2014-10-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är nog redan kört. Modo blir 11 och Leksand 12.
Efter att ha sett våra resultat på sistone så ser du ut att få rätt men varför sia om detta nu? Det har bara spelats en fjärdedel av serien och vi låg i det här skiktet förra säsongen också, och är alltid trögstartade. Bara för att vissa gnälliga och bittra modofans på fejjan redan nu gett upp säsongen är inget jag ens bemöter så det blir inte bättre av att du går samma väg till mötes. Visst det är stor risk att det blir kval men nu är Nylander spelklar, samt att Ahnelöv snart är spelklar(förhoppningsvis) och då kommer både spetsen och tyngden bli betydligt bättre. Vi var i exakt samma situation när Påhlsson missade halva säsongen när han comebackade i Modo och det var jävligt tungt då, men vi redde ut det och sen växte vi under säsongen. Vi kommer inte bli något topplag, men vi har en dålig trend för tillfället men det har alla lag och jag som modoit vet hur det brukar vara. Vi är nästan alltid ojämna i början för att sedan växa ju längre in på säsongen vi kommer. Nu lär vi troligtvis bli bland dom 3 sista lagen ändå, men enligt mig har vi i stort sett samma trupp som förra säsongen så varför skulle det gå sämre i år? Oroar mig snarare över Anders Forsbergs ständiga brist på engagemang i båset.
Citera
2014-10-12, 00:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Efter att ha sett våra resultat på sistone så ser du ut att få rätt men varför sia om detta nu?

Därför att jag har gjort det redan innan serien började.

Citat:
Oroar mig snarare över Anders Forsbergs ständiga brist på engagemang i båset.

När jag tog upp det i samband med seriestart, var du den främste försvararen till Forsberg och hävdade att han hade kvaliteter. Han är enligt min mening en katastrof och utstrålar samma negativa energi som Challe Berglund. Det kan helt enkelt inte gå bra med en sådan som Forsberg vid styrspakarna.
Citera
2014-10-12, 00:57
Medlem
Citat:
Därför att jag har gjort det redan innan serien började.

När jag tog upp det i samband med seriestart, var du den främste försvararen till Forsberg och hävdade att han hade kvaliteter. Han är enligt min mening en katastrof och utstrålar samma negativa energi som Challe Berglund. Det kan helt enkelt inte gå bra med en sådan som Forsberg vid styrspakarna.
Jag gillade Forsberg i början och även om det inte ska vara möjligt att åka ur med AF vid rodret(han har ändå fina meriter och är expert på att få unga spelare att blomma ut) så får man faktiskt erkänna att det inte funkar längre. I tidigare matcher har vi legat under med 3-4 mål utan att karln gjort ett skit, och envisas i media att säga att vi spelar bra mm hela tiden, snackar om vad som ska förbättras, finns hur mycket som helst, men det händer ingenting. Han har visserligen börjat snacka i mer realistiska termer och framstår inte som lika efterbliven som han gjort tidigare, vilket i sig är positivt, men det är skrämmande hur oegagerad han är. Jag undrar om spelarna verkligen står ut med honom? Som det ser ut på isen har jag väldigt svårt att tro detta. som sagt, aldrig att någon tränare i Modo kan vara lika dålig eller sämre än Challe men det är nog ingen som varit så oengegerad och handlingsförlamed som Anders Forsberg. Det är lätt att skylla på att truppen är för tunn, att vi inte är bättre än så här och visst stämmer det till viss del, men truppen är ändå inte SÅ himla dålig som den var i somras och man borde ju kräva en SHL-tränare bör ställa krav på sina spelare.

Jag tror att vi kommer vända den negativa trenden och att vi kommer sluta runt plats 8-10 i slutändan, men det kommer sitta hårt inne.

Du får givetvis tro att vi slutar 11 för att du tippade oss näst sist inför säsongen. Tycker bara det är synd att du nästan "gett upp" redan nu.

Till Anders Forsbergs försvar ska dock sägas att han precis som förra säsongen haft ett svagt material och gjorde utifrån det ett bra jobb förra säsongen så då borde det ju gå bra även i år. Truppen vi hade när Challe var tränare hade vi en stark trupp på pappret och åkte vi nästan ut. Så det säger ju vilket misstag det var att anställa honom.
Senast redigerad av Azdz 2014-10-12 kl. 01:05.
Citera
2014-10-12, 06:29
Medlem
Blev imponerad av HV klacken idag(lördag) när dom mötte Brynäs! När Joel G hade gjort sin superräddning så fick han applåder när reprisen rullade på jumbotronen så t om Arto blev imponerad.
Sen när Joel fick kliva av pga skada så klappade hela Kinnarp arena.. Väldigt snyggt o sportsligt av er alla HV fan.

