Som sagt, grattis! Det är alltid kul att bli headhuntad...
Som tidigare sagts, men samtidigt så säger varken "P1ngvin", "sebastiansebastian" och "nirp"
hur du skall spela spelet...
Visst skall du prata med din nuvarande chef, men personligen så tycker jag att du först skall ta det där mötet med vd för kund "0" först, innan du stolpar in till din nuvarande chef.
Varför? Jo, för mig är det självklart. Du vet ju egentligen inte vad "kund 0" kommer att säga eller erbjuda, eller hur. Även om han har full koll på vem du är givet er tidigare kontakt så är mina erfarenheter att "hur mycket koll" man än har så vet man aldrig om ett erbjudande kommer att vara tillräckligt attraktivt för att börja överväga att byta arbetsgivare/chef/bransch.
Ända gången då det oftast är en "done-deal" är om man blir "headhuntad" av en gammal chef som bytt företag, som exakt vet hur man lägger fram ett "offer that can't be refused"... Been there done that got a substantial pay-raise...
Så mitt råd. Ta mötet. Som du säger så har ni redan idag en affärskontakt så det behöver ju inte innebära några större "vita lögner" från din sida den dag det eventuellt blir aktuellt att ta ett snack med din nuvarande chef om din framtid i nuvarande firma eller om du har för avsikt att säga upp dig och varför du vill det...
Att stolpa in till nuvarande chef och börja prata framtid (löneökning, förmåner etc) känns lite förhastat baserat på ett önskat möte med "kundens vd" där du egentligen inte vet ett skvatt om vad han kommer att erbjuda...
ta det lugnt. ta mötet. fundera. agera. såväl mot nuvarande firma som ev potentiell ny firma.
Sen skall man givetvis göra det snyggt och göra rätt "värderingar". +XX pengar i lönekuvertet är alltid kul men det finns så mycket mer att väga in...
min 2 ören