Citat:
Ursprungligen postat av
ZegDeg
Sveriges bästa advokat Olsson vet självfallet detta så han var inte bakbunden av Forsbergs arbete utan av KJ:s gärning. KJ visste också detta och avstod därför från att överklaga hovrättens dom trots att han INTE hade någon som helst att förlora på ett överklagande.
Fan så tröttsamt detta dravel om vad ni
tror Olsson
tror börjar bli. Vad fan spelar TO:s
privata åsikter för roll för domen, han har skött sitt jobb med bravur och att ni sen försöker
stärka era inlägg med att så gott som fastslå att ni har "sveriges bästa advokat" bakom era
åsikter är fan bara löjligt att se, ingenstans från att TO tog sig an fallet har han på något vis
svikit sin klient. Tvärtom, Olsson har visat en enorm klientlojalitet och integritet gentemot KJ,
att dessa positiva insatser skall vändas emot en advokat som respekterar en utsatt familjs
anonymitet i sin tur skall misstolkas å det grövsta av vissa skribenter är endast tragiskt att se.
Saknaden av mediala artiklar där Olsson skall ge sin syn på fallet, före eller efter domen,
kommer inte att komma och för mig är avsaknaden på skvallerartiklar ett tecken på klientlojalitet,
att vissa sen vill tro att bristen på reportage från Olsson sida endast är ett skrikande bevis på att han
tror sin klient är skyldigare än synden känns så fruktansvärt obegåvat så att man egentligen
inte ens borde bemöta trams av denna kaliber.
KJ har haft två advokater,. BF en advokat som mer än gärna ställt upp på reportage bl a hemma
i sin sunkiga soffa med fem hundar för mycket runt sig där han berättat om hur han vaknar upp på
nätterna kallsvettig för att hans klient tillika nyfunna vän, kan åka dit för ett mord han är oskyldig till.
Sen har vi Olsson kvar, Olsson med integritet som respekterat och varit lojal mot sin klient och
dennes familj på ett ytterst professionellt sätt från dag ett. Undras vilken advokat massan väljer
ifall man någonsin hamnar i klaver men rättvisan, jag vet i alla fall vem jag ringer, det blir
han där som enligt er "inte tror på sin klient".