Citat:
Ursprungligen postat av
Bubble55
Hej Alla här inne!
Även jag tyckte DMT lät magnifikt (på 70-talet tog jag LSD), men jag hade inte för avsikt att pröva "Ayahuasca" anno domini 2014. Min son hade, så han importerade "Mimosa Hostilis inner root bark" skulle jag tro att det var och han skaffade allt annat som behövdes för extraheringsprocessen. Superintelligent och minutiöst noggrann som han är, så fick han fram en drog så stark så polisen aldrig tidigare stött på något liknande, men det visste inte han! Dock trevade han sig fram och började med försiktiga 5 gram, men efter ca. två veckor sa det bara SCHMACK!
Hur polisen kom in i bilden? Jo, han fick en både mental och fysisk kollaps så illa, så han nu har legat på intensivvårdavdelningens intensivvård i över tre veckor. De två första dygnen i respirator. Idag ska läkarna konferera om huruvida min son är mogen att flyttas till Psykiatrins Intensivvård. Kroppen börjar läka, men psykosen har ännu inte svarat fullt ut på den medicineringen. Hade inte polisen kommit och brutit upp dörren och kört honom till sjukhus, så hade han dött ensam och inlåst i sin egen bostad.
Med det här vill jag ha sagt "TA DET LUGNT". Ingen av oss vet vem av oss som är predestinerad eller vad som kan gå fel ändå. I vår släkt finns ingen mental sjukdom, men det gick åt helvete i alla fall.
TA HAND OM ER OCH VAR MER ÄN FÖRSIKTIGA!
Med kärlek, från en mamma!
P.S. Ev. kommentarer om vad han gjort eller inte gjort eller skulle ha gjort, kommer inte att besvaras. Han är minutiöst noggrann. Ett par grannar var också involverade och INGEN slog larm. Inte ens en anonym anmälan gjordes, så jag säger bara en sak: LÄMNA ALDRIG NÅGONSIN DEN SOM SNETRIPPAR!
Tråkigt det som hände din son, beklagar. Hoppas han får ett snabbt tillfrisknande när medicinen gjort sitt jobb.
DMT är verkligen en drog som måste behandlas med största möjliga respekt. Inte för att din son inte gjorde det, kan gå fel ändå. Vid rätt dosering så går det inte att jämföra med många andra hallucinogener.
Som tur vad så kräver det en hel del kunskap för att lyckas få fram det ur barken, något som de flesta unga saknar.
En stor eloge till dig som inte tittar in i denna tråd för att moralisera hur fel det är med att utforska dessa droger.
Det kan göra mycket gott för människor med.
Hoppas allt löser sig för honom.
Och till alla som vill pröva detta: börja inte med ayahuasca utan rök istället och var väldigt nogrann med dosering. Detta är ingen drog man tar för skojs skull.