2014-10-05, 20:20
Medlem
Hästen var stabila idag. Säkert bakåt. Ja jag hade inte väntat mig detta. Trodde Mora skulle vinna men hästen kunde ha gjort nåt mål till och det hade varit välförtjänt.
Nästa match mot AIK blir kanske konstigt då hästen har favoritskapet. Botten mot toppen. Men hockey är alltid hockey och allt kan hända.
Citera
2014-10-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vita Hästen är en fräck nykomling enligt mig vilket dom visat nu flera gånger. Dom har inte lirat någon champagnehockey men det har ju ingen räknat med heller, dom vill vara smarta helt enkelt och det har dom ju varit också. Alla lag har svackor och det lär även drabba både Mora och Hästen men Södergren borde ju inse vid det här laget att han hade fel om Vita Hästen.

Kan vända oerhört fort, kommer dom i en svacka och kanske får några skador kan det komma ett par förluster lika gärna.
Citera
2014-10-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kan vända oerhört fort, kommer dom i en svacka och kanske får några skador kan det komma ett par förluster lika gärna.
ALLA lag har svackor vilket jag nys påpekade, men Vita Hästen kommer knappast vara ett bottenlag.
Citera
2014-10-06, 00:42
Medlem
Citat:
ALLA lag har svackor vilket jag nys påpekade, men Vita Hästen kommer knappast vara ett bottenlag.

Jag vill nog avvakta ett tag till innan jag uttalar mig ,finns många exempel på nykomlingar som startat bra men sedan dalat.
Citera
2014-10-06, 01:11
Medlem
Jag skulle veta hur de skulle gå för hästen utan brage och justin donati..
Citera
2014-10-06, 07:19
Medlem
SirKnasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbetukt
Jag skulle veta hur de skulle gå för hästen utan brage och justin donati..
Gick ju bra att spöa Västerås i premiären utan Donati. 2:e målvakten Jönsson har storspelat han också i de matcher han stått. Självklart är Brage och Donati mycket viktiga spelare men Hästen har visat att det går att vinna även utan dem.
Citera
2014-10-06, 11:37
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Då är vi helt överens. Dom har väl inte vunnit skottstatistiken i någon match än väl? Likväl får man ju för en gångs skull hålla med Mats Wennerholm då han skrev nyss att det är dags att ta Vita Hästen på allvar.

Vh-rögle blev skotten 33-33 och förlust för pollarna.
Citera
2014-10-06, 12:59
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Hästen hade en helt sanslös effektivitet i början av serien, dryga 15%, vilket i långa loppet såklart är ohållbart. Jag tror inte man kommer hänga kvar i absoluta toppen hela säsongen, däremot tror jag inte heller att man kommer tappa allt och få fightas om att hålla sig kvar, utan det blir någon mittenplacering tillslut. Tycker man visat att man är konsekventa och jäkligt bra på att spela efter sina resurser vilket kommer räcka väldigt långt. Dock kommer man börja förlora matcher som den senast mot Mora också när effektiviteten hamnar på en mer rimlig nivå.
Citera
2014-10-06, 14:54
Medlem
perry2s avatar
Det speciella med Hästen är ändå att två målvakter ligger på 95 och nästan 97%.

Bra målvakter och liten box.
Citera
2014-10-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det speciella med Hästen är ändå att två målvakter ligger på 95 och nästan 97%.

Bra målvakter och liten box.

Det är så ,sliter man så räcker det långt , har man inte samma kunnande som övriga lag så måste man kämpa mer än motståndarna , det är det dom gör + har bra målvakter och effektiva målskyttar,det räcker långt.
Citera
2014-10-06, 19:21
Medlem
perry2s avatar
Ser BIK mot KHK.
Haralds Luckners beröm över BIK och dess "smutsiga " spelare börjar bli jobbigt nu efter en kvart spelat.
Citera
2014-10-06, 20:32
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ser BIK mot KHK.
Haralds Luckners beröm över BIK och dess "smutsiga " spelare börjar bli jobbigt nu efter en kvart spelat.
Berömmet till Christian Berglund bör han nog ta tillbaka om han ska någon som helst trovärdighet kvar. Fan vad han är sopig numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in