Citat:
Ursprungligen postat av
KallaMigGrefven
Vem litar du på; det antiintellektuella populaset som bland annat består av Frida 20 år som precis varit på systembolaget för första gången och köpt både herr och fru Schulmans blaskiga sellout-viner eller den kritiska, måhända cyniska, sanningssägande flashbackanvändaren?
När jag kollar på vad folk kommenterar på deras instagram fylls jag både av äckel och misantropi det måste jag erkänna. Likförbannat har jag inte missat ett enda avsnitt sedan släppet 2012. Det beror snarare på att konkurrensen inte är benhård än att deras podcast är speciellt bra. Jag lyssnar fortfarande på F&F podcast även fast de peakade dec 2011 ca.
Det märks att Alex och Posören lägger mer vikt vid vad som skrivs här på Flashback än vad instagram"fölket" tycker - då de i ett avsnitt tog upp den här tråden. Vad det verkade så hade det svidit rejält att läsa igenom tråden. Säga vad man vill om den genomsnittliga flashbackanvändaren men denne är betydligt intelligentare än packet som hyllar dessa triviala nollor på instagram, och det vet dom också så klart.
Ang. kulturmannen-debatten, som vanligt så blir kvinnor inte lika stora för att de helt enkelt inte presterar på en tillräckligt hög nivå, samma sak med kvinnliga komiker, de är helt enkelt inte tillräckligt bra. Prestera på en tillräckligt hög nivå och du får lyssnare/publik, så enkelt är det med den saken. Men som vanligt när något går emot en kvinna så är det just för att hon är KVINNA, inte att hon suger totalt. Enfaldigt att tro att män går runt och trycker ner kvinnor som försöker, skulle tippa på att en t.ex. kvinnlig komiker får bra mycket mer pepp och support än en kille, men som sagt - de presterar oftast inte på den nivå som krävs, och därför drar dom inget folk - det är inte för att dom är kvinnor, eller det är det väl på sätt och vis, för det finns ingenting en kvinna kan göra som en man inte kan göra bättre, nämn gärna fem sådana saker den som kan. Den enda jag kan komma på är förmågan att ständigt se sig själv som ett offer, något män ogärna gör.