Citat:
Ursprungligen postat av
Kvackelikvack
Skidaddle, som jag respekterar verkar gilla det här, personligen hatar jag det här. Täck alla väggar och golv innan ni säljer!
Ja, jag tycker det är skitsnyggt. Det funkar inte alltid, men här funkar det perfekt.
Sen hjälps det ju av att dom varma färgerna gör det ganska mysigt och ombonat. Varma färger i mattor och inredning, varma färger i skåpsluckor, varma färger i träpanel, varma färger i den rostade cortenplåten.
Om man nu tvunget vill ha en stål/glas/betongbunker som andas väldigt mycket tjugohundratiotal, så kan man nog inte få ett bättre boende. Det är faktiskt längesedan jag såg den typen av stil så snyggt och så konsekvent genomfört.
Citat:
Betong är inget materialval, det är avsaknad av materialval.
Ja, jag håller inte med dig. Betong är ett svårt material, men om det görs snyggt kan resultatet bli jävligt bra.