2014-10-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej jag är ingen medgångssupporter. Jag har hållit på Modo sedan 1967 oavsett läge och situation. Däremot har jag förbehållit mig rätten att tycka till om det som händer och att faktiskt våga se det som inte är bra.

Supportrar som bara håller på laget utan att tycka till och ställa krav är inget annat än "nyttiga idioter" och sådana är det bästa som finns för pampar och oduglingar som därmed inte blir ifrågasatta. Dagens hockey har ju för övrigt jävligt mycket mindre hjärta än vad som var fallet för. Klubben och laget är nästan två olika väsen.
Om du har följt Modo sedan 60-talet så borde ju du om någon också veta hur det brukar vara. Du är ju mycket äldre än mig och har väl en annorlunda syn på det hela. Årets trupp kan vara en av dom sämre någonsin i klubbens historia men sedan har vi också blivit försvagade av Ahnelövs skadefrånvaro jag är nästan säker på att vi blir stabilare bakåt när han återvänder. Jag har inte heller förväntat mig något annat än streckstrid den här säsongen, men inte fan ger jag upp hoppet efter 10 matcher. Du vet man brukar säga "I hockey kan allt hända" och "alla lag slår alla". Vi må vara extremt svaga för tillfället och att det i dagsläget inte är mycket som talar för oss just nu men låt säga att vi sprattlar till och börjar vinna så vips så kommer det låta helt annorlunda.

Däremot är vi helt överens när det gäller Anders Forsberg.
Citera
2014-10-12, 10:58
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Finns det inga bra tjecker/slovaker på marknaden?

Något måste hända i Leksand innan man är helt avhängda.

Det är nog fortfarande nära att en styck stjärn-Klepis får leta ny arbetsgivare. Något bättre i går men vi pratar grader i helvetet.
Citera
2014-10-12, 11:03
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du får tycka och tro vad du vill, menade inte så. Men en riktig supporter stöttar och tror på sitt lag oavsett motgång. […] Det återstår att se efter 55 omgångar om du får rätt men du pratar som en äkta medgångssupporter.
Citat:
Supportrar som bara håller på laget utan att tycka till och ställa krav är inget annat än "nyttiga idioter" och sådana är det bästa som finns för pampar och oduglingar som därmed inte blir ifrågasatta.
Den man älskar den agar man. Jag tycker det ser ut som många i MoDo, både på och förmodligen utanför isen, skulle må bra av lite konstruktiv kärlek - man borde kunna få ut mer av laget än såhär.

Lehtonen, Schremp och Sundqvist - vilken (ofrivillig) hockeyunderhållning bitvis
Citera
2014-10-12, 11:03
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är nog fortfarande nära att en styck stjärn-Klepis får leta ny arbetsgivare. Något bättre i går men vi pratar grader i helvetet.

Skulle inte förvåna mig om FBK gör en rockad. Klepis ut Lander in..
Citera
2014-10-12, 11:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Den man älskar den agar man. Jag tycker det ser ut som många i MoDo, både på och förmodligen utanför isen, skulle må bra av lite konstruktiv kärlek - man borde kunna få ut mer av laget än såhär.

Exakt, du förstår tankegången.
Citera
2014-10-12, 11:11
Medlem
Citat:

Lehtonen, Schremp och Sundqvist - vilken (ofrivillig) hockeyunderhållning bitvis
Hoppet är det sista som överger en, så är det bara.

Skellefteå har ju Kabanov också. Tänk om vi hade haft dom ekonomiska resurserna så hade vi kunnat behålla Kabanov och fått tillbaka Schremp, dom hade behövts i vårt lag.
Citera
2014-10-12, 11:28
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hoppet är det sista som överger en, så är det bara.

Skellefteå har ju Kabanov också. Tänk om vi hade haft dom ekonomiska resurserna så hade vi kunnat behålla Kabanov och fått tillbaka Schremp, dom hade behövts i vårt lag.
Akta dig så du inte sätter ditt blinda hopp till underpresterare, oduglingar och charlataner bara - de kommer inte magiskt bli bättre av oreserverat pris, tvärtom är det i en sådan miljö de frodas. Den som spar sitt ris, han hatar sin son.
Citera
2014-10-12, 11:50
Medlem
Citat:
Akta dig så du inte sätter ditt blinda hopp till underpresterare, oduglingar och charlataner bara - de kommer inte magiskt bli bättre av oreserverat pris, tvärtom är det i en sådan miljö de frodas. Den som spar sitt ris, han hatar sin son.
Som om någon av dessa skulle underprestera? Nej men det är klart man inte ska ha för stora förväntningar bara för att dom gjort bra ifrån sig tidigare men vi måste ju även tänka ekonomiskt och då får man ta vad man får. Schremp gjorde 41 poäng under sin säsong i Modo och Kabanovs succe förra säsongen behöver jag väl inte ens påpeka?
Dom spelartyperna är precis vad vi saknar för tillfället och det är sjukt hur mycket sämre vi blivit sedan guldsäsongen.
Citera
2014-10-12, 11:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Man kan ju på ett annorlunda sätt säga:

Samma blomfrön gror och växer helt olika i olika jordkulturer och miljöer.
Citera
2014-10-12, 12:07
Medlem
Citat:
Man kan ju på ett annorlunda sätt säga:

Samma blomfrön gror och växer helt olika i olika jordkulturer och miljöer.
Hur som helst så gillar jag att vi agerar snabbt och tar in skridskostark, talangfull spelare spom kommer göra stor nytta. att vi gör det nu och inte väntar till novemberuppehållet är mycket positivt.
Citera
2014-10-12, 12:38
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Skulle inte förvåna mig om FBK gör en rockad. Klepis ut Lander in..

Med det intresset som verkar finnas kring Anton Lander så har jag svårt att se honom välja Färjestad.
Citera
2014-10-12, 12:41
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Med det intresset som verkar finnas kring Anton Lander så har jag svårt att se honom välja Färjestad.

Håll med, men det skulle som sagt inte förvåna mig. Någonting måste hända i värvningsväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in