2014-10-02, 17:28
Avslutad
Berny lägger upp bilder på allt nytt hon skaffar sig, som kläder, hundvalpar, möbler och liknande. Men inte en enda bild på den nya sängen, de nya möblerna eller framförallt den nya bilen som hon borde vara extra sugen på att skryta med.

Min slutsats är att inget finns på riktigt.
Citera
2014-10-02, 17:43
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Berny lägger upp bilder på allt nytt hon skaffar sig, som kläder, hundvalpar, möbler och liknande. Men inte en enda bild på den nya sängen, de nya möblerna eller framförallt den nya bilen som hon borde vara extra sugen på att skryta med.

Min slutsats är att inget finns på riktigt.

Eller så är det dubbel-drama. Om folk pratar och spekulerar om B. är hon viktig. När jag skriver finns hon. Alltså väljer man att inte lägga upp bilder på alla nya "superduperfingrejor" eller "minföredettasuperälsklingsvalpsomdetärbättreattmi nvoffvoffgrannetarhandom".
Citera
2014-10-02, 18:31
Medlem
Denosynliges avatar
På Bernys bravader spekuleras det om ifall Berny blivit kickad från boendet? Det skulle förklara varför hon hon inte kan lägga upp bilder på allt hon pratar om....

Senast redigerad av Denosynlige 2014-10-02 kl. 19:09.
Citera
2014-10-02, 23:28
Medlem
gato12s avatar
Undrar om Börnys fans är nöjda med hur ofta hon uppdaterar bloggen...?

Visar väl lite hur mycket hon bryr sig om sina läsare när hon tycker sig ha fått lite flyt i tillvaron och andra intressen. Å andra sidan borde hon väl ha tid att slänga ned några reflektioner ibland och fotoshoppa några gräsliga bilder? Mellan alla storstädningar, hundrastningar och kaffekok.

Men Queen Börny bryr sig uppenbarligen inte alls.
Citera
2014-10-03, 00:50
Medlem
Denosynliges avatar
Som sagt hon brukar ju annars vara väldigt duktig på att ta bilder på allt och lägga upp annars, men nu får man helt plötsligt inte se den nya sängen, nya möblerna, nya bilen? Det känns som att det är något som inte stämmer, vad vet jag inte, men förr eller senare kommer det väl att visa sig i en snyfthistoria a la Berny
Citera
2014-10-03, 18:18
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Undrar om Börnys fans är nöjda med hur ofta hon uppdaterar bloggen...?

Visar väl lite hur mycket hon bryr sig om sina läsare när hon tycker sig ha fått lite flyt i tillvaron och andra intressen. Å andra sidan borde hon väl ha tid att slänga ned några reflektioner ibland och fotoshoppa några gräsliga bilder? Mellan alla storstädningar, hundrastningar och kaffekok.

Men Queen Börny bryr sig uppenbarligen inte alls.

Hennes sk. "fans" skiter hon väl i. Hon skiter i vänner hon haft i många år när det passar henne för stunden. Frågan är väl om pressen från Finest, vad den nu består i, är viktigare. Jag har ingen aning om vad B. får ut i reda pengar från sin Finest blogg, men den bidrager ju med någonting och kanske minskar behovet av att utpressa familjen/suga torsksnopp för stunden.
Citera
2014-10-03, 20:11
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Hennes sk. "fans" skiter hon väl i. Hon skiter i vänner hon haft i många år när det passar henne för stunden. Frågan är väl om pressen från Finest, vad den nu består i, är viktigare. Jag har ingen aning om vad B. får ut i reda pengar från sin Finest blogg, men den bidrager ju med någonting och kanske minskar behovet av att utpressa familjen/suga torsksnopp för stunden.

