2014-10-01, 10:52
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Nivåerna för löss handlar om att döda alla löss samt deras ägg samt är formade på verkliga tester på löss och deras ägg. Nivåerna för människor handlar om arbiträrt skapade lägre säkerhetströsklar.

Guvetvis var användandet av zyklon-b olika för avlusningskammare och det du kallar "gaskammare", i de senare så förekom det knappast någon användning av HCN.

Vad är det för orelevanta "fakta" du luskar fram? Varför löss behöver si mängd, och människor sådan mängd HCN är ointressant. Nivåerna HCN är det enda intressanta och relevanta. Nivåerna är allt dina så kallade "bevis" lutar på. Eftersom det är nivåerna som förklarar varför berlinerblå fanns i avlössningskammrarna och inte i dödskammrarna. Stick to the topic.

Vätecyanid, HCN, är det verksamma ämnet i Zyklon-B. Hur ska Zyklon-B kunnat användas utan att HCN utsöndras?! Och hur ska den lilla mängd berlinerblå som faktiskt har bildats i gaskamrarna kunnat bildats utan HCN? Färgmedel, kanske?

Citat:
Bluff eller irrelevant, se Rudolfs forskning på området där han framgångsrikt debatterar för att berlinerblå borde ha uppståt. Behåll dina pajaskonster för dig själv.

Bluff eller irrelevant, givetvis utan någon förklaring. Fantastiskt bra argument du levererar.

Rudolf, mästaren av pseudovetenskap som han även kallas. Lustigt att du använder ordet pajaskonster för det är väl synonymt med pseudovetenskap?

Det återstår alltså 1 forskare som du kan luta dig mot förklara varför förintelsen inte ägt rum i den skala den gjort. Det finns otaliga forskare som kritiserat hans arbeten i form av vetenskapliga resonemang, men det är inte du intresserad av antar jag. Hans forskningar kan inte backas up av fakta, hur ska man ens kunna lita på hans forskning om att berlinerblå inte uppstått när han inte kan komma fram med en enda sanning om hur omständigheterna och miljön var i gaskammrarna? Och hur ska han förklara att en viss mått berlinerblå faktiskt har bildats? I avlusningskammrarna är det självklart varför berlinerblå har uppstått och det har jag ju redan förklarat.

Att påstå att förintelsen inte har ägt rum i den skala som du bestrider eftersom att en viss mängd berlinerblå inte har uppstått i en viss miljö man inte har en aning om hur den faktiskt var, baserat på en enda pseudovetenskapsman låter väldigt mycket foliehatt.. givetvis.

Citat:
Ännu mer lögner.

Såklart det är lögner när ingen av dina pseudovetenskapsmän har kunnat motbestrida argumenten. Förklara gärna för mig, vetenskapligt, hur detta är en lögn istället för att påstå det med tomma ord. Du parodierar dig själv och gör det svårt att ta dina argument serriöst när du argumenterar på detta vis.

De pseudovetenskaper du tar fram motbevisar jag med vetenskapliga argument. De vetenskapliga jag tar fram motbevisar du med orden "Lögner.".

Citat:
Ja det märks ju tydligt vad du går för, antingen så är du grovt inkompetent inom området eller så sprider du bara desinformation. Bemöt de argument jag framfört om bland annat fuktigheten och bemöt Rudolf om jag ens ska bemöda mig att ta dig på någorlunda allvar i fortsättningen.

Man har ingen aning om hur fuktigt det var. Punkt slut. Där faller även Rudolfs argument. Hur ska han kunna veta hur mycket berlinerblå som borde ha uppstått om det skett en massiv gasning när han inte ens vet omständigheterna?!? DET är pseudovetenskap.

Att luta sig mot 1 pseudovetenskapsman är som att tro vad ett enda vittne har att säga om händelsen..
Senast redigerad av Turbojan 2014-10-01 kl. 11:39.
2014-10-01, 14:13
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Bluff eller irrelevant, se Rudolfs forskning på området där han framgångsrikt debatterar för att berlinerblå borde ha uppståt. Behåll dina pajaskonster för dig själv.

Ja det märks ju tydligt vad du går för, antingen så är du grovt inkompetent inom området eller så sprider du bara desinformation. Bemöt de argument jag framfört om bland annat fuktigheten och bemöt Rudolf om jag ens ska bemöda mig att ta dig på någorlunda allvar i fortsättningen.

Att en "vetenskapsman" som Rudolf har kunnat publicera sina "sanningar" är för mig ett skämt, inte ens en gymnasiestudent skulle få godkänt efter hans slutledningsförmåga.
"Jag har inte en aning om hur omständigheterna var i gaskammrarna, men det borde funnits mer berlinblått utifrån mina beräkningar"- inget som Rudolf sagt, men det är så han och hans pseudovetenskapsvänner resonerar.

