Om du inte kan lyckas komma på lösenordet får du se din förlust som läropengar, hoppas det inte var alltför mycket.
Och hade din backup legat okrypterad på mailen hade det varit helt åt helvete. Du får tänka ett varv till på säkerhet om du ska "Be Your Own Bank", som det faktiskt står på blockchain.info.
Ja, jag får väl se det som läropengar då. Trodde ju mobilen skulle bli hackad så jag vågade inte ha så mycket pengar där. Men vilken jävla formulering alltså: "This e-mail contains everything you need to restore your bitcoin balance". Ye right..
Just "be your own bank" kan jag väl dock tycka är en marknadsföringsslogan att inte uppmuntra i bitcoin-samanhang. Det säger ju sig självt att banker uppstår på en fri marknad och rimligen att nästan alla använder dem. Att det saknas är snarare en brist som visar att vi är i början av utvecklingen.
Styrkan av "be your own bank" funkar ju väldigt mycket mindre intuitivt: det gör att banker för det första måste prestera en konkurrenskraftig produkt, för det andra att de endast har en värdeproposition för de saker folk faktiskt vill betala för.
Mm men kalla kårar när wsj är med på noterna så tidigt. Bitcoin kan i princip garanteras snabb framgång bara det motarbetas av den godtyckliga centrala mekanismen (ju mer passé desto bättre).
Vi behöver banker som får panik, stater som vill banna, "mediaexperter" som skiter på sig i förvirring, etc. Positiv, intellektuellt ärlig mainstream-bevakning? Not so much.
Mm men kalla kårar när wsj är med på noterna så tidigt. Bitcoin kan i princip garanteras snabb framgång bara det motarbetas av den godtyckliga centrala mekanismen (ju mer passé desto bättre).
Vi behöver banker som får panik, stater som vill banna, "mediaexperter" som skiter på sig i förvirring, etc. Positiv, intellektuellt ärlig mainstream-bevakning? Not so much.
Man kan tjuvkolla på vad som kommer hända när nedräkningen närmar sig noll genom att lägga till ?preview i slutet av länken. Men man kommer inte vidare för att se vad det handlar om.
Man kan tjuvkolla på vad som kommer hända när nedräkningen närmar sig noll genom att lägga till ?preview i slutet av länken. Men man kommer inte vidare för att se vad det handlar om.