2014-09-29, 18:08
Medlem
johanjosefssons avatar
För att det har bevisats tusen miljarder jävla gånger, samt att de flesta lämnat det bakom sig, förutom Judarna som skriker sig hesa så fort de sätter sig i försvarsläge. Jag är alltså helt övertygad om att Förintelsen har ägt rum (Jag menar, kom igen....) men att det är ett jävla indokrinerat trams att ta upp det hela tiden, inte nämna gulag och kommunismens brott, folkmorden i Rwanda, etc.
2014-09-30, 00:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Nej, det är inget bevis för att förintelsen inte har hänt. Men det får en att fundera eftersom 6 miljoner även använts vad gäller den påstådda förintelse under andra världskriget.

Frågar du folk på stan om hur många judar som dog under förintelsen så kommer det i särklass vanligaste svaret vara 6 miljoner.

Det man kan se är att judarna har propagerat för liknande historier tidigare. Dock med misslyckat resultat.

Fundera på vad?? Så om antal tidningar som nämner i notiser siffran 6 miljoner förre WWII. Så är det lika med troligen har inte förintelsen inte hänt??
Vet du när 6 miljoner judar dog uppkom just under WWII? Vad jag vet så uppkom det strax efter kriget slut, när de uppskattade antal döda judar.

Säg hur i helsike skulle de kunna veta antal döda, strax efter kriget slut?? Det var först så sent som 1949 de hade en vid om antalet som hade fallit offer under kriget. Då kom den första siffran för beräknad antal judar i världen. Då hade den sjunkit med X antal miljoner, men ej så mycket som 6 miljoner.

Hur många anser du dog då under WWII, då judar ? Skulle du kunna veta antal judar strax efter ett krig?? Men ingen vet exakt antlaet, lär aldrig veta i heller. Men det har inget med förintelsen att göra.
Senast redigerad av Herkulesbig 2014-09-30 kl. 00:47.
2014-09-30, 00:31
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag tror inte ett dugg på att tidningarna är fake. Det är helt enkelt någon som rotat i arkiven på något stadsbibliotek eller liknande.

Hur vet du det, att någon fått fram alla dessa notiser???
Så om jag photoshopade antal tidningarnotiser om något, sätter ihop en film på det. Så kommer du tro på det?

Sedan varför hittar ingen alla notiser i filmen då i orginal tidningarna då?? jag har frågat många, men ingen hittar dem ALLA. Gör du???
Varför tar inte vederbörande upp andra siffror som har nämnt i notiser??? Är det endast 6 miljoner nämns?? Du vet väl det var under en jäkla massa år det är i omfång? Enligt tidningen så är det bara 6 miljoner... ???

Detta får dig inte fundera??
2014-09-30, 00:37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det var en fundering över varför dessa judar alltid är offer. Är inte det underligt? Det är aldrig judarna som gjort något fel.
Konstigt!! Du tycker likadant om indiarna i Amerika som utrotades i under 1800 - 1900 talet?? De om några har gnällt upprättelse om pengar för forlorad mark med mera. De finns i otaliga filmer med mera...
Eller försök till utrota indiarna är en indian komplott??
Är du lika fundersam till alla som föll offer under pol pot??
2014-09-30, 20:29
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Konstigt!! Du tycker likadant om indiarna i Amerika som utrotades i under 1800 - 1900 talet?? De om några har gnällt upprättelse om pengar för forlorad mark med mera. De finns i otaliga filmer med mera...
Eller försök till utrota indiarna är en indian komplott??
Är du lika fundersam till alla som föll offer under pol pot??

Ja, undrar varför dessa inte blivit utsatta för revision... Vad är det som möjligtvis skulle kunna vara anledningen till det?
2014-10-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Okej, gör ett sista försök att förklara för dig att han inte talade om deportation. Sen är det dags att släppa detta. Känns som att försöka förklara att citroner är gula för en förståndshandikappad som hävdar att de är rosa, även fast det ligger en gul citron framför oss.

"I ask of you that that which I say to you in this circle be really only heard and not ever discussed."

Vad var så känsligt med deportation? Varför sekretessbelägga det? De hade redan deporterat judar till läger och ghetton.

Klart det var känsligt, att etniskt rensa ut en folkgrupp är väl alltid känsligt. Detta var säkert inten heller en särskilt trevlig upplevelse att utsättas för detta.

Citat:
"We were faced with the question: what about the women and children? – I decided to find a clear solution to this problem too."

De hade tydligen redan en lösning för de judiska männen (var planen först att bara deportera de judiska männen??). Men frågetecken uppstod med hur de skulle hantera kvinnor och barn.

Gällde det deportation så är väl inte det ett större bekymmer att deportera kvinnor än att deportera deras pappor/män. Då är det mer humant än att låta dem splittras geografiskt. Så vad skulle bekymret vara?

