2014-10-10, 20:21
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Nej, exil assyrier drog konspirationsteorier om att kurderna räddar bara för att äga deras mark.
Nej till Kurdistan gapade dessa exiler medans folket och assyriers ledare har klargjort att dom stödjer ett Kurdistan och det är i deras intresse att stödja en kurdisk stat i Irak.

Så du kan tagga med din korta oneliner som inte visar ens en gnutta av hela bilden.

Jag skulle kunna säga samma sak om exilkurder.
Citera
2014-10-10, 20:25
Medlem
interiorcores avatar
YPG befinner sig just nu i en väldigt pressad situation och de känner av konsekvenerna av embargot som den den smutsiga folkmördande terroristälskande och kurdslaktande apstaten Turkiet har utsatt dem för. Om de inte får förstärkningar, vapen och amunition omdelbart så kommer IS ta över Kobane. IS skickar ständigt förstärkningar till Kobane och de har tunga vapen i överflöd.
Citat:
@jenanmoussa · för 5 timmar sedan

I've been calling Mr. Answar Moslem for a week now for updates from inside #Kobane. His tone is down today. Says "we'll fight till death"

@jenanmoussa · 5 timmar sedan

I spoke again to #Kobane chief Anwar Moselm who is in city. "If we dont get help now, #Kobane is indeed under threat of falling to ISIS"
https://twitter.com/jenanmoussa

Det här är enkel matematik och inte raketforskning. Receptet för vinnst är alla fullt införståda med. Vi vet vad finenden har och vi vet vad IS bekämparna inte har. Om inte denna obalans justeras så vet vi vad resultatet kommer bli. Vid det här lägget så är YPG helt på det klara med att den IS älskande rövapfittkuksugande landet under inga omständigheter låter ett glas vatten nå Kobane och inte vapen för den delen heller. Så Den enda utvägen är om USA levererar det som behövs.
Citat:
“For 25 days we have been resisting the IS with light weapons, but with the full determination of YPG fighters and the people of Kobani. We will continue resisting against IS terrorists but we need heavy weapons. If the U.S. can provide us weapons that are capable of eliminating their heavy weapons, like tanks and artillery, and continue air strikes against [the IS], we are confident we will be able to kill them all,” stated Hasan.
http://www.voanews.com/content/us-intensifies-air-strikes-on-islamic-state-group/2479095.html

Jag har sagt det hela tiden. Kurderna gör fel. Det här är ett spel som spelas mot det kurdiska folket och det enda sättet att vinna är att sätta sin energi på att förgöra arkitekten. Skit i IS, evakuera varenda by/stad, lägg ner vapnen och ta flykten till Turkiet. Arkitektens syfte med det här spelat var att kurderna skulle kriga med IS och det är det sista kurderna ska göra om de inte vill bli förlorare. Det är den där hönsjärnan som befinner sig i sin nya och påkostade presidentpalats. IS är inte kurdernas fiende, kurdernas finende nr 1 har alltid varit mongolerna!

Kurderna i Qamishlo mötter kurdern från Bakur vid syren-turkiet gränsen och visar solidaritet för Kobane. IS terrorisit älskande apmongolerns militär börjar skjuta med skarp amunition in i folkmassan och många skadas. http://www.dengeamerika.com/media/video/qamislo_kobane/2479631.html
Senast redigerad av interiorcore 2014-10-10 kl. 20:36.
Citera
2014-10-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Fortfarande motstridiga uppgifter i turkiska medier.

Det första är att ISIS har pressats mot utkanterna av staden.

Det andra är att ISIS har erövrat halva staden.

Jag har uppfattat det som att terroristerna IS(IS) håller i ungefär 40% utav Ayn al-Arab. Denna siffra bekräftas av både USA och SOHR. Enligt dem kurdiska terroristerna så ligger siffran på 20%, men man ska nog ta allt som påstås utav bägge terrorgrupper med en skopa salt.
Senast redigerad av JackOwl 2014-10-10 kl. 20:41. Anledning: Förtydligande.
Citera
2014-10-10, 20:29
Medlem
Citat:
Fortfarande motstridiga uppgifter i turkiska medier.

