Citat:
Ursprungligen postat av
SvaMp_
Så du är en kurd som inte stödjer Barzani alltså? Är inte helt insatt i kurdsituationen men fascineras lite, Det finns Barzani/Krg, Puk/Talibani (som är nära Iran?) sen Pkk/Ypg som är vänstervridna. Rätta mig gärna om det är annorlunda. Vilka är medt pro Israeliska sv dessa?
Jag ogillar Islam, sen att PDK (Barzani) blev varnad av YPG/PKK att Turkiet är inget land man handskas med utan att bli bränd gjorde inte saken bättre, för de blev brända och det var Turkiet som stod/står bakom alla dessa jihadister. Sen kom attacken mot Shingal där stackars yezidier/kristna dog och det var PDK-Peshmergan som tog han om det men flydde när de såg att ISIS körde en stor attack med irakiska arméens grejjer som de fick i Mosul. Diket som grävs är för att köra ut PKK, men det går inte då syster-styrkan där sköts av yezidierna själva (YBS).
Inom PUK finns det som sagt två falanger, den ena som är patrioter och de som gillar Iran.
PDK vill vara en del av världspolitiken men tyvärr ingår Turkiet i den och då straffas alla kurder och även assyrer/syrianer/armenier m.m
PKK är anti-sionister och har inget med Israel att göra, de attackerade dem tillsammans med Hizbollah och PLO. När PKK skapades visste man att generalerna och många styrande turkar var dönmeh judar.
PDK är inte problemet i sig, jag ogillar bara Islam och Israel vänner är de nog inte men vem handlar inte med dem?
Sen blir det inget krig mellan kurder, det är bara trams. Men man vill förnya och skippa religionen och det är något som många kurder vill. Vad är vitsen med att skapa ett land och ha kvar en getknullar religionen eller rika/fattiga? Nu tycker jag att alla är likvärdiga men hur ska du resonera med en som ser Mohammed som sin ledare och den perfekta människan? Kolla bara på Libanon förr/idag, samma sak gäller Iran.
Mohammad Reza Pahlavi sattes dit och hans beryktade polis styrka tränades i Israel av mossad, sen ville de få bort honom för att deras olje-avtal avtog och han var inte så lätt att handskas med. Man sätter dit mullorna och får en "global" fiende, tror du att man vill få bort regimen i Iran eller Nord Korea? En orolig värld med oroliga ledare skapar pengar och med oro kan man stifta nya lagar för att hålla människor i schack.
ISIS fick hjälp av väst med Turkiet i spetsen och nu skapas ett vacum efter att de försvinner, vem kommer att bli playground herren?