2014-10-09, 23:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
När ska SvFF alternativt Hamrén själv inse att Hamrén faktiskt inte förstår sig på fotboll? Det hjälper liksom inte att Hamrén tror på sina spelare och snackar gött med dom. Om han inte förstår hur man bygger ett lag, hur taktik fungerar samt t.ex det faktum att sätta en debutant samt en vänsterfotad ytterback som högerkant mot gruppettan kanske inte är en bra idé.

Hamrén må ha ett gott hjärta och en härlig moral men han kan inte fotboll för fem öre, och det blir abra mer tydligt för varje gång han genomför en match, en presskonferens, en laguttagning eller intervju.

Bort med avskrädet. Snarast.
Citera
2014-10-09, 23:06
Medlem
Northerners avatar
Vi har förmodligen inte haft ett så mediokert och dåligt lag på länge, som nu.
Erkan Zengin är ju den största muppen utav alla..
Den enda spelaren med klass är Zlatan liksom, och man bygger ju inte ett lag på en spelare.

Nu har ju aldrig Sverige varit en nation att räkna med i fotboll, och kommer förmodligen inte att
bli det heller. När Zlatan är borta från landslaget är det definitivt slut, för det kommer ta tid
innan Sverige får en sådan klass lirare igen.
Citera
2014-10-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
När ska SvFF alternativt Hamrén själv inse att Hamrén faktiskt inte förstår sig på fotboll? Det hjälper liksom inte att Hamrén tror på sina spelare och snackar gött med dom. Om han inte förstår hur man bygger ett lag, hur taktik fungerar samt t.ex det faktum att sätta en debutant samt en vänsterfotad ytterback som högerkant mot gruppettan kanske inte är en bra idé.

Hamrén må ha ett gott hjärta och en härlig moral men han kan inte fotboll för fem öre, och det blir abra mer tydligt för varje gång han genomför en match, en presskonferens, en laguttagning eller intervju.

Bort med avskrädet. Snarast.
Håller med dig men någon i matchtråden skrev att SVFF inte har råd att kicka han. Vet dock inte hur mycket sanning det ligger i det.
Citera
2014-10-09, 23:09
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northerner
Vi har förmodligen inte haft ett så mediokert och dåligt lag på länge, som nu.
Erkan Zengin är ju den största muppen utav alla..
Den enda spelaren med klass är Zlatan liksom, och man bygger ju inte ett lag på en spelare.

Nu har ju aldrig Sverige varit en nation att räkna med i fotboll, och kommer förmodligen inte att
bli det heller. När Zlatan är borta från landslaget är det definitivt slut, för det kommer ta tid
innan Sverige får en sådan klass lirare igen.

Desto viktigare att vi får en tränare lex Lagerbäck som inser vikten av att bygga ett kollektiv och ett lag snarare än att ha det trevligt och härligt tillsammans och gå runt utan spelidé med devisen att "vinna EM är rimligt".

Vi borde spela mer som vi gör i hockey och som vi alltid ananrs gjort i fotboll. Bygg bakifrån. Rensa ut målvakten samt mittbackarna + högerbacken direkt. Sätt ett tydligt defensivt ankare bredvid Ekdal på mitten. Alternativt 2 mittfältare bredvid Ekdal.

Hamrén tycker antagligen taktik är tråkigt och föredrar player management och personkemi o sånt larv.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2014-10-09 kl. 23:15.
Citera
2014-10-09, 23:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Först och främst var det en rätt tråkig match att bevittna.

Till en början tog Sverige övertaget men Ryssland tog över mer och mer i första halvlek, svårigheter att komma till bra målchanser och när Seb Larsson missar straffen trodde jag de skulle va prägeln på matchen. I övrigt tycker jag anteri17 beskriver det hela väl.

Att Durmaz blir utsedd till matchens lirare säger bara att man får ta det hela med en nypa salt, verkligen ingen välspelad match från varken Sverige eller Ryssland så man ville så gärna ha Zlatan på planen..

1-1 är väl helt okej eller kanske tom bra sett till förutsättningarna inför matchen, tycker ändå att spänningen avtagit en del nu när det är 2 direktkvalificerade lag. Underförstått utgår man nästan ifrån att EM platsen är klar och att det är där det i Frankrike de riktiga gamet börjar.. Tror verkligen inte att jag får käka upp mina egna ord på den punkten.
Citera
2014-10-09, 23:13
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bra text.

Vilken innermittfältstrea hade du velat se? Då räknar jag även med spelare som inte är med i dagens trupp såsom Hiljemark, Elm m.fl.

För som det var idag så märkte vi att hela den här formationen i mångt och mycket byggde på Ekdals dynamiska och smarta spel. Utan honom föll hela poängen med att ha tre innermittfältare, tycker jag, precis som du har beskrivit i detta inlägg. Larsson är för begränsad, Kim för odisciplinerad och orörlig, Durmaz för... korkad. Härlig energi och fart men det ekar tomt innan för skallbenet.
Citera
2014-10-09, 23:17
Medlem
Northerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Desto viktigare att vi får en tränare lex Lagerbäck som inser vikten av att bygga ett kollektiv och ett lag snarare än att ha det trevligt och härligt tillsammans och gå runt utan spelidé med devisen att "vinna EM är rimligt".