Men att avrätta kvinnor och barn anses som mer tvivelaktigt än att ha ihjäl män. Mer psykiskt påfrestande. Så där uppstod det frågetecken.

"I did not consider myself justified to exterminate the men – in other words, to kill them or have them killed and allow the avengers of our sons and grandsons in the form of their children to grow up. The difficult decision had to be made to have this people disappear from the earth.."

Här fortsätter han att behandla frågan om vad de skulle göra med kvinnor och - framför allt barn. Att bara döda männen skulle innebära fortsatta problem för den tyska befolkningen eftersom judarnas barn och även kommande generationer skulle hysa agg mot deras ariska landsmän.

Jag har redan förklarat att jag inte gör samma tolkning som dig i fråga. DU säger inget som får mig att ändra ståndpunkt. Som jag ser det så säger han helt klart och tydligt att han inte anse sig vara berättigad att fysiskt avrätta vare sig män, kvinnor eller barn.

Citat:
Därför måste det här folket försvinna helt från jordens yta, inte bara männen, utan även judiska kvinnor och barn måste avlivas. Ett väldigt svårt beslut (naturligtvis).
Att deportera kvinnor och barn kan väl inte ha ansetts som ett särskilt känslomässigt svårt beslut, givet de omständigheterna som rådde då (de var redan delvis deporterade).

"For the organisation which had to execute this task, it was the most difficult which we had ever had."

Den svåraste uppgift de någonsin hade ställts mot. Särskilt för de som måste utföra ordern. Att döda judiska kvinnor och barn.

Här vill du alltså tolka det som att Himmler menade det logistiska problemet? Med allt vad förflyttning innebär...

Nej de hade ju ingen tidigare lösning för kvinnor och barn. Det var ju den nya lösningen som talet handlade om.

"We were faced with the question: what about the women and children? – I decided to find a clear solution to this problem too"

Se ovan.
2014-10-01, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan
Varför går det inte att jämföra siffran för löss och människor? Det som diskuteras är ju skapandet av berlinerblå i väggarna, men du menar att det spelar ingen roll ifall omständighetena och användandet av zyklon-b var olika i avlössningskammrarna och dödskamrarna?

Nivåerna för löss handlar om att döda alla löss samt deras ägg samt är formade på verkliga tester på löss och deras ägg. Nivåerna för människor handlar om arbiträrt skapade lägre säkerhetströsklar.

Guvetvis var användandet av zyklon-b olika för avlusningskammare och det du kallar "gaskammare", i de senare så förekom det knappast någon använding av HCN.

Citat:
Om du hade läst på lite kemi så hade jag inte behövt förklara följande för dig; för HCN att oxidera och skapa berlinerblå i väggar och tak är en LÅNG process. I gaskammrarna hade man en låg dos HCN, under en relativt kort tid åt gången (20-30min). Vädrar man ut gasen så kommer denna reaktion inte ha tid att skapas, väder och vind spelar STOR roll för kemiska processer. Vatten påvekar HCN i det att HCN inte kommer oxidera på samma sätt och elementen leder till att berlinerblå inte kommer skapas i samma omsättning.

Bluff eller irrelevant, se Rudolfs forskning på området där han framgångsrikt debatterar för att berlinerblå borde ha uppståt. Behåll dina pajaskonster för dig själv.

Citat:
I avlusningskamrarna därimot var det en ideal miljö för HCN att oxidera och bilda berlinerblå i väggarna. 16.000ppm i ca 72h åt gången utan en kraftig ventilation varje halvtimme. Omständigheterna var ideala i avlusningskamrarna, och inte som du hävdar i gaskammrarna.

Ännu mer lögner.

Citat:
"Vatten spolar inte bort färgen", dina kemiska kunskaper är grovt begränsade inser jag. Det är en lång process av oxidation och reduktion innan Zyklon-b blir till avlagringar i cementväggar. Vattnet som diskuteras spolas inte på väggar för att "tvätta bort" färg från gasen, det är ett helt befängt utlåtande. Det handlar om att vatten stör den kemiska processen som leder till begränsade mängder avlagringar i form av berlinerblå.

Ja det märks ju tydligt vad du går för, antingen så är du grovt inkompetent inom området eller så sprider du bara desinformation. Bemöt de argument jag framfört om bland annat fuktigheten och bemöt Rudolf om jag ens ska bemöda mig att ta dig på någorlunda allvar i fortsättningen.
2014-10-01, 01:11
Medlem
Citat:
trams på vilket viss. Blide detta för mycket för dig? Oftast då du börja till med sådana saker.