Du talar om för mig att jag ska "bemöta de argument som du framfört", men det enda du framför är:
1: Du kallar mina vetenskapliga argument för "lögner", t.om kemiska reaktioner som står i alla kemiböcker är lögner för dig.
2: Du tar information från pseudovetenskap (forskningar som inte har lyckats med empiriska bevis = pseudo) och behandlar det som fakta.

Dessutom genom att säga att jag ska argumentera dina argument (vilket jag gör) så lyckas du undgå att argumentera mot de vetenskapliga argument jag framför. Scrolla upp och se hur du hanterar mina argument.

Trots detta försöker jag argumentera med vetenskaplig grund, men det börjar bli svårt och jag inser att du inte är förmögen att inse vad som är vetenskap och vad som inte är det.

Ge mig istället något konkret att argumentera utifrån, som t.ex det du tar upp - fuktigheten, har du någon siffra på den? Nej. Och det hade inte din källa Rudolf heller för den delen.
Senast redigerad av Turbojan 2014-10-01 kl. 14:46.
2014-10-01, 15:04
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Konstigt!! Du tycker likadant om indiarna i Amerika som utrotades i under 1800 - 1900 talet?? De om några har gnällt upprättelse om pengar för forlorad mark med mera. De finns i otaliga filmer med mera...
Eller försök till utrota indiarna är en indian komplott??
Är du lika fundersam till alla som föll offer under pol pot??

Du är så fanatisk att man undrar om du själv är jude. Kan det vara så? Finns det en partisk lojalitet bakom ditt sätt att argumentera på?
2014-10-02, 05:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag backar inte om något och är ointresserad av dina vidare pajaskonster. Det du skriver är antingen inte sant eller så är det irrelevant för vår diskussion. Vad ppm är är irrelevant och inget som jag någonsin förnekad och det är ett välkänt faktum att prussian blue som genomsyrar en vägg inte kan tvättas bort med vatten (förklara gärna för mig hur vatten kan tränga igenoim en vägg) samt att fukt bidrar till att berlinerblå lättare bildas. Jag kan ge källa för mina påståenden men något säger mig att det är bortslösat på lallande fånar som er.

Jag är glad över att du har hittat en själsfrände som lyckas sänka sig ända ner till dina nivåer.

Inte backar? Vad kallar du detta för:
Citat:
300 ppm är enbart ett lägre säkerhetsnivå för när det börjar bli farligt för människor men 300 ppm kommer inte att döda alla människor i ett rum och definitivt inte på 10-15 min.

Jag länkar till FOI, som talar om att :
Dödande skador LC50 (ppm) människa inhalation 30 min 210ppm, alltså hälften av försök objekten är döda.

Några mess längre fram, säger du följande:
Citat:
Trams som vanligt. Är säkert så att man kan dö av mindre men det är fortfarande inte så att man kan jämföra siffran för löss och människor eftersom det rör sig om olika system på hur man räknar. Du kan fortsät6ta tjuta om detta i all oändlighet men det förändrar inte sanningen.

Från säga att det är inte farligt med mindre än 300 ppm, till det är kan vara dödligt med mindre än 300 ppm. Det kan jag kalla för backa ....
För det är dödligt vid 300 ppm så det bara smäller om det. Annars för du skriva till FOI (totalförsvaret forskningsinstitut ) säga de har fel. Jag tro folk litar mer på dem än dig och din okända källa.

Vem har snackat med "tvätta bort Preussen blue"? Det vi har snackat om att Preussen blue har svårt bildas i fuktig miljö. Vi är två stycken som förklara för dig utförligt på 2 olika sätt, hur det funkar att vatten ställer till det för det ska kunna bildas Preussen blue. HCN(vätecyanid) är känsligt för H2O(vatten).

Du nämnde följande:

(förklara gärna för mig hur vatten kan tränga igenoim en vägg) samt att fukt bidrar till att berlinerblå lättare bildas.

Alltså nu är jag övertygad du trollar. Säg att du skämtar med mig.
Har du aldrig hört uttrycket att vatten är betongen värsta fiende? Att betong kan bli fuktig, kan du vara säker på. Varför tro du folk måste sätta fuktspärr i husgrund som är under marknivå, på äldre hus??
Klart fukt(vatten) kan tränga igenom en betongvägg.

Det yttre fuktskyddet är oftast sämre för äldre källare. Fukt kan då vandra in genom grundmursväggen och påverka väggkonstruktionen på insidan.

källa : http://www.anticimex.com/sv/se/Privat/Fukt/Grund-och-kallare/Kallarvagg/

Varför ?? Jo för betong har massa porer i sig, där fukt(vatten) samlas upp. PÅ det sättet vandrar det igenom betongen. Därför är det viktigt vibrera betongen. För att få väck så mycket porer som möjligt.
Finns vattenfast betong, den innehåller princip inga porer alls. Men det är efter kriget som det tillverkas.
Nej! jag kan inte förklara för dig hur fukt bidrar till preussen blue lättare bildas. För det är just inget idealiskt förhållande. Det är det vi försöker förklara för dig nu hur länge som helst.
Fukt = ingen preuseen blue
torrt = preussen blue bildas

