2014-10-03, 08:30
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är barnsligt, vad är problemet? Jag tror inte detta är podden för dig.
Jag förstår inte hur bocken nivån skulle kunna klassas som barnslig humor av någon?? förklara..

Däremot Sigges idag "Trillingbajskorv", där är botten nådd
Citera
2014-10-03, 11:41
Medlem
Tesserakts avatar
Börjar tröttna på att i varannat segment är maskerad reklam. Det är helt okej att ha och presentera sponsorer, någon slags inkomst borde de väl få ut. Men när de mitt i avsnittet lägger mellan 5-10 minuter på att prata sönder en ny produkt ("jag väljer ALLTID Läkerol/Café/McDonald's i första hand") blir det jävligt tradigt och det känns som att de fyller ut utrymme för att de inte har något mer att snacka om. Ta reklamen i början, Värvet sköter detta galant, och gå sedan vidare med andra saker.
Citera
2014-10-03, 13:17
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Börjar tröttna på att i varannat segment är maskerad reklam. Det är helt okej att ha och presentera sponsorer, någon slags inkomst borde de väl få ut. Men när de mitt i avsnittet lägger mellan 5-10 minuter på att prata sönder en ny produkt ("jag väljer ALLTID Läkerol/Café/McDonald's i första hand") blir det jävligt tradigt och det känns som att de fyller ut utrymme för att de inte har något mer att snacka om. Ta reklamen i början, Värvet sköter detta galant, och gå sedan vidare med andra saker.
Håller med till 100% kan de inte bara ta ett par minuter i början och gå igenom sponsorerna, tydligt och enkelt. Jag har inget emot att lyssna på vilka sponsorer de har men när det blir så övertydligt att de försöker göra reklamen till ett intressant segment kräks jag lite i munnen...
Citera
2014-10-03, 13:29
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt

Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Håller med till 100% kan de inte bara ta ett par minuter i början och gå igenom sponsorerna, tydligt och enkelt. Jag har inget emot att lyssna på vilka sponsorer de har men när det blir så övertydligt att de försöker göra reklamen till ett intressant segment kräks jag lite i munnen...

Detta är enligt mig podcastens största bekymmer, visst att deras samtal kan bli väldigt löjliga ibland men när man bakar in sponsorsnack så extremt tydligt och osmidigt som de gör så att diskussioner helt tramsas bort och förblir oavslutade så blir jag som lyssnare väldigt irriterad, Alex och Sigge skadar ju sina sponsorer mer än de gynnar dom då jag (och säkert många andra vid det här laget) bara blir irriterad så fort de börjar prata om dom.

Detta och deras väldigt irriterande vana att avbryta diskussioner mitt i bara för att dom inte kommer på något mer att säga och börjar skratta -> Vinjett
Citera
2014-10-03, 14:54
Medlem
Reggaemans avatar
Haha jag gillar hur Alex säger "Jag ska fan aldrig någonsin köpa en Aladdin ask igen"

Slår vad om att nästa vecka har de Marabou som sponsor och att Alex kommer att säga

"Jag älskar ju Aladdinasken, jag kommer säkert köpa...10 stycken på julafton i år!

Citera
2014-10-03, 15:41
Medlem
Låter så jävla löjligt när de tjatar om premier i form av förkläden eller vinglas eller hårvax eller vad fan som helst för att sälja tidningsprenumerationer. I övrigt tyckte jag Sigge tjatade lite väl om den här Boyhood och hela tiden skulle återvända till den.
Citera
2014-10-03, 16:28
Medlem
Reggaemans avatar
Ännu en grej som Alex överdriver extremt från dagens podcast även om en ganska oskyldig överdrivan

Han hänvisar till #Alexosigge på Instagram och att den fullkomligt flödar över av bilder på signerade böcker med Tack IF

Det finns EN bild på en signerad bok, EN
Citera
2014-10-03, 17:32
Medlem
Admiral Krags avatar
Sigge kan ju inte vara på riktigt

Beskriver en scen ur Boyhood (vad nu fan det är för nått)

"Flyttlådorna står pack--*SNYFT*--ade.."

och sedan fortsätter han berätta som om det regnade

Inte ens Amanda och Hanna lär väl ha snyftat så mycket
som dessa herrar sammanlagt nu

Riktigt obekvämt och pinsamt med män som ska vara rörda ihop (själv är jag riktigt cool och hård )
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-10-03 kl. 17:37.
Citera
2014-10-03, 19:37
Medlem
Tesserakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Detta är enligt mig podcastens största bekymmer, visst att deras samtal kan bli väldigt löjliga ibland men när man bakar in sponsorsnack så extremt tydligt och osmidigt som de gör så att diskussioner helt tramsas bort och förblir oavslutade så blir jag som lyssnare väldigt irriterad, Alex och Sigge skadar ju sina sponsorer mer än de gynnar dom då jag (och säkert många andra vid det här laget) bara blir irriterad så fort de börjar prata om dom.

Detta och deras väldigt irriterande vana att avbryta diskussioner mitt i bara för att dom inte kommer på något mer att säga och börjar skratta -> Vinjett
Exakt, denna känner man ju igen allt för väl tyvärr:
"När kvällen var slut, insåg jag att min fru var bäst."
"...och sen körde du henne prutten som in i helvete."
*rostskratt --> vinjett*
Citera
2014-10-03, 22:47
Medlem
Både Sigge och Fredrik har samma konstiga sätt att harkel-skratt-utstöta läte när de bli rörda, rätt märkligt att lyssna på. Men jag har inget problem med gråtmildheten i sig, så länge den känns äkta och inte för mycket. Ja idag var det verkligen fööööööööör mycket reklam, värst var Cafe med snack om schampo och insikten att hela intervjun bara var del i paketet. Och så svägerska som också får jobb med If det blir ju bara för kladdigt. Antar att de har ett avtal där de erbjuder att integrera reklamen i "innehållet". Misstänker att Sigge kommit på det och då kan deala till podden mer cash.
Citera
2014-10-04, 15:46
Medlem
Headwiress avatar
Grät Sigge? Förstod inte alls vad det var för läten han gjorde ifrån sig när han pratade om den där filmen. Var det seriöst?
Citera
2014-10-04, 15:56
Medlem
Jag tycker att det går lite i perioder det där med sponset. Många av de senaste avsnitten så har jag inte tänkt på det så mycket men i förra avsnittet så var det faktiskt väldigt mycket.

Varför gör dom inte som många andra poddare gör vilket är att köra reklamen i introduktionen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in