Se där, du backar om att 300 ppm är lägre säkerhetsnivå! Bravo du gör framsteg, Annars hade du fått skriva FOI sagt de har fel.
Vilka är de olika systemen?? Det har jag inte hört. För mig "ppm" bara ett sätt mäta på det är Parts per million förkortat ppm, vilket kommer från engelska, och betyder "antal per miljon", "miljondelar" är ett mått på andel, halt eller koncentration. Uttryckt i promille är 1 ppm = 0,001 promille. 1 procent är lika med 10 000 ppm. Förrädiskt är att man kan förväxla mille i promille med miljondelar.
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Parts_per_million

Men du kanske tänkte på LC50 ? Men det har ingen skillnad, för det visar bara gränsen går då 50 % av försöksobjekten har fallit väck.

Nej verkligen det förändrar inte sanningen för dig. Men för andra så visar det du har så fel hittills. Vi är två som ger dig lektioner i kemi nu tydligen.

Nu påstår du " omständigheterna var idealiska " för berlinblått om det är fuktigt!! *suck* Det skulle vara som du slängt salt i vatten, det blir inte mer salt då, det försvinner.

1) du behöver "ferrocyanid" för Prussian blue ska uppstå
2) ferrocyanid löses upp i vatten, den är känslig för vatten precis som salt är.

källa: http://sv.swewe.net/word_show.htm/?89455_2&Ferrocyanid

Så du! hur det kunna bli mer salt i vatten?? (ironi)

Jag backar inte om något och är ointresserad av dina vidare pajaskonster. Det du skriver är antingen inte sant eller så är det irrelevant för vår diskussion. Vad ppm är är irrelevant och inget som jag någonsin förnekad och det är ett välkänt faktum att prussian blue som genomsyrar en vägg inte kan tvättas bort med vatten (förklara gärna för mig hur vatten kan tränga igenoim en vägg) samt att fukt bidrar till att berlinerblå lättare bildas. Jag kan ge källa för mina påståenden men något säger mig att det är bortslösat på lallande fånar som er.

Citat:
Tack för detta. Då är det inte bara jag som är en "fåne" loool Undrar om det är inte skoll som gör bort sig som vanligt. Ni är vi alla fall två stycken som lär han om kemi. Bra!!

Så skoll, det är som jag sade tydligen. Så hur sant är det nu det du säger??

Men klart vi är fånar bägge två säkert. Men som sagt det är prata med en kemist eller universitet.

Jag är glad över att du har hittat en själsfrände som lyckas sänka sig ända ner till dina nivåer.
2014-10-01, 01:17
Medlem
Citat:
För att talet var inspelat på en vax-skiva? Är det totalt omöjligt? Sedan slutet av 1942 så ska Himmler ha spelat in sina tal på just vax-skivor.

Tror du verkligen någon kan göra en sådan perfekt verbal imitation att det inte går att märka att just det talet var talat av en annan människa?

Du hackar på som en skiva som har hakat upp sig och förstår fortfarande ingenting. NEJ Himmler hade inte använt sig av en primitiv teknik som inte användes av någon tysk myndighet vid den här tidpunkten och NEJ, det går fortfarande inte att göra en röstanalys av bandet din inkompetente fan. Ljudkvalitén är extremt dålig och om man nu hade kunnat göra en röstanalys så hade man redan gjort det såvida man inte redan vetat med sig från holohoaxarnas sida att det är en fejk.
2014-10-01, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Klart det var känsligt, att etniskt rensa ut en folkgrupp är väl alltid känsligt. Detta var säkert inten heller en särskilt trevlig upplevelse att utsättas för detta.

Jag har redan förklarat att jag inte gör samma tolkning som dig i fråga. DU säger inget som får mig att ändra ståndpunkt. Som jag ser det så säger han helt klart och tydligt att han inte anse sig vara berättigad att fysiskt avrätta vare sig män, kvinnor eller barn.

Se ovan.

Okej, den enda anledningen till att du gör en sådan tolkning är för att du är illa tvungen. Inte för att det är det som Himmler faktiskt säger.
2014-10-01, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Du hackar på som en skiva som har hakat upp sig och förstår fortfarande ingenting. NEJ Himmler hade inte använt sig av en primitiv teknik som inte användes av någon tysk myndighet vid den här tidpunkten och NEJ, det går fortfarande inte att göra en röstanalys av bandet din inkompetente fan. Ljudkvalitén är extremt dålig och om man nu hade kunnat göra en röstanalys så hade man redan gjort det såvida man inte redan vetat med sig från holohoaxarnas sida att det är en fejk.

Extremt dålig är inte ljudkvaliteten. Man skulle med lätthet kunna höra om det är Himmler eller någon helt annan person som talar.
2014-10-01, 10:43
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Extremt dålig är inte ljudkvaliteten. Man skulle med lätthet kunna höra om det är Himmler eller någon helt annan person som talar.
Jag har för mig att det finns de som kände Himmler som verifierat att det är han som talar.

/VV

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in