2014-10-14, 08:44
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Absolut, och det hör inte alls till Olssons vardag att slåss ur underläge mot bl.a. poliser och åklagare som ibland har svårt att hålla sig till sanningen. Tänka sig, jag trodde i min enfald att det är Olssons specialitet och som förlänat honom epitetet som en av de främste brottmålsadvokaterna. Olsson skall ha all credit för att ha bidragit till en av de första styckdräparna men längre än dit räckte det inte för honom och inte heller för Q och gänget.

Om vi återgår till sakfrågan så påstod du att polisen skulle ha vidtagit en mer ingripande utredning mot MB. Jag har påstått att de inte fick det ens om de ville och jag har hänvisat till uttryckligt lagstöd i frågan. Vill du trots detta vidhålla ditt påstående och sälla dig till Zemixon och Largo?

Men AN då? Vad anser du i utredning runt denna kvinna, hon insinuera själv skriftligt att hon inte skulle gråta en tår för kackerlackan och att hon möjligtvis var avliden innan resterande knappt tänkt tanken.
Citera
2014-10-14, 08:47
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att han låste bilen? BI såg också en stor blodfläck där andra bara såg bloddroppar. Han påpekade det för en granne som vi inte har hört något från. Om hon hade haft något intressant för målet att berätta hade hon kallats av åklagaren. Men uppenbarligen tyckte åklagaren att hennes vittnesmål inte var värt något, kanske t.o.m. skadligt för åtalet.

Det är komiskt att folk lutar sig emot BI men avfärdar promenad vittnet.
Citera
2014-10-14, 08:50
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Trodde du fattade bättre, hon skulle givetvis ha använt mobilen under sin fotvandring mot målet.
Den skulle bytt mast och även cellriktning. kl 18.40 var sista utgående signal från mobilen gjord av mänsklig hand och det skedde under cellen som täcker KJ's lgh.

Jag inte bara påstår utan jag är tämligen säker på att hon vid sådan lång okänd promenad skulle använt sin mobil för då skulle hon vara ute på okänd mark genom ett skogsområde utan belysning.

Men det hände inte för hon hade ingen fotvandring mot sävast.

Dina försök att få denna fotvandring till sannolik har kapitalt misslyckats.

Källa att det var okänd mark för henne?
Annars är det lätt att tolka in som att ni var bekanta.
Citera
2014-10-14, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Källa att det var okänd mark för henne?
Annars är det lätt att tolka in som att ni var bekanta.
Sid 991:
Citat:
[MB] uppger att hon aldrig har varit inne hos honom.Vid ett tillfälle så skrev hon att hon stod utanför hans hus och när han kollade så var hon ej där.
Detta kan man tolka som att VB befann sig utanför MB:s bostad och att MB inte såg henne. Så det finns inget som talar för att det var okänd mark.
Citera
2014-10-14, 08:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Men AN då? Vad anser du i utredning runt denna kvinna, hon insinuera själv skriftligt att hon inte skulle gråta en tår för kackerlackan och att hon möjligtvis var avliden innan resterande knappt tänkt tanken.

Visst var det otroligt illa av henne att skriva detta, fruktansvärt elakt i mitt tycke. Men du tror alltså att om hon hade med VBs död att göra så skulle hon skriva så på FB? Det tror inte jag och jag tror nog hon ångrade de orden då VBs styckade kropp hittades.
Citera
2014-10-14, 08:58
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Visst var det otroligt illa av henne att skriva detta, fruktansvärt elakt i mitt tycke. Men du tror alltså att om hon hade med VBs död att göra så skulle hon skriva så på FB? Det tror inte jag och jag tror nog hon ångrade de orden då VBs styckade kropp hittades.

Vad folk är kapabla till anser jag att utredningen borde ha skött, tyvärr finns inga sådana svar att ge dig idag ifrån min sida då AN är extremt dåligt utredd.

Helst ska vi väl inte sitta och tro...
Citera
2014-10-14, 09:04
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 991:

Detta kan man tolka som att VB befann sig utanför MB:s bostad och att MB inte såg henne. Så det finns inget som talar för att det var okänd mark.

Ok, utredningen påvisade också att hon hotat att stå utanför deras hem om jag minns rätt?

Har tyvärr inte orkat vara aktiv här (säkert flera med mig?) då jag tycker tonen är förskräcklig i denna tråd och folk inte respekterar de olika åsikterna folk har och att man har en stark tendens att klumpa ihop alla individer i denna tråd till en person vilket förstör hela samtalet i sig.
Citera
2014-10-14, 09:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vad folk är kapabla till anser jag att utredningen borde ha skött, tyvärr finns inga sådana svar att ge dig idag ifrån min sida då AN är extremt dåligt utredd.

Helst ska vi väl inte sitta och tro...

Nu sitter vi ju dock på ett diskussionsforum där en del tror lite mer än andra. AN är hörd och har inte varit formellt misstänkt öht så....

Att MB hördes tycker jag är bra, han hade hur som helst en relation med VB.
Citera
2014-10-14, 09:12
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Nu sitter vi ju dock på ett diskussionsforum där en del tror lite mer än andra. AN är hörd och har inte varit formellt misstänkt öht så....

Att MB hördes tycker jag är bra, han hade hur som helst en relation med VB.

Uppenbarligen verkade även AN ha en god uppfattning om VB?

Sen i ett brottsmål som detta i denna tråd skulle det vara extremt svårt för mig att påstå saker ur min tro då jag enbart skulle bemötas med argumentet att det var en "fantasi" att inte få stanna vid att kallas en teori tyvärr, tycker mig sett det om och om igen i denna tråd. I övrigt håller jag med och önskar en bättre ton och respekt till olika teorier såsom jag skrev.

Du anser att de är fullgott utreda, det gör ej jag.
Jag hade gärna sett med tanke på förhållandet att ex: AB blev mer förhörd om sina kontakter med VB.
Citera
2014-10-14, 09:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så du anser också att ett misstänkt beteende talar för oskuld? Vilka av KJ:s misstänkta beteenden talar för oskuld? Eller är det bara KJ:s beteenden som talar för skuld, och andras för oskuld?
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-14 kl. 10:01.
Citera
2014-10-14, 09:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Dessutom var hon mörkrädd och hungrig; hon hade inte ätit något sedan det glas med Oboy som hon tillredde efter reklamutdelningen. Hennes magsäck var i det närmaste (observera "i det närmaste") tom när hon avled. Hon bör normalt sett därför ej ha varit vid liv vid 21-tiden.

Ingen vet om hon tänkte på mat den kvällen.
Hon kan ha varit vid liv vid 21-tiden. Hypotesen från min sida är dock att hon avled senast kl 22.

Jag har åter lyssnat till de två första ljudfilerna med KJ samt läst de inledande förhören med honom och jag bedömer fortfarande hans lägenhetsberättelse som sanningsenlig. Hans redogörelse synkar också med grannarnas vittnesmål.
Efter en del lyssnande och läsande lutar det mera åt att hon skulle ha lämnat hans lägenhet efter första avsnittet av Family Guy - cirka 20.25?
Citera
2014-10-14, 09:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det betyder att KJ skjutsade henne ända fram till porten, innan han körde och parkerade sin bil (och låste den med dubbla slag). - Ett vittne (BI, s. 185) fick en skymt av hennes mörka hår.

Var det VB som BI observerade? KJ berättar i förhör att han bar på hennes skolmaterial från parkeringen och upp till lägenheten. Hon hade ingen påse med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in