Jag är helt inställd och förberedd på att det kommer bli en grymt jobbig vinter för Modo. Vill inte vara tjatig, men vi är vana vid att inleda dåligt, men det var längesen vi släppte in 9 mål på 3 matcher dom 2 första. Ullmark hade inte sin bästa kväll, men hans backar var alldeles för släpphänta och det är helt oacceptabelt att gå bort sig så många gånger i numerärt överläge och framförallt i underläge, okej om det sker en gång, men nu var det villervalla i stort sett hela matchen bakåt och då håller det inte, särskilt inte mot ett så skickligt lag som Skellefteå, och gud vad jag önskar att Kabanov hade stannat kvar hos oss.
Nåväl, det är bara 2 matcher spelade och vi har inte imponerat för fulla muggar så här långt, men man ska även ha i åtanke att hade vi gjort mål i anfallet innan SKAIK gjorde 1-0 så hade den här matchen mycket väl kunnat få en annan skepnad. Nu fick Skellefteå första målet istället och då blev det ett momentum för deras del, men innan dess så såg det helt okej ut. Första perioden var faktiskt helt okej, frånsett dom 2 försvarsmissarna som föranledde baklängesmålen och i andra perioden så rann det bara iväg helt enkelt.
Slutsats: Skellefteå var klart bättre än oss idag men trots detta så fanns det vissa bitar av matchen som vi kan ta med oss till matchen mot "Fröken Wallin" och company på torsdag. Jag hoppas dock att Anders Forsberg inser att han måste sluta vara naiv och inte snacka så himla mycket. Han måste bli tuffare och våga ryta till i motgång. Det ger en negativ prägel på laget när han envisas med att säga att laget "spelar bra men vi måste göra det och vi måste göra det" i varje match. Spelet ser exakt likadant ut som förra säsongen och ändå svamlar han för slipsnissarna i media om hur bra killarna agerar på isen. Han vågar helt enkelt inte inse sanningen. Jag tror visserligen inte att ett tränarbyte är lösningen på Modos problem och hans satsning på unga spelare lär förmodligen ge utdelning så småningom men han behöver nog uppbackning och låta någon annan sköta snacket. Är ruggigt provocerande att höra honom prata som en politiker hela tiden