Det första är att ISIS har pressats mot utkanterna av staden.

Det andra är att ISIS har erövrat halva staden.
Skulle tro halva staden. De hade ju 40% tidgare.
Citera
2014-10-10, 20:32
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackOwl
Jag har uppfattat det som att IS(IS) håller i ungefär 40% utav Ayn al-Arab. Denna siffra bekräftas av både USA och SOHR. Enligt dem kurdiska terroristerna så ligger siffran på 20%, men man ska nog ta allt som påstås utav dessa terrorister med en skopa salt.

Om du nu använder termen "terroristerna" för att beskriva YPG borde du kanske använda samma term för att beskriva IS. Anser du att IS på något sätt är mer humana eller mindre skräckinjagande än kurderna i YPG?

Just nu flyr befolkningen i Ayn al-Arab (Kobane) till följd av rädsla från IS och inte från YPG. Det är därför intressant att du enbart benämner ena parten som terrorister inlägget.

Kan du motivera din formulering?
Senast redigerad av ZuparN 2014-10-10 kl. 20:34.
Citera
2014-10-10, 20:39
Medlem
Det verkar bo miljoner människor i Ayn al-arab verkar det som, folk flyr fortfarande... Kollar man på bilder som cirkulerar verkar det inte finnas några civila kvar.
Citera
2014-10-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Om du nu använder termen "terroristerna" för att beskriva YPG borde du kanske använda samma term för att beskriva IS. Anser du att IS på något sätt är mer humana eller mindre skräckinjagande än kurderna i YPG?

Kan du motivera din formulering?

Ursäkta min formulering - det var absolut inte meningen att det skulle framstå som att jag anser att den ena är bättre än den andra.

Instämmer med det du säger; bägge grupper faller givetvis under benämningen "terrorister" då bägge utövar terrorism - enda anledningen till att jag inte skrev "terroristerna" före "IS" är för att jag anser det vara en självklarhet för dem flesta, men en mindre självklarhet att även YPG/PKK faller under samma benämning då dem sistnämnda ständigt försöks rentvås utav vissa medlemmar som agerar propagandaapparat.
Citera
2014-10-10, 20:41
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Det verkar bo miljoner människor i Ayn al-arab verkar det som, folk flyr fortfarande... Kollar man på bilder som cirkulerar verkar det inte finnas några civila kvar.

Om PKKarna varit lika bra på strida som de på propaganda hade de ensamt krossat ISIS för länge sen.
Citera
2014-10-10, 20:43
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackOwl
Ursäkta min formulering - det var absolut inte meningen att det skulle framstå som att jag anser att den ena är bättre än den andra.

Instämmer med det du säger; bägge grupper faller givetvis under benämningen "terrorister" då bägge utövar terrorism - enda anledningen till att jag inte skrev "terroristerna" före "IS" är för att jag anser det vara en självklarhet för dem flesta, men en mindre självklarhet att även YPG/PKK faller under samma benämning då dem sistnämnda ständigt försöks rentvås utav vissa medlemmar som agerar propagandaapparat.

Hehe ge mig en källa på att YPG är terrorklassad först
Citera
2014-10-10, 20:44
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Hehe ge mig en källa på att YPG är terrorklassad först

Du fick flera av mig där de själva erkänner att de är en del av KCK/PKK.
Citera
2014-10-10, 20:45
Medlem
Citat:
Om PKKarna varit lika bra på strida som de på propaganda hade de ensamt krossat ISIS för länge sen.

Deras krigsföring går ju ut på att lägga ut minor och ligga och lurka i ett råtthål med en bit bröd och lök i flera dagar. Inte konstigt att dom får stryk av IS
Citera
2014-10-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Deras krigsföring går ju ut på att lägga ut minor och ligga och lurka i ett råtthål med en bit bröd och lök i flera dagar. Inte konstigt att dom får stryk av IS
De har nog inte haft så mycket till val. Det är därför fler Daesh har dött då Kurderna suttit och skjutit genom hål i väggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in