2014-10-14, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Snyggt inhopp i debatten där du tillskriver mig precis motsatt åsikt än den jag har Jag instämmer i att Olsson skött uppdraget med bravur och stor integritet och det har nog framgått mycket tydligt av det jag har skrivit, men visst, snyggt.

Nej du, det har inte framgått med tydlighet att du tycker TO skött fallet med bravur,
tvärtom du antyder att Olsson tycker sin klient är skyldig, du antyder att KJ bakbinder
sin advokat och sen har du väl önskat att HoR skulle ge Olsson smisk för sitt engagemang
med att fria KJ. Positivt ändock att du ändrar åsikter lite beroende på hur man bemöter dina
mindre tydliga åsikter, möjligtvis att du numera slutar rida på vad du tror TO tycker "privat"
för det är så ointressant det bara kan vara. Du ser det lönade sig av mig att bemöta ditt trams,
så ja du har rätt, snyggt gjort av mig
Citera
2014-10-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nej du, det har inte framgått med tydlighet att du tycker TO skött fallet med bravur,
tvärtom du antyder att Olsson tycker sin klient är skyldig, du antyder att KJ bakbinder
sin advokat och sen har du väl önskat att HoR skulle ge Olsson smisk för sitt engagemang
med att fria KJ. Positivt ändock att du ändrar åsikter lite beroende på hur man bemöter dina
mindre tydliga åsikter, möjligtvis att du numera slutar rida på vad du tror TO tycker "privat"
för det är så ointressant det bara kan vara. Du ser det lönade sig av mig att bemöta ditt trams,
så ja du har rätt, snyggt gjort av mig
Det vore klädsamt om du slutade med fullständigt obefogade personangrepp och att tillskriva mig ställningstaganden som jag överhuvudtaget inte har haft och jag har inte ändrat åsikt i någon del. Om du vore läskunnig så skulle detta självfallet inte utgöra något problem men tydligen är så inte fallet. Jag tycker att du skall fortsätta att okritiskt hylla dig själv och din gärning så vi seriösa skribenter får ett lustigt avbrott i vardagen.
Citera
2014-10-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har gjort det. Låt oss, utan svordomar, lugnt och försiktigt titta på sidan 871. I tabellen, index 17 kl 15:54:08.783 befinner sig VB hemma och messar KJ. Index 18 kl 17:04:24.874 befinner sig VB hos KJ, och messar MB. Däremellan ingenting. Var är mastbytet? Det syns inte förrän hon använder mobilen.

Index 32 kl 20:38:20.719 får mobilen kontakt med 3G-nätet efter att ha varit borta en stund. Därefter ingenting. Ingen trafik, och inga mastbyten syns. Mastbyten syns bara vid trafik (och förlorad 3G-kontakt). Alltså kan mobilen försvinna till vilken mast som helst efter kl 20:38:20.719 utan att det syns.

Jag har försökt förklara för dig ett antal gånger att offret vid en sådan lång, vansklig och dessutom på okänd mark, med nästan tom mage, dåligt klädd för den kyla som kommer på kväll och natt, inte använda sin mobiltelefon under denna tid, det är uteslutet.

Dels talar henne normala frekvens på bl.a. sms och att hon inte svarat på det sista sms'et talar starkt för att hon var ej i besittning av mobilen.

Dels skall hon med säkerhet veta vilken väg hon skall ta när de olika vägarna delar sig när hon närmar sig området, orientera sig genom hela området till målet. Och då kommer även frågan, av vilken anledning skulle hon företaga sig en sådan fotvandring då den definitivt borde gått mot sitt hem och mammas mat. Det var ju "kram" och hej då enligt mördaren.

Detta sammantaget gör att denna fotvandring har aldrig hänt.
Citera
2014-10-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Källa att det var okänd mark för henne?
Annars är det lätt att tolka in som att ni var bekanta.

"Okänd mark" är område där man har mycket lite eller ingen kännedom om områdets omgivningar och topografi.

