2014-10-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är väl bra att man rättar upp felbeslut så gott man kan? I efterhand har man ju førdelen av reprisbilder och här var det tydligt att de randiga på isen hade gjort fel.
Jo, på ett sätt är det rätt men då ska det vara lika för alla lag. Visst kan jag köpa att Påhlsson blev avstängd för det han gjorde men då ska ju samtliga andra lag behandlas på samma sätt. Och Rynos grej(som förövrigt var dubbelt så ful) ledde inte ens till avstängning. Nån måtta får det faktiskt vara om man ska kunna ta såväl SHL och domarna på allvar.
Citera
2014-10-11, 22:04
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilken målskillnad? Trodde det var poäng som räknas i SHL?
Din Modorövs jävla målskillnad. Brynäs förstås... Vad tror du?

Aja, fuck it. GG HV som är riktigt bra på hemmaplan, men vilken tursam inledning på matchen. Tror ärligt en matchvan och allmänt strålande Starky hade kunnat ta de första två, i alla fall den andra. Hur resten av matchen sett ut isåfall går ju inte att svara på, Brynäs verkade ju ändå ha noll effektivitet ikväll. Fast jag är ändå jävligt sur på SHL för det sketna back to back-schemat och Tommy som väljer Gistedt utan någon vettig jävla anledning. Jävla leksing-spion är vad han är.
Citera
2014-10-11, 22:06
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Din Modorövs jävla målskillnad. Brynäs förstås... Vad tror du?

Aja, fuck it. GG HV som är riktigt bra på hemmaplan, men vilken tursam inledning på matchen. Tror ärligt en matchvan och allmänt strålande Starky hade kunnat ta de första två, i alla fall den andra. Hur resten av matchen sett ut isåfall går ju inte att svara på, Brynäs verkade ju ändå ha noll effektivitet ikväll. Fast jag är ändå jävligt sur på SHL för det sketna back to back-schemat och Tommy som väljer Gistedt utan någon vettig jävla anledning. Jävla leksing-spion är vad han är.
HV i Kinnarps är ingen lätt match för Gistedt. Man skulle ställt han mot typ... Leksand.
Citera
2014-10-11, 22:10
Medlem
Man får ju faktiskt erkänna nu att det faktiskt fanns en tanke med att Salo gjorde sig av med Gistedt, men vad skulle Brynäs med honom till å andra sidan? Dom har ju Starkbaum, och har 2 riiktigt bra unga målvakter förutom det. Får inte ihop ekvationen.
Citera
2014-10-11, 22:16
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Man får ju faktiskt erkänna nu att det faktiskt fanns en tanke med att Salo gjorde sig av med Gistedt, men vad skulle Brynäs med honom till å andra sidan? Dom har ju Starkbaum, och har 2 riiktigt bra unga målvakter förutom det. Får inte ihop ekvationen.
Två sjuka målvakter. Joel har bara ett månadskontrakt. Hade hoppats att han inte fått spela öht.
Citera
2014-10-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Två sjuka målvakter. Joel har bara ett månadskontrakt. Hade hoppats att han inte fått spela öht.
Ja då finns det ju någon substans kring det hela iaf. Men Gistedt är ju sjukt dålig. Han hör inte hemma i SHL helt enkelt.
Citera
2014-10-11, 22:26
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ja då finns det ju någon substans kring det hela iaf. Men Gistedt är ju sjukt dålig. Han hör inte hemma i SHL helt enkelt.
Kan ju vända iofs om talangen finns där, Gistedt har fått en dålig start helt enkelt. Alsenfelt var ju sjukt dålig i Modo och sedan gick det bättre.
Citera
2014-10-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Kan ju vända iofs om talangen finns där, Gistedt har fått en dålig start helt enkelt. Alsenfelt var ju sjukt dålig i Modo och sedan gick det bättre.
Alsenfeldt är ju inte den enda som varit i Modo och misslyckats för att sedan göra succe i en annan klubb. Men Gistedt är verkligen otroligt usel. Hur ska hans karriär kunna få fart om han lånas ut 1 månad till Brynäs, släpper in 4 mål när han väl får spela och sedan byts ut?
Citera
2014-10-11, 22:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Alsenfeldt är ju inte den enda som varit i Modo och misslyckats för att sedan göra succe i en annan klubb. Men Gistedt är verkligen otroligt usel. Hur ska hans karriär kunna få fart om han lånas ut 1 månad till Brynäs, släpper in 4 mål när han väl får spela och sedan byts ut?
Ett tänkbart scenario är att han håller nollan i nästa match han får chansen i, JG vart väl förresten inte utbytt heller utan fick krampkänning om jag förstod det rätt. Säger bara att man inte ska vara så snabb att såga en målvakt, han har ju haft lite missflyt med vilka matcher han fått stå i år samt val av lag (Leksand).
Citera
2014-10-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ett tänkbart scenario är att han håller nollan i nästa match han får chansen i, JG vart väl förresten inte utbytt heller utan fick krampkänning om jag förstod det rätt. Säger bara att man inte ska vara så snabb att såga en målvakt, han har ju haft lite missflyt med vilka matcher han fått stå i år samt val av lag (Leksand).
Jag vet inte om jag sett rätt matcher men jag tror inte jag sett honom spela bra någon gång jag sett honom. Visst, hans val av klubb kanske inte var rätt heller, men i dagsläget så tycker jag faktiskt att Ullmark är klasser bättre än Gistedt och det säger allt. Han fick ju spela en period precis innan han fick lämna Leksand och då var han inte bra och ikväll var han det inte heller. Minns att han fick hoppa in en match mot oss förra säsongen och jag tycker inte han imponerade då heller. Men som sagt jag kanske bara sett fel matcher.

Jag förstår dock nu varför Salo gjorde sig av med honom.
Citera
2014-10-11, 23:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Finns det inga bra tjecker/slovaker på marknaden?

Något måste hända i Leksand innan man är helt avhängda.

Det är nog redan kört. Modo blir 11 och Leksand 12.
Citera
2014-10-11, 23:55
Medlem
von_Ss avatar
Gistedt var inte direkt bra förra säsongen men gjorde det ändå okej när han fick spela nån match då och då enbart för att avlasta Alsenfelt. Han skämde absolut inte ut sig men var inte bra nog att konkurrera om förstaspaden. Hade gått illa om Oscar blivit skadad eller varit ur form.

Sen vill jag minnas att Gistedt fick stå i ganska svåra matcher och att hans svagheter blev allt tydligare ju längre säsongen gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in