det skulle ha varit en utvisning på anfallande lag precis innan mål görs, ska målet dömas bort.

Hur gick målet till?

Jag kanske missförstod det du skrev, men i alla tider har det väl varit så att om domaren bedömer att det ska vara utvisning så ska det vara utvisning - inte mål?

Såg målet nu. Om domarn nu tycker det är utvisning och därmed inget mål, varför blir det då inte utvisning?
Senast redigerad av von_S 2014-10-15 kl. 23:32.
Citera
2014-10-15, 23:34
Medlem
Fijks avatar
– Han åker in i mig i målgården. Det är svårt att rädda då, säger målvakten Markus Svensson till Sportbladet.

Citera
2014-10-15, 23:35
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Hur gick målet till?

Jag kanske missförstod det du skrev, men i alla tider har det väl varit så att om domaren bedömer att det ska vara utvisning så ska det vara utvisning - inte mål?

Såg målet nu. Om domarn nu tycker det är utvisning och därmed inget mål, varför blir det då inte utvisning?
Jag citerade regeln ordagrant. Varför det inte ska bli utvisning kan jag inte svara på.
Citera
2014-10-15, 23:37
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vart i reglerna står det att domaren kan ta en utvisning i en situation som samma domare strax innan bedömt vara korrekt bara därför att det blir mål? Låter mycket underligt.
Det vart ju dessutom ingen utvisning på Josefsson utan bara wash-out tecken och bortdömt mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in