2014-06-04, 19:25
  #9049
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Shit det var dom mest sexiga funkishus jag sett på länge- och med orginalinredning! Jag tror jag döööör.... Och priserna- jag springer till banken imorgon och köper båda!!

SNÄLLA kan inte någon köpa och ta hand om dessa kulturskatter- och låta inredningen vara intakt?!

Nu har dom sänkt priset på min lilla favorit i Hultsfred. 49% !!!! Nu är det nere i tvåhundratusen. Snälla, kan inte nån köpa det där och lägga ner lite kärlek på det?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-hultsfred-hultsfreds-kommun-granvagen-13-5841291
Citera
2014-06-04, 19:41
  #9050
Medlem
Robinson-Merals avatar
Avskalat värre:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-solsidan-nacka-kommun-dragarstigen-4-6323926
Jag kan förlåta alla pretentiösa inslag och opraktiska (läs: livsfarliga) terasslösningar. Ljussättningen och inramningen av klippan här är något i särklass: http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/65352/large/635363701690000000/49djppfk2e9158e3.jpg http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/65352/large/635363701690000000/49djpj7g4e915851.jpg
En riktig Batman-lya!
__________________
Senast redigerad av Robinson-Meral 2014-06-04 kl. 19:43.
Citera
2014-06-04, 19:47
  #9051
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Avskalat värre:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-solsidan-nacka-kommun-dragarstigen-4-6323926
Jag kan förlåta alla pretentiösa inslag och opraktiska (läs: livsfarliga) terasslösningar. Ljussättningen och inramningen av klippan här är något i särklass: http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/65352/large/635363701690000000/49djppfk2e9158e3.jpg http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/65352/large/635363701690000000/49djpj7g4e915851.jpg
En riktig Batman-lya!

Wow! Det där var verkligen något i särklass! Vadå livsfarligt? Jag ser bara de stora linjerna...
Citera
2014-06-04, 19:56
  #9052
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Avskalat värre:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-solsidan-nacka-kommun-dragarstigen-4-6323926
Jag kan förlåta alla pretentiösa inslag och opraktiska (läs: livsfarliga) terasslösningar. Ljussättningen och inramningen av klippan här är något i särklass: http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/65352/large/635363701690000000/49djppfk2e9158e3.jpg http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/65352/large/635363701690000000/49djpj7g4e915851.jpg
En riktig Batman-lya!

Ja, det är fantastiskt. Men det är inte hela huset, utan bara halva. Det där är nån sorts bostadsrättsförening, jag antar att man delar vägg med grannen. Och det är ju inte så kul. Och sen skulle jag nog sätta räcke på den där trappan ner till vattnet. Annars finns det en allvarlig risk att någon slår ihjäl sig på fyllan och villan.

Märkligt att det inte står ett enda jävla dugg om att det är en BRF det handlar om, eller överhuvudtaget någonting om föreningens förutsättningar. Det vill man ju gärna veta i ett sådant läge, och om man kommer att vara tvungen att höra grannarnas ungjävlar på andra sidan väggen. Tretton mille plus nästan tiotusen i månaden...

Men det är ett fantastiskt hus. Dom visste vad dom gjorde som ritade och byggde det där.
__________________
Senast redigerad av Skidaddle 2014-06-04 kl. 20:00.
Citera
2014-06-04, 20:32
  #9053
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Avskalat värre:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-solsidan-nacka-kommun-dragarstigen-4-6323926
Jag kan förlåta alla pretentiösa inslag och opraktiska (läs: livsfarliga) terasslösningar. Ljussättningen och inramningen av klippan här är något i särklass: http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/65352/large/635363701690000000/49djppfk2e9158e3.jpg http://s3.sfcdn.se/s/resurs/image/65352/large/635363701690000000/49djpj7g4e915851.jpg
En riktig Batman-lya!
Men vad fan.....ingen puts, inga tapeter. Det är värre än nakna tegelväggar inomhus, här är det nakna betongblock som gäller. Tog pengarna slut? Och 9,362 i månaden i BR-avgift. Skidaddle, som jag respekterar verkar gilla det här, personligen hatar jag det här. Täck alla väggar och golv innan ni säljer!
Citat:
Lägenhetens materialval går i betong, stål, furu samt glas
Betong är inget materialval, det är avsaknad av materialval.
Citera
2014-06-04, 20:39
  #9054
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Skidaddle, som jag respekterar verkar gilla det här, personligen hatar jag det här. Täck alla väggar och golv innan ni säljer!

Ja, jag tycker det är skitsnyggt. Det funkar inte alltid, men här funkar det perfekt.

Sen hjälps det ju av att dom varma färgerna gör det ganska mysigt och ombonat. Varma färger i mattor och inredning, varma färger i skåpsluckor, varma färger i träpanel, varma färger i den rostade cortenplåten.

Om man nu tvunget vill ha en stål/glas/betongbunker som andas väldigt mycket tjugohundratiotal, så kan man nog inte få ett bättre boende. Det är faktiskt längesedan jag såg den typen av stil så snyggt och så konsekvent genomfört.

Citat:
Betong är inget materialval, det är avsaknad av materialval.

