Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-10-02, 09:14
  #21277
Medlem
CommanderRockwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Egentligen är det ju fel att prata om att Motgift skulle vara någon slags konkurrent med Realisten då de har helt olika nischer. Snarare är det Fria Tider som varit Realistens största konkurrent.

Fast Fria Tider har ju till skillnad från Motgift nästan enbart gynnat SvP, även om det kanske aldrig har varit deras avsikt. Fria Tider har ju under ganska lång tid varit ganska så konsekventa och haft en överlag sund och vettig nyhetsrapportering som inte sällan har belyst både ras- och judefrågan på ett tydligt men ändå återhållsamt och listigt sätt. De har ju dessutom hela tiden haft rätt linje när det gäller de större utrikespolitiska perspektiven. Fria Tider fattade t.ex. från början att det handlade om en judisk "färgrevolution" i Ukraina.
Citera
2014-10-02, 09:32
  #21278
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Hur vet vi att de inte hade resurser och någon slags organisation eller något utomstående intresse i ryggen? Räcker gifttrions egna utsagor som bevis?

Vilka intressen är det egentligen som ligger bakom Motgift och deras försök att föra in en ny och kraftigt avvikande variant av nationalism i Sverige? Vilka intressen tjänar på att den svenska nationalismen utanför SD splittras och spårar ur i diverse konstigheter?

Självklart vet jag inte det, men jag ser det som ganska osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Fast Fria Tider har ju till skillnad från Motgift nästan enbart gynnat SvP, även om det kanske aldrig har varit deras avsikt. Fria Tider har ju under ganska lång tid varit ganska så konsekventa och haft en överlag sund och vettig nyhetsrapportering som inte sällan har belyst både ras- och judefrågan på ett tydligt men ändå återhållsamt och listigt sätt. De har ju dessutom hela tiden haft rätt linje när det gäller de större utrikespolitiska perspektiven. Fria Tider fattade t.ex. från början att det handlade om en judisk "färgrevolution" i Ukraina.

Irrelevant. Fria Tider och Realisten konkurrerar i samma nisch om samma läsare.
Citera
2014-10-02, 09:36
  #21279
Medlem
CommanderRockwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vilket troligtvis stämmer, men det kan ju lika gärna vara en önskan från partiet som en önskan från trojkan.

När de lämnade Framåt så påstods det att det berodde på att de mer eller mindre tvingades bort eftersom de av vissa upplevdes som en belastning för partiet, eftersom de skapade så mycket dålig PR och avvek från partiets politik och ideologi.

Citat:
Det finns utan tvekan ett högre värde i att föra de typer av diskussioner som Motgift gör (huruvida just de utför detta bra är en annan fråga, jag pratar om principer) än att alla ska hålla sig slaviskt till partilinjen och inte mer.

Vad finns det för värde i det Motgift gör? För svensk nationalism finns det inget positivt värde att tala om. Det finns inget positivt värde i att vilseleda folk med desinformation eller i att sprida en bild av nationalister som konstiga knäppgökar som svenskar i allmänhet inte kan identifiera sig med.

Citat:
Tankesmedjor och dylikt är långsiktigt minst lika viktigt för ett parti som partiets egna organisation. Det kräver däremot att partiet själva klarar av att sköta sin nyhetsförmedling på sin kant, och det är här bristen har skett.

Ja, om dessa tankesmedjor och metapolitiska verksamheter ägnar sig åt politik och ideologi som ligger i linje med partiets ideologi och politiska mål. Det finns liksom ingen nytta för SD, som säger sig vilja minska invandringen, med en nyliberal SD-tankesmedja som förespråkar fri invandring...


Citat:
Vem har sagt att det är viktigare? Jag tror du missuppfattar vilken roll Motgift har tagit sig, vilken roll de spelar.

De har själva väldigt tydligt visat att de ansåg det vara viktigare.


Citat:
Du menar chefredaktören som är ansvarig för att driva tidningen? Vem är annars ansvarig? Betyder inte att Björkqvist är ensamt skyldig på något sätt, och jag har stor sympati för honom eftersom det aldrig är lätt (och sällan blir bra) när man känner sig tvingad att utföra ett arbete man helst inte vill ha.