Frölunda fan
Citera
2014-10-12, 09:47
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Det är nog redan kört. Modo blir 11 och Leksand 12.
Nja, det kan nog bli lite kamp i botten senare i serien hoppas jag.
Citera
2014-10-12, 10:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Nja, det kan nog bli lite kamp i botten senare i serien hoppas jag.

Beroende på var man har sympatierna, hoppas man ju. Om man däremot ser realistiskt på det så talar mycket för att jag får rätt. Det spelar ju egentligen ingen roll om det blir lite kamp nu och då, eftersom slutställningen ändå är helt avgörande.

Jag bedömer Leksand som klart sämst och Modo alltför instabila för att undvika plats 11. Modo borde kicka Forsberg snarast. Gärna ut ut kommunen.
Citera
2014-10-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myggorsugerfett
Blev imponerad av HV klacken idag(lördag) när dom mötte Brynäs! När Joel G hade gjort sin superräddning så fick han applåder när reprisen rullade på jumbotronen så t om Arto blev imponerad.
Sen när Joel fick kliva av pga skada så klappade hela Kinnarp arena.. Väldigt snyggt o sportsligt av er alla HV fan.

Frölunda fan

Instämmer, alltid uppskattat och visar att sporten och människorna är det viktiga.

Citat:
Efter att ha sett våra resultat på sistone så ser du ut att få rätt men varför sia om detta nu? Det har bara spelats en fjärdedel av serien och vi låg i det här skiktet förra säsongen också, och är alltid trögstartade. Bara för att vissa gnälliga och bittra modofans på fejjan redan nu gett upp säsongen är inget jag ens bemöter så det blir inte bättre av att du går samma väg till mötes. Visst det är stor risk att det blir kval men nu är Nylander spelklar, samt att Ahnelöv snart är spelklar(förhoppningsvis) och då kommer både spetsen och tyngden bli betydligt bättre. Vi var i exakt samma situation när Påhlsson missade halva säsongen när han comebackade i Modo och det var jävligt tungt då, men vi redde ut det och sen växte vi under säsongen. Vi kommer inte bli något topplag, men vi har en dålig trend för tillfället men det har alla lag och jag som modoit vet hur det brukar vara. Vi är nästan alltid ojämna i början för att sedan växa ju längre in på säsongen vi kommer. Nu lär vi troligtvis bli bland dom 3 sista lagen ändå, men enligt mig har vi i stort sett samma trupp som förra säsongen så varför skulle det gå sämre i år? Oroar mig snarare över Anders Forsbergs ständiga brist på engagemang i båset.

Jag tycker nog Modo har både mer spets och kompetens än tex Djurgården.
Ahnelöv är en av SHL´s bättre backar och kommer göra stor skillnad när han är tillbaka.
Förhoppningsvis kommer det gå bra även för Nylander men att han ska vara en frälsare som många skriver är helt otänkbart. Det bästa man kan göra är att inte skriva upp honom och låta han ta den tiden det tar för honom att utvecklas och leverera, han är säkert besviken över att det inte blev något i NHL i år.

8. Linköping
9. Modo
10. Färjestad
11. Leksand
12. Djurgården
Senast redigerad av Gromgutten 2014-10-12 kl. 10:55. Anledning: Dubbel
Citera
2014-10-12, 10:13
Medlem
Citat:
Beroende på var man har sympatierna, hoppas man ju. Om man däremot ser realistiskt på det så talar mycket för att jag får rätt. Det spelar ju egentligen ingen roll om det blir lite kamp nu och då, eftersom slutställningen ändå är helt avgörande.

Jag bedömer Leksand som klart sämst och Modo alltför instabila för att undvika plats 11. Modo borde kicka Forsberg snarast. Gärna ut ut kommunen.
Fast du kan inte ju inte gå ut och säga det redan nu att det kommer bli så. Visst KAN det bli kval och jag blir inte förvånad ifall det blir så, men om du nu är en riktig supporter med sympati och allt vad du snackar om så borde du vara lite mer positiv och tänka" fan, det här kommer vi vända till slut" . Men som sagt: Jag som modoit vet hur det brukar se ut så här års och jag tror att vi kommer reda ut det här.