Vi borde spela mer som vi gör i hockey och som vi alltid ananrs gjort i fotboll. Bygg bakifrån. Rensa ut målvakten samt mittbackarna + högerbacken direkt. Sätt ett tydligt defensivt ankare bredvid Ekdal på mitten. Etc etc

Hamrén tycker antagligen taktik är tråkigt och föredrar player management och personkemi o sånt larv.
Precis, Hamréns dagar är räknade tycker jag. Hans ''Ut och gör ert bästa'' anda funkar inte
på denna nivån. Vi måste få in en tränare med meriter, och allra helst inte vara svensk.

Guus hiddink hade vart intressant, han gillar jag skarpt faktiskt. Dock har han ju nu i Nederländerna
bättre material (läs spelare) att bygga och leka med än han hade haft i Sverige.
Citera
2014-10-09, 23:20
Medlem
Citat:
Precis, Hamréns dagar är räknade tycker jag. Hans ''Ut och gör ert bästa'' anda funkar inte
på denna nivån. Vi måste få in en tränare med meriter, och allra helst inte vara svensk.

Guus hiddink hade vart intressant, han gillar jag skarpt faktiskt. Dock har han ju nu i Nederländerna
bättre material (läs spelare) att bygga och leka med än han hade haft i Sverige.
Även om jag inte är emot en utländsk fk så är jag tveksam till om det är aktuellt då förbundet inte har en chans i helvetet att betala den enorma lön som kommer krävas. En utländsk coach skulle kräva en saftig lön för att ens tacka ja till jobbet.
Citera
2014-10-09, 23:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Vi kommer aldrig få den typen av tränare då deras lönekrav är alldeles för höga. Av någon anledning kunde Irlands fotbollsförbund betala 12-15 miljoner kr för Trappatoni, men Sverige kan på sin höjd betala en mille.
Citera
2014-10-09, 23:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilken innermittfältstrea hade du velat se? Då räknar jag även med spelare som inte är med i dagens trupp såsom Hiljemark, Elm m.fl.

För som det var idag så märkte vi att hela den här formationen i mångt och mycket byggde på Ekdals dynamiska och smarta spel. Utan honom föll hela poängen med att ha tre innermittfältare, tycker jag, precis som du har beskrivit i detta inlägg. Larsson är för begränsad, Kim för odisciplinerad och orörlig, Durmaz för... korkad. Härlig energi och fart men det ekar tomt innan för skallbenet.

Ekdal är given på en av de yttre centrala rollerna på mitten. Jag skulle vilja se en frisk Elm som det centrala ankaret. Han vet hur man täcker ytor, han är extremt smart (tänk DDR i Roma som alltid vet var stöttning behövs, men som ändå är medveten om att hans centrala yta är den viktigaste att täcka).
Den sista pusselbiten är svårare. Hiljemark på sikt kanske, men av det jag såg av Farnerud förra året så är det en exemplarisk spelare om man vill ha Ekdalsk dynamik. Ganska lika i spelstil på det sättet.

Jag vill verkligen inte se Seb eller Durmaz på mitten. Kim skulle kunna funka mellan två dynamiska och försvarsskickliga spelare (som Farnerud och Ekdal är). Annars är ju Kim en fin inhoppare om Sverige behöver jaga mål.

...........................................
På kanterna är det inte heller så lätt. Jag är inget större fan av Zengin. Han bidrar nästintill enbart med tidiga inlägg efter någon snabb vrickning. Bahoui är för dåligt tekniskt. Yttrarna kan man skifta utifrån förväntad matchbild, men i dagens läge skulle nog Forsberg och Durmaz få mina platser på kanten. Jag vill ju gärna slå ett slag för Mange Eriksson som inverterad ytter, men inser kanske att han är lite otestad i sammanhanget. Förslaget kan lätt slå över och bli lite väl hipstrigt, även om jag verkligen tror att han skulle göra det bra. Ffa är han klok, något som man sällan ser hos yttrar. Just klok är ju Forsberg också.

En annan åsikt man lätt kan få skit för är kritik mot Martin Olsson. Det finns en överskattad tro på att ytterbackarna måste vara frejdiga och kvicka. Tyvärr ställs inte samma krav på passningsspel och inläggsfot. Det är liksom mycket löpande på MO, men så värt mycket ger det inte. Nu vet jag inte om Wendt är bättre, men vissa bör tona ner hyllningarna till vår Championship-spelare.
Citera
2014-10-09, 23:28
Medlem
Ofattbart att Zengin och Bahoui kan vara bedrövliga i hela matchen medan Forsberg inte ens får hoppa in. MFF som alltså tagit tre poäng av sex möjliga i fucking Champions League har inte en enda spelare på planen, medan FCK som är ett sämre lag avslutade med tre. Att ärkesopan Kacaniclic går före Forsberg är ett skämt.
Citera
2014-10-09, 23:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Ofattbart att Zengin och Bahoui kan vara bedrövliga i hela matchen medan Forsberg inte ens får hoppa in. MFF som alltså tagit tre poäng av sex möjliga i fucking Champions League har inte en enda spelare på planen, medan FCK som är ett sämre lag avslutade med tre. Att ärkesopan Kacaniclic går före Forsberg är ett skämt.

Håller helt klart med. Synd och tråkigt på samma gång. Foppa får ta revansch i CL med sitt Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in