2014-10-09, 22:29
  #10249
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
För den som drömmer om en kvarn...

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-5rum-taby-kvarn-orebro-kommun-mellosa-taby-612-6366224

Det är alltså det lilla pörtet bredvid själva kvarnen som är bebott, det såg inget vidare ut. Takhöjden på övervåningen såg ut att vara typ 1,5 meter... Förstår inte hur någon kan sitta vid skrivbordet utan att slå huvudet i taket. Om en kvarn ska vara häftig att bo i är det förstås själva höga byggnaden man ska inreda, och det är väl det mäklaren syftar på med "potential".
Citera
2014-10-10, 06:40
  #10250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det är alltså det lilla pörtet bredvid själva kvarnen som är bebott, det såg inget vidare ut. Takhöjden på övervåningen såg ut att vara typ 1,5 meter... Förstår inte hur någon kan sitta vid skrivbordet utan att slå huvudet i taket. Om en kvarn ska vara häftig att bo i är det förstås själva höga byggnaden man ska inreda, och det är väl det mäklaren syftar på med "potential".

Takhöjden var inte så imponerande på nedre våningen heller...

Men hur de kan räkna väderkvarnen som boyta kan jag inte förstå, rimligtvis borde den vara klassad som ekonomibyggnad.
Skall man sälja det som väderkvarns-objekt så borde det rimligtvis finnas mer bilder från insidan av väderkvarnen.
Citera
2014-10-10, 15:12
  #10251
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Men hur de kan räkna väderkvarnen som boyta kan jag inte förstå, rimligtvis borde den vara klassad som ekonomibyggnad.
Skall man sälja det som väderkvarns-objekt så borde det rimligtvis finnas mer bilder från insidan av väderkvarnen.

Potentiell boyta, kanske?
Jag håller med, borde absolut varit fler bilder på insidan av kvarnen. Men med tanke på skicket på utsikdan så kanske den är rätt fallfärdig inuti också...
Citera
2014-10-10, 20:04
  #10252
Medlem
SuraStinas avatar
Enorm järnvägsstation till salu. Synd bara att man inte får nån vidare tomt på köpet, och spåret tycks vara i bruk så det är väl svårt att göra privatbostad av det.

Men har du tur får du kanske uteliggaren och jycken på köpet.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-516m2-frovi-lindesbergs-kommun-sodra-bangatan-2-5808194
__________________
Senast redigerad av SuraStina 2014-10-10 kl. 20:06.
Citera
2014-10-10, 21:27
  #10253
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Enorm järnvägsstation till salu. Synd bara att man inte får nån vidare tomt på köpet, och spåret tycks vara i bruk så det är väl svårt att göra privatbostad av det.

Men har du tur får du kanske uteliggaren och jycken på köpet.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-516m2-frovi-lindesbergs-kommun-sodra-bangatan-2-5808194

Lol. Deala med mäklaren;
"Får jag jycken och om uteliggaren städar så har vi en affär!"

Citera
2014-10-10, 21:35
  #10254
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Enorm järnvägsstation till salu. Synd bara att man inte får nån vidare tomt på köpet, och spåret tycks vara i bruk så det är väl svårt att göra privatbostad av det.

Men har du tur får du kanske uteliggaren och jycken på köpet.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-516m2-frovi-lindesbergs-kommun-sodra-bangatan-2-5808194
Vilken potential det huset har för ett riktigt trevligt boende men som du skriver, bo nära järnväg är inte för alla.
Citera
2014-10-11, 00:21
  #10255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Enorm järnvägsstation till salu. Synd bara att man inte får nån vidare tomt på köpet, och spåret tycks vara i bruk så det är väl svårt att göra privatbostad av det.

Men har du tur får du kanske uteliggaren och jycken på köpet.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-516m2-frovi-lindesbergs-kommun-sodra-bangatan-2-5808194

endast 17 minuter med tåg till örebro!
Citera
2014-10-11, 00:58
  #10256
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
endast 17 minuter med tåg till örebro!
Gäller att åka ofta så man själv är tillräckligt med underlag för att tåget ska stanna.
Citera
2014-10-11, 10:04
  #10257
Medlem
Myllass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vilken potential det huset har för ett riktigt trevligt boende men som du skriver, bo nära järnväg är inte för alla.

Det är ju dessutom så att det mesta av huset verkar vara uthyrt. Många man får säga upp innan man kommer till det mäklaren beskriver som "Perfekt för företagaren som är i behov av lokaler/lager/kontor samt goda kommunikationer."

*Vänthall, wc/handfat. Uthyrt till Trafikverket och belastas med servitut
*Kiosk/serveringsrum, kök med kyl samt ugn. Kontor. Dusch. Wc/handfat. Rum. Uthyrt. (även om kiosken inte direkt såg ut att ha nån pågående försäljning.)
*2 st fd.ställverksrum. Uthyrt till Trafikverket
*Traktorgarage. Uthyrt till Trafikverket.
*Lagerrum uthyrt tillsvidare.
*Bostadslägenhet inrymmande 5 rok, wc/dusch/tvättstuga. Lägenheten är uthyrd

Kvar blir
Städutrymmen
2 st rum, varav ett med handfat/vatten.
Lagerutrymme på övervåningen
och tornet om jag läser rätt

Verkar vara en dålig affär
Citera
2014-10-11, 10:41
  #10258
Medlem
Brokenbacks avatar
Jag trodde aldrig att insidan skulle vara så "vanlig". Fick habegär!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-nasby-park-sjosidan-taby-kommun-masvagen-13a-6660680
Citera
2014-10-11, 11:05
  #10259
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllas
Det är ju dessutom så att det mesta av huset verkar vara uthyrt. Många man får säga upp innan man kommer till det mäklaren beskriver som "Perfekt för företagaren som är i behov av lokaler/lager/kontor samt goda kommunikationer."

*Vänthall, wc/handfat. Uthyrt till Trafikverket och belastas med servitut
*Kiosk/serveringsrum, kök med kyl samt ugn. Kontor. Dusch. Wc/handfat. Rum. Uthyrt. (även om kiosken inte direkt såg ut att ha nån pågående försäljning.)
*2 st fd.ställverksrum. Uthyrt till Trafikverket
*Traktorgarage. Uthyrt till Trafikverket.
*Lagerrum uthyrt tillsvidare.
*Bostadslägenhet inrymmande 5 rok, wc/dusch/tvättstuga. Lägenheten är uthyrd

Kvar blir
Städutrymmen
2 st rum, varav ett med handfat/vatten.
Lagerutrymme på övervåningen
och tornet om jag läser rätt

Verkar vara en dålig affär

He he... Läste inte så långt. Men å andra sidan kan du ju få ett ganska billigt boende om du fortsätter hyra ut till dessa och samtidigt befriendar dem. Passa dessutom på att hyra ut lagret och de två rummen till ett par studenter från Örebro. Då kan du själv bo i städutrymmet, använda tornrummet som arbetsrum, vänthallen som ditt vardagsrum och passa på att nyttja toan samtidigt (nån annan som betalar och städar!) samt käka alla dina måltider i kiosken/restaurangen.

Jag tycker det börjar likna en riktigt bra affär.
Citera
2014-10-11, 12:27
  #10260
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Jag trodde aldrig att insidan skulle vara så "vanlig". Fick habegär!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-nasby-park-sjosidan-taby-kommun-masvagen-13a-6660680
På vilket sätt är objektet udda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in