Citat:
Ursprungligen postat av
P1ngvin
Du har inget att frlora p att bertta fr din nuvarande chef s det tycker jag du skall gra. Frhandla med honom s du kan vga dina alternativ i vad du sjlv tjnar mest p

Hm, jag hller inte riktigt med. TS kan tappa i frtroende och sabba interna karrirmjligheter om chefen ser honom som ngon som drar s snart ngot annat finns tillgngligt. Man ska undvika att ge sig in i "utpressning" , kan sl fel.
Prata med VD'n fr andra fretaget, se vad de kan erbjuda och var inte blyg dr med vad du begr/frvntar dig. Och det r ju mer n bara lnen, du trivs p nuvarande jobb och vill vl knna dig hyfsat sker p att du skulle trivas ven p andra stllet.
Visst kan du ta ett snack med nuvarande chef om ln och andra mjligheter nr du har koll p alternativet. Men jag skulle rekommendera att du undviker att g in p vad du har fr externa alternativ. Om du "outar" ditt erbjudande frn konkurrenten/kunden kan du ocks tappa mjligheten att g dit senare om du vill avvakta lite, och du kan skada era fretags affrsrelationer vilket inte r bra alls.
Nuvarande Chefen lr vl veta nd om du r duktig p ditt jobb att andra grna skulle anstlla dig.
Lycka till