2014-10-04, 16:34
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headwires
Grät Sigge? Förstod inte alls vad det var för läten han gjorde ifrån sig när han pratade om den där filmen. Var det seriöst?

Hajjade inte heller riktigt, lät bara otroligt töntigt med tanke på att Alex satt bredvid och garvade

Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Jag tycker att det går lite i perioder det där med sponset. Många av de senaste avsnitten så har jag inte tänkt på det så mycket men i förra avsnittet så var det faktiskt väldigt mycket.

Varför gör dom inte som många andra poddare gör vilket är att köra reklamen i introduktionen?

Dom har nog aldrig sagt det rakt ut men med tanke på hur de förmedlar sponsorsnacket så vill dom väl ha in känslan av att sponsorerna skall smälta samman samtalen för att det skall låta lite skönare och inte så stelt, dock ett otroligt dåligt sätt att få in spons med tanke på att iallafall jag bara blir sjukt irriterad på det snacket och aldrig i livet kommer att skriva in mig hos IF, fy fan
Citera
2014-10-04, 17:33
Medlem
Hur mycket tror ni Alex o Sigge får ut av att göra podcasten om man ser till sponsringen de ägnar sig åt? Låt oss dela upp det i kr per månad.
Citera
2014-10-05, 13:05
Medlem
danielbs avatar
Mycket märkligt avsnitt i fredags, Sigge måste vara rätt slut i huvudet nu under repetitionerna .

OT: Är det bara jag som har problem med att klicka hem den där prenumerationen på Café?
Citera
2014-10-06, 14:57
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headwires
Grät Sigge? Förstod inte alls vad det var för läten han gjorde ifrån sig när han pratade om den där filmen. Var det seriöst?

Det var rätt bisarrt. Om han nu grät måste han vara rätt överkänslig för tillfället. En filmjävel har en scen om en ensamstående morsa och killen börjar böla, ty hans morsa var ju också ensamstående...seriöst..
Citera
2014-10-06, 16:29
Medlem
Fruktkonfektyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1boytoy1
Hur mycket tror ni Alex o Sigge får ut av att göra podcasten om man ser till sponsringen de ägnar sig åt? Låt oss dela upp det i kr per månad.

5000 - 8000:- per skalle.
Citera
2014-10-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktkonfektyr
5000 - 8000:- per skalle.
Skojar du? Skulle lätt tippa att de får in 50k/skalle.
Citera
2014-10-06, 18:22
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisfmg
Skojar du? Skulle lätt tippa att de får in 50k/skalle.

Med tanke på hur många sponsorer de tar in så låter det faktiskt inte orimligt, om man räknar ihop alla sponsorer det vill säga.
Citera
2014-10-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Med tanke på hur många sponsorer de tar in så låter det faktiskt inte orimligt, om man räknar ihop alla sponsorer det vill säga.
Det är ju ca 25k per avsnitt. De brukar ju ha 2-3 sponsorer. Det innebär ca 10 k per inslag. Det låter fan inte orimligt i mina örön iaf. 10 k är ju ingenting för t ex pressbyrån. Jag tror fan de kan få in ännu mer cash.
Citera
2014-10-06, 22:02
Medlem
ArturoBandinis avatar
I senaste Bon jämför A&S showen med "en fresk i olja". Det här med att ta sig vatten över huvudet och tro att man är smartare än vad man är, alltså.
Citera
2014-10-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det var rätt bisarrt. Om han nu grät måste han vara rätt överkänslig för tillfället. En filmjävel har en scen om en ensamstående morsa och killen börjar böla, ty hans morsa var ju också ensamstående...seriöst..

Jag har sett filmen, det är faktiskt en stark scen, sen är folk olika och har han sovit extra lite och är stressad så kan han mycket väl vara extra blödig - att han har lätt att bli rörd när han drar sina historier har vi ju hört förr. Men det konstiga är hans harklande sätt att hantera när rösten spricker - både han och Fredrik W gör så. Alex skratt var väl precis den nervösa typ av skratt man kan utstöta när någon blir väldigt rörd plötsligt och man själv och de själv tycker att egentligen är lite "töntigt" att man reagerar så stark och man blir överrumplad.

Hoppas verkligen att detta inte är fejk för blir som mest provocerad om deras allvarliga segment bara är teater...
Citera
2014-10-07, 01:29
Medlem
Pegadors avatar
Angående deras sponsring.
Det kostade 50 000 kr att sponsra Filip&Fredrik. Så troligtvis är det kring den summan de får då dom har ungefär samma lyssnarantal (?). Möjligt att A&S får lite mer eftersom dom försöker baka in det i podden, eller sitter och berättar i tjugo minuter om hur t.ex HP-skrivaren har förändrat deras liv

Källa på F&F http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3806646.ece
Senast redigerad av Pegador 2014-10-07 kl. 02:20.
Citera
2014-10-07, 19:33
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pegador
Angående deras sponsring.
Det kostade 50 000 kr att sponsra Filip&Fredrik. Så troligtvis är det kring den summan de får då dom har ungefär samma lyssnarantal (?). Möjligt att A&S får lite mer eftersom dom försöker baka in det i podden, eller sitter och berättar i tjugo minuter om hur t.ex HP-skrivaren har förändrat deras liv

Källa på F&F http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3806646.ece

Per avsnitt och sponsor alltså.

Nu är det 2-4 sponsorer/avsnitt så om vi räknar lågt att de får 30k/sponsor blir det alltså runt 90k/avsnitt - 45k/person. De skulle då tjäna 180k/månad på podcasten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in