2014-10-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Som jag sa så går det inte skicka till ogiltiga adresser, säker på att du verkligen har förlorat dom?

De är borta, hade 10 i början och nu 8.35. Synd... Får köpa 1.75 när priset sjunker :P
Citera
2014-10-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSuper
Jag är van vid FYB, slipper skicka pengar till utländska konton och få upp bankens ögon.

Jag har också använt fybse mycket men det känns väldigt dyrt jämfört med andra samt så tror jag polisen har lite lättare att få ut uppgifter från dom än ett företag baserat i England. Iofs så vettefan vad dom ska med adresserna till då dom knappast går att spåra till FS, där alla mina coins hamnar

Men nu tänkte jag nog faktiskt satsa lite pengar och hoppas kursen håller sig nere i ett par dagar till och köpa och sedan förhoppningsvis casha ut lite extra om ett tag.

Fråga till er som handlar och gör vinst på det här, håller ni på med aktier också. Jag är inte insatt alls i det heller men jag tycker att det påminner väldigt mycket, köparen och säljaren bestämmer priset och grafer som på tex fybse ser exakt likadana ut som man sett på inlsag om aktier på nyheterna.
Senast redigerad av Bruno.K 2014-10-06 kl. 20:59.
Citera
2014-10-06, 20:58
Medlem
vizuals avatar
Citat:
De är borta, hade 10 i början och nu 8.35. Synd... Får köpa 1.75 när priset sjunker :P

AIght, bli inte den här bara http://cdn.meme.am/instances/50484291.jpg
Citera
2014-10-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Jag har också använt fybse mycket men det känns väldigt dyrt jämfört med andra samt så tror jag polisen har lite lättare att få ut uppgifter från dom än ett företag baserat i England. Iofs så vettefan vad dom ska med adresserna till då dom knappast går att spåra till FS, där alla mina coins hamnar

Men nu tänkte jag nog faktiskt satsa lite pengar och hoppas kursen håller sig nere i ett par dagar till och köpa och sedan förhoppningsvis casha ut lite extra om ett tag.

Hade pengar på mitt kontot hos FYB-SE så jag orkade inte vänta på att casha ut och överföra till Bitstamp. Nej nu ska jag behålla mina coins och inte röra dem mer... Förhoppningsvis är de värda miljoner (kr) om 4 år
Senast redigerad av TheSuper 2014-10-06 kl. 21:12.
Citera
2014-10-06, 21:16
Medlem
Om jag är registrerad på bitstamp, Men vill lägga in pengar (deposit) , Kan jag skicka det från ett annat konto? Eller måste det vara från mitt personliga konto? Samma uppgifter på kontot som på Bitstamp?
Citera
2014-10-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac4ever
Om jag är registrerad på bitstamp, Men vill lägga in pengar (deposit) , Kan jag skicka det från ett annat konto? Eller måste det vara från mitt personliga konto? Samma uppgifter på kontot som på Bitstamp?

Det enda jag hittar om överföringar är detta;

"International bank transfer deposits carry 0.1% deposit fee on our side (minimum fee = $15) and take 2 - 5 business days to credit. All other currencies will be converted to USD, free of charge.Third party deposits are prohibited. Third party transfers from corporate bank accounts require further KYC checking. Please contact our support before making a transaction.What is third party deposit?
Third party deposits are defined as those deposits which originate from or are drawn upon an account at a financial institution which is titled in a name other than that of the receiving Bitstamp account holder(s)."
Citera
2014-10-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
0.5% av $845 är ca $4
$15 kostar det att sätta in pengar via international bank för bitstamp + att jag tror swedbank(som jag använder) tar $10 också för internationell överföring

så totalt blir det ca $29 i avgift.

Och om dom delas upp i tre ordrar så blir det ingen skillnad. Det är 0.5% av ordern som köps så att om en $400 order köps uppp så blir det $2 sen om du köper upp för dom andra blir det ytterligare $2.2 eller nåt för den

Att dom tar en avgift på 15 dollar när man skickar bitcoins låter skumt. Har skickat många bitcoins från bitstamp och har aldrig märkt nå. Tvekar starkt på det. För lat för att kolla om det är så men 99% säker på att det inte är så.

Angående verifikation så funkar det med bilder. Jag tog min kort med min S3 och det funkade, bara det är tydligt

På fyb-se kostar ju bitcoins $360 medans på bitstamp $333

Läste FAQen lite snabbt och antog att det handlade om bitcoins. Det är när man plockar ut pengar man får betala en avgift på minst 15 dollar. Så du hade 100% rätt

WHO PAYS THE WITHDRAWAL FEE?
Not regarding to withdrawal method, a fee will be displayed before executing the withdrawal and deducted from amount. SEPA withdrawals are charged with fixed 0.90€ fee once your funds are converted to EUR. Minimum amount for SEPA withdrawal is $10.00. International withdrawals are charged with 0.09% fee, minimum fee is $15.00. Minimum amount for international withdrawal is $50.00.

(Eller?)
Citera
2014-10-06, 22:20
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Postar länken senare om det är tillåtet. Sitter på ett tangentbord somjag inte är van vid och råkade komma åt delete + en siffra ;S
Det kan inte stämma. Precis som vizual säger så är det omöjligt att skicka till ogiltiga adresser. Bitcoin-adresser innehåller en check-summa. Om du råkat ändra en siffra eller en bokstav så stämmer inte check-summan, och då är transaktionen ogiltig.
Citera
2014-10-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Det kan inte stämma. Precis som vizual säger så är det omöjligt att skicka till ogiltiga adresser. Bitcoin-adresser innehåller en check-summa. Om du råkat ändra en siffra eller en bokstav så stämmer inte check-summan, och då är transaktionen ogiltig.

Kan han inte ha skickat till en annan giltig address då?

TheSuper, kolla din transaktionshistorik och se vart du skickade coinsen?
Citera
2014-10-06, 22:47
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Miyou

Råkade skicka till mitt gamla Electrum konto. Vilket jobb, måste ta reda på de där tolv orden nu.
Citera
2014-10-06, 22:54
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyou

Jo, det skulle kunna ha hänt. Men chansen att en random sträng ska vara en giltig adress är obefintlig (~1 på 4 miljarder). Så för att detta rimligen ska antas hänt så måste han ha fått fel adress från någonstans (exempelvis kopierat fel adress på en hemsida eller råkat använda en adress från historiken i hans bitcoinklient etc). Men det verkar inte stämma överens med hur händelseförloppet beskrivs.

Edit: Ja, TheSuper har svarat nu så då var det utrett vad som hänt i alla fall.

Om det är till någon tröst så var det en person som nyligen gjorde exakt samma misstag som du fast med 800 BTC, och en något värre destination.

Hoppas du hittar en backup i alla fall.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2014-10-06 kl. 23:01.
Citera
2014-10-06, 23:40
Medlem
redleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac4ever

Skicka ifrån ditt personliga konto. Om du skickar pengar till Bearstamp ifrån konto med namn som inte är det samma som du har hos Bearstamp så kommer du garanterad få problem.

Om du vill handla små belopp på en exchange ifrån svenskt bankkonto så kolla HitBTC, dom har en EUR marknad. Skickar du pengar till Bearstamp så blir det SEK -> EUR med din banks avgift -> USD med Bearstamp sin banks avgift, den sista biten sparar du hos HitBTC. HitBTC är okej om du vill ha en BTC eller två men du kan inte handla större positioner där (100+ BTC) utan massiva slippage.

Citat:
Hoppas du hittar en backup i alla fall.

Ha alltid en papper wallet backup inte i ditt hem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här