Efter störtfloden av aggressiva onyanserade pajkastningsinlägg det senaste dygnet gällande Realisten och nytt NMR-parti så kanske det nu går att diskutera lite seriöst om det vi diskuterade innan, såsom SvPs framtida politik, inklusive yttrandefrihet, landets suveränitet, banker, abort, religion, ..., men nu utan de mest extrema fundamentalisterna som förmodligen är mer intresserade av vad Klas Lund har att förtälja.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvP-Finn
Håller med om mycket som du säger här. Dock menar jag inte att abort ska bort helt utan jag känner att det är viktigt att partiet även driver denna fråga. Det är en typisk värdekonservativ kärnfråga och någon sorts lucka som de flesta partier inte bryr sig om eller är för.
Svenska folkets överlevnad och ett nationalistiskt Sverige hänger inte på abort eller homofrågor. De bör därför inte marknadsföras som "portalfråga". Men visst kan ett parti tillåtas ha allehanda ståndpunkter i alla möjliga frågor, från homoäktenskap och pride till motorvägsbyggen och föräldrapenning. Men just homoäktenskap är ju mest en juridisk teknikalitet, om än med vissa "moraliska" bitoner. De konservativa bland KD och M må gilla det, men SD försöker redan bearbeta dem, och att locka med konservatism kan lika mycket skrämma iväg potentiella väljare från C, FP, MP och S.
Nu "hör" jag dock fundamentalisterna skrika att "vi" inte skall härma SD genom att närma oss mainstream, men om det skall vara någon mening med ett parti överhuvud taget, alltså att vinna röster i ett val, så måste de rösterna komma någonstans ifrån! Det är inte som att sälja datorer, där man kan öka den totala marknaden genom att skapa efterfrågan. I politik finns det inte mer än 100% röster, så någonstans måste de komma ifrån. Till övervägande delen kan man naturligtvis kannibalisera på SD, men jag menar att det räcker inte, även om det finns
massor av SD-väljare som är extremt missnöjda med SDs totala eftergivenhet till Expo and sionistiska lobbyorganisationer, förutom den totala avsaknaden av en etnisk dimension.
Det finns en närbesläktad fråga till homoäktenskap som dock
har en nationalistisk bäring: inseminering av lesbiska radikalfeminister! Det har faktiskt en genetisk konsekvens, förutom ekonomisk konsekvens! Skulle man säga ja till det så gynnar man den genpol som har en förhöjd predestination för att vara radikallesbisk. Inte bra! Dessutom mycket dåligt för barnet, och för de flesta nationalister upplevs det som direkt kulturmarxistiskt och vämjeligt. Därför totalförbud!
I huvudsak är vi dock överens, ovanstående är mest klargöranden.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvP-Finn
Och faktiskt har SvP samma [miljö]politik där som ND hade. Man är för mer närodlad mat istället för importen av exotisk mat från världens alla hörn. [Gällande miljöpolitik, min anmärkning]
Nja, möjligtvis kanske det står något pliktskyldigt i något dokument, liksom det gör i alla andra partiers dokument någonstans, men SvP har definitivt inte gjort sig ett namn som ett miljöparti. Jämför med ND, där Åke Blomdahl var en hängiven (nästan extrem) förkämpe i miljöfrågor. Han är en rätt förståndig och resonerande människa, och jag känner honom personligen rätt väl. Något motsvarande har jag inte sett röken av inom SvP. Miljöfrågor engagerar, och det gör folk nyfikna på partiet. Jag vet att Åke Blomdahl anser SDs miljöpolitik vara dålig, så där finns potential till en edge.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvP-Finn
Partiet har aldrig sagt att man ska deporterar alla omgående. Man menar istället att det kommer att ta decennier tills man kommer att ha ett etniskt svenskt Sverige igen.
Jo, jag vet faktiskt det — jag har läst dokumentet (undanskymt någonstans).
Men empiri visar, att så fort frågan kommer på tal, så börjar både anhängare och belackare av SvP tala om "kasta ut", "utvisa", etcetera. Och här i tråden talar signaturen Deliberately om
deportation, och inte nog med det, utan deportation av
rasfrämlingar!! Vilket härligt positivt ord va, som signalerar kärlek till medmänniskor! Och som om inte ens det var nog, så skall denna deportation enligt denne anhängare ske redan vid tillfället då nationalister har makt, och då talar han om minst 2 miljoner människor!!! (Referens:
(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP och
(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP)
För att vara lite polemiskt elak:
Deportation, ja det var vad Stalin sysslade med! Så hur stor marknadsandel kan man tänkas få i Sverige med ett parti vars medlemmar vill idka en deportationspolitik á la Stalin?!
Det där är faktiskt ingenting annat än ren och skär extremism och fundamentalism och idioti!! Om partiet inte förmår göra sig av med sådana föreställningar hos medlemmar och anhängare, med eller utan uteslutningar, så är det helt enkelt adjöss och återgång till sandlådan som gäller!
Nog med elak polemik.
En viss återflyttning är säkerligen möjlig (och önskvärd). Främst av de problematiska klientelen, t.ex de kriminella, de som ljög etcetera, vilket är gott nog för det är de som främst orsakar problemen. Men det påverkar inte demografin radikalt. Den syrier som byggt upp ett stort framgångsrikt och lönsamt företag här i Sverige (ja sådana finns faktiskt) har vi väldigt svårt att repatriera, och nyttan med en sådan repatriering är högst begränsad samtidigt som priset är väldigt högt. Säkert kommer många invända, men empiri talar för min sak.
Med Vänliga Hälsningar, vonG.