Ja, jag håller inte med dig. Betong är ett svårt material, men om det görs snyggt kan resultatet bli jävligt bra.
Citera
2014-06-04, 20:57
  #9055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Men vad fan.....ingen puts, inga tapeter. Det är värre än nakna tegelväggar inomhus, här är det nakna betongblock som gäller. Tog pengarna slut? Och 9,362 i månaden i BR-avgift. Skidaddle, som jag respekterar verkar gilla det här, personligen hatar jag det här. Täck alla väggar och golv innan ni säljer!

Betong är inget materialval, det är avsaknad av materialval.

Min fetmarkering.
Jag förstår hur du menar, jag tycker så om träpanel på väggar.
Men både träpanel och betong kan i mitt tycke vara fint om det är utfört på ett fint sätt. Bastukänsla går fetbort, och brutal fabrikskänsla går även det totalt bort. Men smaken är som baken, det som är "lagom" för mig kanske väcker avsky hos någon annan.
Citera
2014-06-04, 22:15
  #9056
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Den där pittoreska kvarnen är ute nu igen. Till samma pris som förut, tvåhundratusen. Jag har ingen aning om varför dom drog in den förra veckan, men den finns där nu iallafall. Så, passa på att titta innan den försvinner igen.

http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-vasterfarnebo-sala-kommun-farnebo-vasterby-131-6347080

Coolt ställe- och definitivt annorlunda! Förmodar att priset reflekterar 1) det enorma arbetet att renovera/säkra huset för framtiden, 2) att det är mitt ute i ingenstans och 3) att det i princip inte finns nån tomt alls där du kan ställa ditt fikabord och njuta av din vackra kvarn. Sen undrar jag hur det är med den där träbron- eftersom bron ligger på din mark så kanske du är underhållsansvarig för den och vattenflödet under (dvs rensning vid stopp, att reglera vattenflödet osv) vilket kan bli bade dyrt och trist. Och inte minst- eftersom man återställt en del kvarninteriör och attiraljer så kan det finnas begränsningar i hur du får använda/renovera huset. Inte säkert att du får göra om det till sommarstuga utan du kanske bara har en dragig och kostsam kvarn att underhålla.

Kan f ö berätta att jag var och kikade på en gammal smedja med egen fors och vattenfall intill i samma region under våren. Där hade vattenfallet brutit sig in i smedjans källare så du hade en fors som rann igenom huset och ut igen. Där skulle du för att laga ditt hus få dämma upp hela forsen- men ingen hjälp från kommunen där inte, som ägde marken som forsen rann på. Men då det inte gick att köra in med grävskopa eller cementblandare på bakgråden précis så skulle du få göra det mesta för hand. Mao ett riktigt skitjobb som bara kostar pengar. Dessutom hade puckona som ägde stället belånat huset upp över taknocken och renoverat invändigt (tapetserat, ny panel, framtagna plankgolv och nytt kök) innan de ens täppt det läckande taket eller fixat källaren... När jag var där med mäklaren (enda "spekulanten"!) upptäckte jag inbyggd fukt bakom den dyra panelen och att vatten från det läckande taket runnit två våningar ner till köket. Mäklaren plockade bort objektet från nätet dagen efter...
__________________
Senast redigerad av SuraStina 2014-06-04 kl. 22:19.
Citera
2014-06-04, 22:33
  #9057
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Nu har dom sänkt priset på min lilla favorit i Hultsfred. 49% !!!! Nu är det nere i tvåhundratusen. Snälla, kan inte nån köpa det där och lägga ner lite kärlek på det?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-hultsfred-hultsfreds-kommun-granvagen-13-5841291

Oj, det var ett riktigt kap! Men vad sjutton kan man jobba med i Hultsfred? Inte ens festivalen finns ju kvar... Och flytta ett gammalt 60-talshus till bättre ort är nog otänkbart.

Synd att inte staten K-märker såna här "moderna" hus som bara sköts om och hålls öppna som museum för allmänheten précis som gamla slott och herrgårdar. Kanske vi kan ringa Skansen och böna dom att flytta dit det...? Nåt 1900-talshus måste de väl ha för att korrekt kunna representera svensk byggnadstradition genom tiderna.
Citera
2014-06-05, 00:10
  #9058
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, jag tycker det är skitsnyggt. Det funkar inte alltid, men här funkar det perfekt.
Kan någon verkligen bo där? Jag skulle ha mycket svårt att sova sommarhalvåret utan att kunna dra för i sovrummet.
Citera
2014-06-05, 01:40
  #9059
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Den har varit med, men bytt mäklare, nog både två och tre gånger.


Inte lyckats med försäljningen än ?
Citera
2014-06-05, 08:29
  #9060
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Den där pittoreska kvarnen är ute nu igen. [/url]

Härlig miljö! Skulle dock bli tokig(are) av det ständiga porlandet, kluckandet, svirvlandet under och runt mig. Om nu inte renoveringen hann knäcka mig först...

Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Nu har dom sänkt priset på min lilla favorit i Hultsfred. 49% !!!! Nu är det nere i tvåhundratusen. Snälla, kan inte nån köpa det där och lägga ner lite kärlek på det?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-hultsfred-hultsfreds-kommun-granvagen-13-5841291

Hade huset inte legat i Hultsfred hade jag faktiskt kunnat tänka mig att köpa det. Men läget är allt och Hultsfred är inget trevligt ställe längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Avskalat värre:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-solsidan-nacka-kommun-dragarstigen-4-6323926

Fantastiskt! Och Robert Redford i sängen! Nice!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in