Svårare än så är det inte.
Citera
2014-10-14, 14:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nu är du mer än lovligt nära en trådsanning med din första mening. DU spekulerar i att MB's tidiga uppbrott från en middag ska ha med brottet att göra. Det kan vara sjukdom, osämja, trötthet eller en ren överrenskommelse som är skäl till att sittningen inte blev lika lång som nör du insuper ett glas eller tre i vänners sällskap.

Då du spekulerar så lägger du fram saker som om det var en sanning och skriver att du förklarat för oss som om du vet mer än andra. Vilket du inte gör.

ANs kränkning, vilket jag håller med om att det var, var en försmådd kvinnas ord. En kvinna som fått uppleva att hennes man bedragit henne med en ung 20-åring. Hon kände sig kränkt hon med. Det i sin tur betyder INTE att hon eller hennes man har ned brottet att göra.
En spekulation är en spekulation. Jag påstår inte att det är sanning.

Jag påstår inte heller att AN har med brottet att göra, men kränkningarna är misstänkta, mer än KJ:s låtsasringningar.
Citera
2014-10-14, 14:46
Bannlyst
Citat:
Det vore klädsamt om du slutade med fullständigt obefogade personangrepp och att tillskriva mig ställningstaganden som jag överhuvudtaget inte har haft och jag har inte ändrat åsikt i någon del. Om du vore läskunnig så skulle detta självfallet inte utgöra något problem men tydligen är så inte fallet. Jag tycker att du skall fortsätta att okritiskt hylla dig själv och din gärning så vi seriösa skribenter får ett lustigt avbrott i vardagen.

Jasså

Citat:
Fundera på varför Olsson inte kallat till presskonferens och vrålat ut sin upprördhet över denna rättsröta som medfört att den oskyldige margarinmannen KJ dömdes

Citat:
Olsson visste att det var fullständigt kört för den stackars Kibba men var tvungen att göra skäl för sitt arvode, rykte, och inhopp, så han fick slänga ur sig det enda som fanns kvar, trots avsaknad av lagstöd.

Klädsamt värre
Avslutas med min favorit, du och Olsson vara tvillingsjälar ?
Citat:
och jag tror att jag och advokat Olsson är helt överens i frågan,

Nog fan spekulerar/tror du om vad Olsson tror, jorå...
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-10-14 kl. 14:50.
Citera
2014-10-14, 14:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag har försökt förklara för dig ett antal gånger att offret vid en sådan lång, vansklig och dessutom på okänd mark, med nästan tom mage, dåligt klädd för den kyla som kommer på kväll och natt, inte använda sin mobiltelefon under denna tid, det är uteslutet.

Dels talar henne normala frekvens på bl.a. sms och att hon inte svarat på det sista sms'et talar starkt för att hon var ej i besittning av mobilen.

Dels skall hon med säkerhet veta vilken väg hon skall ta när de olika vägarna delar sig när hon närmar sig området, orientera sig genom hela området till målet. Och då kommer även frågan, av vilken anledning skulle hon företaga sig en sådan fotvandring då den definitivt borde gått mot sitt hem och mammas mat. Det var ju "kram" och hej då enligt mördaren.

Detta sammantaget gör att denna fotvandring har aldrig hänt.
Hon varken svalt eller frös. Vem skulle hon ha ringt? KJ, som hon just hade lämnat och sagt att hon skulle gå hem? Föräldrarna? "Hej mamma, jag är på väg till min 50-årige älskare och hans fru för att överraska dem. Vänta inte med maten". Eller MB, som hon kanske ville överraska.

Det hände ofta att hon inte svarade på SMS på länge, så det säger ingenting. SMS:et från MB kanske inte tarvade ett svar, och det hon tänkte messa kunde hon ju snart säga rakt upp i ansiktet.

Hon kanske visste vilken väg hon skulle ta, som jag skrev tidigare idag så kan hon ha varit vid bostaden tidigare. Och även första gången man är i ett område hittar man oftast sitt mål.