Förstår att dom kickar henne från finest. Hon bloggar alldeles för sällan för att förtjäna det dom kom överens om att hon skulle tjäna enligt avtalet. Ska man vara med och blogga med dom stora lirarna och tjäna pengar som dom så får man hänga med i svängarna och åtminstone uppdatera någonting varje dag. Gärna vill dom ju ha upp till 6 inlägg under en hel dag. Hon kan ju utan problem kliva upp och skriva "God morgon" på facebook har jag märkt så förstår inte riktigt problemet, förmodligen skiter hon väl bara i det. Men vad vet jag, har hon fått kicken från sitt boende så bor dom väl i deras nya Mercedes vid det här laget och det är väl lite besvärligt det här med internet isf. Jag har inte sett några bilder senaste tiden som bekräftar särskilt mycket av det hon skriver, för all del så kan dom ju ha tagit bilderna vars som helst egentligen, jag känner då inte igen någon av bakgrunderna sedan tidigare. Så vad vet vi, alltsammans kan ju lika gärna vara uppdiktade historier. Många beskriver henne som en mytoman, det är inte helt obefogat när dom gör det heller.
Citera
2014-10-03, 20:46
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Förstår att dom kickar henne från finest. Hon bloggar alldeles för sällan för att förtjäna det dom kom överens om att hon skulle tjäna enligt avtalet. Ska man vara med och blogga med dom stora lirarna och tjäna pengar som dom så får man hänga med i svängarna och åtminstone uppdatera någonting varje dag. Gärna vill dom ju ha upp till 6 inlägg under en hel dag. Hon kan ju utan problem kliva upp och skriva "God morgon" på facebook har jag märkt så förstår inte riktigt problemet, förmodligen skiter hon väl bara i det. Men vad vet jag, har hon fått kicken från sitt boende så bor dom väl i deras nya Mercedes vid det här laget och det är väl lite besvärligt det här med internet isf. Jag har inte sett några bilder senaste tiden som bekräftar särskilt mycket av det hon skriver, för all del så kan dom ju ha tagit bilderna vars som helst egentligen, jag känner då inte igen någon av bakgrunderna sedan tidigare. Så vad vet vi, alltsammans kan ju lika gärna vara uppdiktade historier. Många beskriver henne som en mytoman, det är inte helt obefogat när dom gör det heller.

Du fattar ju inte, HEMLÖSHET och SVÅRA barndomstrauman betyder att man mer eller mindre är tvingad att ljuga.
Citera
2014-10-03, 21:16
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Du fattar ju inte, HEMLÖSHET och SVÅRA barndomstrauman betyder att man mer eller mindre är tvingad att ljuga.

Det kan jag absolut fatta. Däremot fattar jag inte varför man hellre ljuger än att inte säga något alls.
Citera
2014-10-03, 21:25
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Det kan jag absolut fatta. Däremot fattar jag inte varför man hellre ljuger än att inte säga något alls.

Jag kan ha fel men jag tror att roewsvetts kommentar var satiriskt menad...

Nä, vad fan är det som pågår alltså. Det känns som att vi som följer hennes framfart är labbråttor, att hon leker med oss. Just nu tycker jag Andreas är en intressantare stolle än Berny i den här karusellen.
Citera
2014-10-03, 21:42
Medlem
Berny må vara egoistisk men hon är inte beräknande i det att hennes framförhållning/målmedvetenhet är lika med noll.

Hon kommer förlora finest i den här bloggtakten.
Och, hon har aldrig kunnat skriva om
- vardag
- svårighet att förhålla sig till olika roller/skeenden (typ vardag, förflutna osv)
- skuld kontra skyldighet att leva sitt liv
- eller NÅGONTING NÄR DET PÅGÅR.
Och gör hon det ÄNDRAR HON SIG BEROENDE PÅ HUR DET GÅTT.
Att leva sitt liv så är fan destruktivitet i sitt esse.
Citera
2014-10-04, 06:07
Medlem
gato12s avatar
Nu har hon ju inte ens skrivit något meningslöst på Facebook på två dagar, man blir ju lite nyfiken...kanske det som är meningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in