Citat:
Ursprungligen postat av
Turbojan
Vad är det för orelevanta "fakta" du luskar fram? Varför löss behöver si mängd, och människor sådan mängd HCN är ointressant. Nivåerna HCN är det enda intressanta och relevanta. Nivåerna är allt dina så kallade "bevis" lutar på. Eftersom det är nivåerna som förklarar varför berlinerblå fanns i avlössningskammrarna och inte i dödskammrarna. Stick to the topic.
Nej det är inte irrelevant utan det faktum att nivåerna handlar om lika saker är i högsta grad relevant för samtalsämnet av anledningar som jag fastslog i mitt förra inlägg men som uppenbarligen övergår ditt förstånd. Bemöt mina invändningar eller sluta tramsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Turbojan
Vätecyanid, HCN, är det verksamma ämnet i Zyklon-B. Hur ska Zyklon-B kunnat användas utan att HCN utsöndras?! Och hur ska den lilla mängd berlinerblå som faktiskt har bildats i gaskamrarna kunnat bildats utan HCN? Färgmedel, kanske?
Jag har aldrig påstått att zyklon-b inte skulle innehålla HCN och det rör sig knappast om någon lite mängd berlinerblå i avlusningskammarna.
Här är en bild på den yttre väggen på en avlusningskammare i Birkenau.
http://www.thetruthseeker.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2013/03/blue-walls.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av
Turbojan
Bluff eller irrelevant, givetvis utan någon förklaring. Fantastiskt bra argument du levererar.
Jag tror faktiskt att de flesta förklaringar vore bortkastade på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Turbojan
Det återstår alltså 1 forskare som du kan luta dig mot förklara varför förintelsen inte ägt rum i den skala den gjort. Det finns otaliga forskare som kritiserat hans arbeten i form av vetenskapliga resonemang, men det är inte du intresserad av antar jag. Hans forskningar kan inte backas up av fakta, hur ska man ens kunna lita på hans forskning om att berlinerblå inte uppstått när han inte kan komma fram med en enda sanning om hur omständigheterna och miljön var i gaskammrarna?
Och vad skulle detta vara förseriöst kritik som du menar? Den enda jag märker av är att DU och dina kom pisar blir sura eftersom ni inte har åsiktsmonopol i frågan och då tvingas ta till personagrepp på Rudolf då ni helt enkelt inte klarar av att bemöta hans argument.
[quote=Turbojan|50566739]
Och hur ska han förklara att en viss mått berlinerblå faktiskt har bildats? I avlusningskammrarna är det självklart varför berlinerblå har uppstått och det har jag ju redan förklarat.
Nej du har inte förklarat något då du inte är kapabel att förstå ens det mest elementära i ämnet och bara svamlar på.
Här har du en jämförelse av omständigheterna kring bildandet av berlinerblå för avlusnings- och "gaskammare";
Citat:
The following is a list of individual properties which exert an influence upon the formation of Iron Blue.
Properties, which were approximately the same in both installations:
The (alleged) operating time (approximately 1 year).[545]
The (alleged) frequency of use (a few hundred times),[546] even if a document quoted in chapter 5.2.3.5. states that shortly after the putting into operation of these hydrogen cyanide disinfestation chambers, a decision was made to stop using them, see. p. 61. It may therefore well be that the cyanide residues to be found in these disinfestation chambers today result from considerably fewer fumigations.