Så det är fortfarande ett rimligt alternativ att VB gick till Sävast.
Citera
2014-10-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
HR räknar upp 9 punkter under domskäl, numrerade a)-i). Nu diskuterar vi en av dessa punkter, och den håller inte. Vi har diskuterat övriga punkter också, så jag tänker inte upprepa. Ju fler punkter som kan avfärdas, desto svagare blir domen. Tar man bort tillräckligt många byggklossar från ett torn rasar det.

Att KJ avstod från överklagande kan bero på att det var meningslöst, och att han helt enkelt var psykiskt utmattad av de två rättegångarna han hade bevistat, och inte ansåg sig orka med en till. Det får inte tas som erkännande.

Om han vore oskyldig (vilket han inte är) så ramlar man inte ner i källaren om man själv anser sig oskyldig, då krigar man till sista andetaget.

Det hade även advokaten TO gjort om han sett stora svagheter i åtalet men han hade inget "ess" i rockärmen men lyckades få mord till dråp och fyra år mindre, bara det var en framgång.

TO lyckades inte få bort några byggklossar och jag har betydligt större förtroende för hans kunskap än några foliehattar i tråden.
Citera
2014-10-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jasså

Klädsamt värre

Och du hoppar in i tråden som näste icke läskunniga person men du skall ha credit för hopklippet. Hela debatten i den här delen har rört kravet från bl.a. Zemixon att utreda bl.a. MB ytterligare och där har jag såväl kunskap som med hänvisning till lagstöd redovisat att det inte varit möjligt att vidta någon ytterligare utredning. Jag kan lagen, jag kan läsa lagen, och utan att vara tankeläsare så är jag fullständigt övertygad om att TO såväl kan lagen som att han är läskunnig. Klipp gärna ut citat men kanske inte utan dess sammanhang
Citera
2014-10-14, 15:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om han vore oskyldig (vilket han inte är) så ramlar man inte ner i källaren om man själv anser sig oskyldig, då krigar man till sista andetaget.

Det hade även advokaten TO gjort om han sett stora svagheter i åtalet men han hade inget "ess" i rockärmen men lyckades få mord till dråp och fyra år mindre, bara det var en framgång.

TO lyckades inte få bort några byggklossar och jag har betydligt större förtroende för hans kunskap än några foliehattar i tråden.
Jag har också största förtroende för TO, både hans kunskap och professionalitet. Men han slogs ur underläge, och att "ess" saknades i rockärmen går det inte att lasta honom för. Han hade långt sämre utredningsresurser än åklagaren, och inte alls samma möjlighet att trixa med utredningsresultatet.

Men jag vidhåller att det uteblivna överklagandet inte är att se som ett erkännande.
Citera
2014-10-14, 15:02
Bannlyst
Citat:
Och du hoppar in i tråden som näste icke läskunniga person men du skall ha credit för hopklippet. Hela debatten i den här delen har rört kravet från bl.a. Zemixon att utreda bl.a. MB ytterligare och där har jag såväl kunskap som med hänvisning till lagstöd redovisat att det inte varit möjligt att vidta någon ytterligare utredning. Jag kan lagen, jag kan läsa lagen, och utan att vara tankeläsare så är jag fullständigt övertygad om att TO såväl kan lagen som att han är läskunnig. Klipp gärna ut citat men kanske inte utan dess sammanhang

Gör det själv om du tror du har en poäng. Du kan ju både lagen är läskunning och vet hur Olsson tänker.
Citat:
och jag tror att jag och advokat Olsson är helt överens i frågan,
Citera
2014-10-14, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jasså

Klädsamt värre

Jag tror vi klistrar in detta inlägg också bara för att vi kan.

Citat:
. . . och slutligen gissar jag att hovrätten väljer att ge TO en knäpp på näsan för sitt utpekande av MB som trolig GM.

Möjligtvis att du varit lite otydlig men å andra sidan tar du väl tillbaka allt nu och vi kan enas
om att Tomas Olsson skött fallet med bravur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in