2014-10-04, 23:15
Medlem
Grattis till segern!

Den där Kevin L är ju livsfarlig.
Mattson är ju mer än ok på HA-nivå.
Men Kevin är ju topp 3 i HA.

Jag undrar varför Kevin valde Löven?
Han hade ju ett klart kontrakt i Rögle som han dissade.

Och skrev 2 år för Löven trots att hans flickvän sitter fast i Skåne.
Min gissning är att Kevin spelar fler matcher i framtiden.
Än detta bytande fram och tillbaks.

En bra målvakt är halva laget...

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Faktiskt mer spännande tycker jag , i SHL är det ju typ 4 lag som leker i toppen , och sen kommer resten ,typ 4 lag som kan vinna också.
Citera
2014-10-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Grattis till segern!

Den där Kevin L är ju livsfarlig.
Mattson är ju mer än ok på HA-nivå.
Men Kevin är ju topp 3 i HA.

Jag undrar varför Kevin valde Löven?
Han hade ju ett klart kontrakt i Rögle som han dissade.

Och skrev 2 år för Löven trots att hans flickvän sitter fast i Skåne.
Min gissning är att Kevin spelar fler matcher i framtiden.
Än detta bytande fram och tillbaks.

En bra målvakt är halva laget...

Tack!

Känns som han inte trivdes riktigt i Rögle , fick inte nog med speltid tror ja han tyckte själv.
Ville väl ta nästa steg i karriären , sen varför han valde Löven vet jag ej .
Han gillar väl konceptet klubben har och staden också antar jag.
Citera
2014-10-05, 15:11
Medlem
Håkan södergren hävdar lika bestämt som innan serien att Vita Hästen kommer bli sist trots att dom är tvåa i tabellen inför dagens match. Knappast säger jag...
Citera
2014-10-05, 17:13
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Riktigt skönt med en vinst och skönt att Sjögren fick hålla nollan!

Bara att gratulera till den vinsten. Första matchen med KHK jag kunnat se denna säsongen och så jävla slarvigt som dom spelade så var det rent jobbigt att titta på det. Korven var god iaf.
Citera
2014-10-05, 17:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Håkan södergren hävdar lika bestämt som innan serien att Vita Hästen kommer bli sist trots att dom är tvåa i tabellen inför dagens match. Knappast säger jag...

Där har han absolut fel. Nog för att det säkert kommer att hända en del och jag tror inte Hästen slutar etta, men sist icke.

Mora blir utmanövrerade av Hästen idag. Det får mig att tro att inte heller Mora kommer att tillhöra topp-två när serien är färdigspelad.
Citera
2014-10-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Där har han absolut fel. Nog för att det säkert kommer att hända en del och jag tror inte Hästen slutar etta, men sist icke.

Mora blir utmanövrerade av Hästen idag. Det får mig att tro att inte heller Mora kommer att tillhöra topp-två när serien är färdigspelad.
Uppenbarligen har han något emot VH och jag undrar vad det skulle vara i så fall. Nu tror jag iofs mer på Mora än Vita Hästen i toppen, men nu har alla lag snart mött alla och Vita Hästen har bevisat nu att man har i Allsvenskan att göra och inte bara för att se och lära. Så jag tror att Herr Södergren är skyldig Vita Hästen en ursäkt efter säsongen.
Citera
2014-10-05, 18:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Uppenbarligen har han något emot VH och jag undrar vad det skulle vara i så fall. Nu tror jag iofs mer på Mora än Vita Hästen i toppen, men nu har alla lag snart mött alla och Vita Hästen har bevisat nu att man har i Allsvenskan att göra och inte bara för att se och lära. Så jag tror att Herr Södergren är skyldig Vita Hästen en ursäkt efter säsongen.

Att de har i HA att göra är ju odiskutabelt. Att de har i toppen att göra är för tidigt att säga. När det gäller Mora är jag alltså tveksam till att de ska sluta etta eller tvåa. Jag slår emellertid inte fast det på samma sätt som Södergren tycks göra.
Citera
2014-10-05, 18:22
Medlem
Citat:

Intressanta tankegångar. Säger inte att du har fel men det som talar emot är att dagens match var en DIREKT kopia på omgång tre, där Mora förlorade hemmamatchen mot Rögle genom att bli "utmanövrerade" och nollade på hemmaplan. Efter den matchen gick Mora och vann 6 raka efter det.
Citera
2014-10-05, 18:24
Medlem
Citat:
Att de har i HA att göra är ju odiskutabelt. Att de har i toppen att göra är för tidigt att säga. När det gäller Mora är jag alltså tveksam till att de ska sluta etta eller tvåa. Jag slår emellertid inte fast det på samma sätt som Södergren tycks göra.
Vita Hästen är en fräck nykomling enligt mig vilket dom visat nu flera gånger. Dom har inte lirat någon champagnehockey men det har ju ingen räknat med heller, dom vill vara smarta helt enkelt och det har dom ju varit också. Alla lag har svackor och det lär även drabba både Mora och Hästen men Södergren borde ju inse vid det här laget att han hade fel om Vita Hästen.
Citera
2014-10-05, 19:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Intressanta tankegångar. Säger inte att du har fel men det som talar emot är att dagens match var en DIREKT kopia på omgång tre, där Mora förlorade hemmamatchen mot Rögle genom att bli "utmanövrerade" och nollade på hemmaplan. Efter den matchen gick Mora och vann 6 raka efter det.

Visst, men segrar kommer inte sällan av "form" som inte är samma som kapacitet över tid. Mora är ju bra, men jag har ändå inte varit toppenimponerad av framfarten. Ta sgern mot Malmö borta. Den är mer svår att analyser än den är självklar.

Nåväl jag gör inte anspråk på att lägga fram en fullständig prognos. För mig får gärna Mora gå upp i SHL.
Citera
2014-10-05, 19:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vita Hästen är en fräck nykomling enligt mig vilket dom visat nu flera gånger. Dom har inte lirat någon champagnehockey men det har ju ingen räknat med heller, dom vill vara smarta helt enkelt och det har dom ju varit också. Alla lag har svackor och det lär även drabba både Mora och Hästen men Södergren borde ju inse vid det här laget att han hade fel om Vita Hästen.

Hästen är, för att citera gamle MIF-tränaren Timo Lahtinen, "äckligt disciplinerade" och därtill väldigt samspelta. De har verkligen tagit vara på varje möjlighet som stått till buds. Att de dessutom har två målvakter som spelat på sin yttersta förmåga, gör ju inte saken sämre.
Citera
2014-10-05, 19:14
Medlem
Citat:
Hästen är, för att citera gamle MIF-tränaren Timo Lahtinen, "äckligt disciplinerade" och därtill väldigt samspelta. De har verkligen tagit vara på varje möjlighet som stått till buds. Att de dessutom har två målvakter som spelat på sin yttersta förmåga, gör ju inte saken sämre.
Då är vi helt överens. Dom har väl inte vunnit skottstatistiken i någon match än väl? Likväl får man ju för en gångs skull hålla med Mats Wennerholm då han skrev nyss att det är dags att ta Vita Hästen på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in