The (necessary) application concentration.[547]
Both installations were (allegedly) put into operation more or less immediately after completion.[548]
Properties that were advantageous to the formation of Iron Blue in the disinfestation chamber:
The duration of the fumigation times led, in the disinfestation chamber, to a concentration of cyanide in the masonry between 16% and 30% of saturation; in the case of the homicidal “gas chambers,” however, only to values of between 1.6% and 8% could be reached (factor 2-19).[549]
Properties which were advantageous to the formation of Iron Blue in the homicidal “gas chambers”:
The morgues possessed cool, moist walls, which have a higher tendency, higher by a factor of 8, to adsorb hydrocyanic than the warm, dry interior walls of the disinfestation chamber under consideration (factor 8).[550]
Ceilings and walls of the morgue consisted of cement mortar and/or concrete, which, due to their longer-lasting alkaline properties and due to their greater specific inner surface area, are able to adsorb and bind hydrogen cyanide for a longer time and more strongly than the cement-poor mortar and plaster of the disinfestation wing under consideration. Quantification in this regard is difficult, but a factor in excess of two must be anticipated (factor 2).[551]
Property with an unknown influence:
CO2 content: whereas the disinfestation chambers will have had a normal atmospheric concentration (0.33% at that time), the level will have been considerably above that in the morgues as soon as the victims assembled inside until the room was ventilated. As discussed in chapter 6.5.6., the effect of CO2 on the formation of long-term stable cyanide compounds is not clear. Whereas a high CO2 does lead to a fast carbonization and thus neutralization of lime mortar, rendering it chemically less active, this is not the case for cement mortar, the material used in the underground morgue. This material is carbonized only very slowly, hence it retains its activity to bind HCN for a longer period of time.
According to these considerations, and leaving aside the yet unknown influence of CO2, the known factors indicate that rather more iron cyanide would have had to form in the homicidal “gas chambers” than on the interior walls of the disinfestation chamber in question ((8×2)÷(2 to 19) » 0.4-8). In actual fact, however, the homicidal “gas chambers” contain such low cyanide concentrations that they are neither capable of reproducible detection nor of adequate interpretation, but in any case at least some 150 to 10,000 times lower than those detectable in the walls of the disinfestation chambers. It seems unlikely that CO2 could be the reason for such drastic differences.
Or in plain English: When analyzing wall samples from the alleged “gas chambers” of Crematoria II and III, we ought to expect results which are in the same order of magnitude as the results of samples taken from the walls of the delousing chambers of BW 5a and 5b. What we do find in those “gas chamber” samples, however, is practically nothing. Unless, of course, it turns out that CO2 really has a dramatic effect in reducing the reactivity of cement mortar to bind cyanides irreversibly.
http://codoh.com/library/chapter/1836/
Citat:
Ursprungligen postat av
Turbojan
Att påstå att förintelsen inte har ägt rum i den skala som du bestrider eftersom att en viss mängd berlinerblå inte har uppstått i en viss miljö man inte har en aning om hur den faktiskt var, baserat på en enda pseudovetenskapsman låter väldigt mycket foliehatt.. givetvis.
Jag sa ju att det skulle vara bortom din förmåga
Citat:
Ursprungligen postat av
Turbojan
Såklart det är lögner när ingen av dina pseudovetenskapsmän har kunnat motbestrida argumenten. Förklara gärna för mig, vetenskapligt, hur detta är en lögn istället för att påstå det med tomma ord. Du parodierar dig själv och gör det svårt att ta dina argument serriöst när du argumenterar på detta vis.
Vem har sagt att dina "argument" inte går att bemötas? Snarare är väl situationen den att jag inte känner att det är meningsfullt att sitta och slänga ord mot en oärlig motdebattör som du själv som uppvisar en form av fanatisk okunskap som inte ens Herkulesbig skulle sänka sig till. Men jag ger dig en chans till, om du svarar seriöst och faktiskt försöker förstå så är jag villig att ge dig lute tid för nästa inlägg, annars får det vara så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Turbojan
De pseudovetenskaper du tar fram motbevisar jag med vetenskapliga argument. De vetenskapliga jag tar fram motbevisar du med orden "Lögner.".
Men snälle lille vän, DU förstår inte ens meningen bakom ordet vetenskaplig
Citat:
Ursprungligen postat av
Turbojan
Man har ingen aning om hur fuktigt det var. Punkt slut. Där faller även Rudolfs argument. Hur ska han kunna veta hur mycket berlinerblå som borde ha uppstått om det skett en massiv gasning när han inte ens vet omständigheterna?!? DET är pseudovetenskap.
Att luta sig mot 1 pseudovetenskapsman är som att tro vad ett enda vittne har att säga om händelsen..
Trams, det är klart att man vet huruvida väggarna var fuktiga eller torra då man faktiskt har undersökt väggarna och har undersökt hur anläggningen såg ut då den var i drift. Tycker du att det var annorlunda så är det upp till dig att bevisa.