Om Forsberg håller jag med dig. Hans slappa ledarstil är bara pinsam och provocerande, men Modo har knappast ekonomin att kicka han tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av mjafo
Jag tycker nog Modo har både mer spets och kompetens än tex Djurgården.
Ahnelöv är en av SHL´s bättre backar och kommer göra stor skillnad när han är tillbaka.
Förhoppningsvis kommer det gå bra även för Nylander men att han ska vara en frälsare som många skriver är helt otänkbart. Det bästa man kan göra är att inte skriva upp honom och låta han ta den tiden det tar för honom att utvecklas och leverera, han är säkert besviken över att det inte blev något i NHL i år.

8. Linköping
9. Modo
10. Färjestad
11. Leksand
12. Djurgården
Skönt att se någon som inte dömer ut oss redan nu iaf. Det gillar jag

Sedan har du nog missförstått det här med Nylander lite grann. Det är ingen här som ser honom som någon frälsare, allt som förväntas är att förhoppningsvis ska bidra med offensiv spets och med lite bättre intensitet i skridskoåkningen. Folk här inne ser bara till mål för att man ska vara en bra spelare men Nylander har andra kvaliteer. Han kommer nog göra en del poäng och ge laget en extra boost men stordåd är det ingen som krävt av honom.
Senast redigerad av Gromgutten 2014-10-12 kl. 10:55. Anledning: Dubbel
Citera
2014-10-12, 10:17
Medlem
Bara att säga grattis till Örebro som har SHL´s bästa målvakt.
Hudaceck är saknad i Frölunda, du skulle aldrig lämnat från början!
Citera
2014-10-12, 10:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Fast du kan inte ju inte gå ut och säga det redan nu att det kommer bli så.

Det är väl klart att jag kan. Det såg du väl?

Varför skulle det vara förbjudet att extrapolera en slutställning efter 1/5-del av serien? Tidningarna brukar ju lägga sin uppfattning om slutställning redan innan serien börjat.
Citera
2014-10-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjafo
Bara att säga grattis till Örebro som har SHL´s bästa målvakt.
Hudaceck är saknad i Frölunda, du skulle aldrig lämnat från början!
Jag tyckte han var rejält överskattad när han kom till Örebro, men det är bara att instämma, han har varit ruggig för Örebro och är han lika bra hela säsongen så blir dom en obehaglig överraskning.

Citat:
Det är väl klart att jag kan. Det såg du väl?

Varför skulle det vara förbjudet att extrapolera en slutställning efter 1/5-del av serien? Tidningarna brukar ju lägga sin uppfattning om slutställning redan innan serien börjat.
Du får tycka och tro vad du vill, menade inte så. Men en riktig supporter stöttar och tror på sitt lag oavsett motgång. Och att likställa din analys med journalistik känns lite löjligt då dom oftast bara tippar utan någon som helst djup eller substans, utan bara går efter hur trupperna ser ut. Jag köper ditt tänk och respekterar det, men enligt mig finns det ett par-tre trupper som enligt mig är sämre på pappret. Det återstår att se efter 55 omgångar om du får rätt men du pratar som en äkta medgångssupporter.
Senast redigerad av Gromgutten 2014-10-12 kl. 10:56. Anledning: Dubbel
Citera
2014-10-12, 10:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du får tycka och tro vad du vill, menade inte så. Men en riktig supporter stöttar och tror på sitt lag oavsett motgång. Och att likställa din analys med journalistik känns lite löjligt då dom oftast bara tippar utan någon som helst djup eller substans, utan bara går efter hur trupperna ser ut. Jag köper ditt tänk och respekterar det, men enligt mig finns det ett par-tre trupper som enligt mig är sämre på pappret. Det återstår att se efter 55 omgångar om du får rätt men du pratar som en äkta medgångssupporter.

Nej jag är ingen medgångssupporter. Jag har hållit på Modo sedan 1967 oavsett läge och situation. Däremot har jag förbehållit mig rätten att tycka till om det som händer och att faktiskt våga se det som inte är bra.

Supportrar som bara håller på laget utan att tycka till och ställa krav är inget annat än "nyttiga idioter" och sådana är det bästa som finns för pampar och oduglingar som därmed inte blir ifrågasatta. Dagens hockey har ju för övrigt jävligt mycket mindre hjärta än vad som var fallet för. Klubben och laget är nästan två olika väsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in