Det blir en reaktion eftersom vatten(H2O) innehåller väte(H) precis som vätecyanid (HCN).
2014-10-02, 05:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Du är så fanatisk att man undrar om du själv är jude. Kan det vara så? Finns det en partisk lojalitet bakom ditt sätt att argumentera på?
Var det allt du kan komma med?? *suck* Har du funderat färdigt över varför
Citat:
Fundera på vad?? Så om antal tidningar som nämner i notiser siffran 6 miljoner förre WWII. Så är det lika med troligen har inte förintelsen inte hänt??
Vet du när 6 miljoner judar dog uppkom just under WWII? Vad jag vet så uppkom det strax efter kriget slut, när de uppskattade antal döda judar.

Säg hur i helsike skulle de kunna veta antal döda, strax efter kriget slut?? Det var först så sent som 1949 de hade en vid om antalet som hade fallit offer under kriget. Då kom den första siffran för beräknad antal judar i världen. Då hade den sjunkit med X antal miljoner, men ej så mycket som 6 miljoner.

Hur många anser du dog då under WWII, då judar ? Skulle du kunna veta antal judar strax efter ett krig?? Men ingen vet exakt antalet, lär aldrig veta i heller. Men det har inget med förintelsen att göra.

Citat:
Hur vet du det, att någon fått fram alla dessa notiser???
Så om jag photoshopade antal tidningarnotiser om något, sätter ihop en film på det. Så kommer du tro på det?

Sedan varför hittar ingen alla notiser i filmen då i original tidningarna då?? jag har frågat många, men ingen hittar dem ALLA. Gör du???
Varför tar inte vederbörande upp andra siffror som har nämnt i notiser??? Är det endast 6 miljoner nämns?? Du vet väl det var under en jäkla massa år det är i omfång? Enligt tidningen så är det bara 6 miljoner... ???

Detta får dig inte fundera??

Jag väntar med iver på svar. Men det är svårt svara när det kryps in i hörnan. När ni inte har något svar. Känner av att ni har fel...
2014-10-02, 08:24
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Var det allt du kan komma med?? *suck* Har du funderat färdigt över varför

Jag väntar med iver på svar. Men det är svårt svara när det kryps in i hörnan. När ni inte har något svar. Känner av att ni har fel...

Det tar jag som ett ja. Bra, då vet vi.
2014-10-02, 08:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det tar jag som ett ja. Bra, då vet vi.
Vet vad??

Kan du inte lägga energi besvara mina frågor istället??? Jag väntar med iver.
Tyckte du var alldeles överbevisad att "förintelsen" hade inte skett. Se så kom igen nu då
Du hade länkat det med 6 milllion, men du kan inte försvara den?
2014-10-02, 08:58
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Vet vad??

Kan du inte lägga energi besvara mina frågor istället??? Jag väntar med iver.
Tyckte du var alldeles överbevisad att "förintelsen" hade inte skett. Se så kom igen nu då
Du hade länkat det med 6 milllion, men du kan inte försvara den?

Varför ödsla tid på en blind jude?
2014-10-02, 09:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Varför ödsla tid på en blind jude?
VA?? lfmao.. Du menar jag är jude?
De som känner mig här inne, skulle skratta gott om de såg din mening.
Eftersom de vet att min morfar var TYSK o jobbade själv i ett fångläger.
Så du har precis sagt SS soldater består av judar också nu

Har du inte bättre att komma med, för slingra dig undan??
2014-10-02, 09:07
Medlem
TheBurdens avatar
Som tur är så är inte alla judar blinda:
https://socioecohistory.files.wordpress.com/2011/01/anti_zionist.jpg
http://images.alarabiya.net/jew_15842_5525.jpg
http://www.rohama.org/files/en/news/2012/12/7/26862_249.jpg
http://www.veteransnewsnow.com/wp-content/uploads/2013/11/Zionisms-End-Peace-325-x-450.jpg
http://youtu.be/wd9j2k8Zn04

Dessa judar kan man ju inte kalla för antisemiter, så då kallar man dem för "självhatare" istället.
2014-10-02, 09:11
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
VA?? lfmao.. Du menar jag är jude?
De som känner mig här inne, skulle skratta gott om de såg din mening.
Eftersom de vet att min morfar var TYSK o jobbade själv i ett fångläger.
Så du har precis sagt SS soldater består av judar också nu

Har du inte bättre att komma med, för slingra dig undan??

Och hur många gasningar av judar såg din morfar då? Nå?
2014-10-02, 09:29
Medlem
TheBurdens avatar
Till Herkulesbig:
http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=24369
https://www.google.se/search?q=6+million+jews+new+york+time&client=firef ox-a&hs=GJx&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=sb&biw=1920&bih=903&source=lnm s&tbm=isch&sa=X&ei=pf4sVLTSK-KaygOUvIDIBQ&ved=0CAYQ_AUoATgK

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in