Jag tycker inte att Björkqvist bör klandras allt för hårt. Det säger dock ganska mycket om SvP att ett helt jävla parti tydligen inte kan skaka fram några personer som har lite allmänbildning, som är politiskt och ideologiskt pålitliga och som kan uttrycka sig någorlunda väl i skrift i syfte att sköta det viktigaste av allt, nämligen partiets egen media- och kommunikationskanal.
Citera
2014-10-02, 09:43
  #21280
Medlem
CommanderRockwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Självklart vet jag inte det, men jag ser det som ganska osannolikt.

Varför är det osannolikt? Plötsligt kommer ett ganska så aktivt mediaprojekt från ingenstans och detta mediaprojekt ägnar sig åt att sprida en alternativ ideologisk och politisk vision, som avviker från den ideologiska och politiska vision som partiet de alla är medlemmar i har och som avviker från all tidigare nationalistisk verksamhet i Sverige. Vilka intressen kan tänkas vilja se en sån utveckling?

Citat:
Irrelevant. Fria Tider och Realisten konkurrerar i samma nisch om samma läsare.

Nu tänker du lite skevt och konstigt tycker jag. Ja, i viss mån var det så, men min poäng var att fristående Fria Tider mestadels har gynnat SvP och svensk nationalism medan Motgift, som trots allt består av medlemar i SvP, har skadat SvP och svensk nationalism.
Citera
2014-10-02, 09:45
  #21281
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Hur vet vi att de inte hade resurser och någon slags organisation eller något utomstående intresse i ryggen? Räcker gifttrions egna utsagor som bevis
Ja det räcker tills vi faktiskt har bevis som pekar på annat.

Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Vilka intressen är det egentligen som ligger bakom Motgift och deras försök att föra in en ny och kraftigt avvikande variant av nationalism i Sverige? Vilka intressen tjänar på att den svenska nationalismen utanför SD splittras och spårar ur i diverse konstigheter?
Det är ett projekt som har gått in på okänd mark för svensk nationalism i och med sin ljud- och bildsatsning. Uppenbarligen så är vissa missnöjda med innehållet i deras material men själva Motgiftprojektet är med största sannolikhet ett ärligt men ambitiöst projekt startat av personer som vill svensk nationalism väl.
Citera
2014-10-02, 09:48
  #21282
Medlem
CommanderRockwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fast trojkan har ju avvikit flera gånger från det grundläggande principprogrammet vilket jag ser som direkt olämpligt eftersom samtliga är medlemmar i partiet, en av dem sitter dessutom i styrelsen. Låt oss vara ärliga: i principprogrammet finns både socialism och ett tankesätt byggt på evolutionsteorin. Även om varken socialism eller evolutionen nämns rent ut finns det där, helt tveklöst, och detta har Motgift avvikit från på ett tydligt sätt.

Du har helt rätt. Många verkar dock inte kunna se eller vilja erkänna det du beskriver.
Citera
2014-10-02, 09:52
  #21283
Medlem
CommanderRockwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Ja det räcker tills vi faktiskt har bevis som pekar på annat.

Med den inställningen så bör vi kanske även lita på vad Löfvén, DN och SvD säger?


Citat:
Det är ett projekt som har gått in på okänd mark för svensk nationalism i och med sin ljud- och bildsatsning. Uppenbarligen så är vissa missnöjda med innehållet i deras material men själva Motgiftprojektet är med största sannolikhet ett ärligt men ambitiöst projekt startat av personer som vill svensk nationalism väl.

Mediasatsningar med ljud, bild och allt annat är såklart både bra och positivt. Det är något svensk nationalism behöver mer av. Innehållet är ju dock av väsentlig betydelse och där har Motgift varit helt ute och cyklat eller medvetet subversiva. Jag tror faktiskt inte att de vill svensk nationalism väl. Oavsett vad de själva vill så är det dock ett faktum att de har skadat och sannolikt kommer fortsätta skada svensk nationalism.
Citera
2014-10-02, 09:57
  #21284
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Med den inställningen så bör vi kanske även lita på vad Löfvén, DN och SvD säger?
Nej för att i dom fallen så har vi bevis som pekar på att juden har kontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Mediasatsningar med ljud, bild och allt annat är såklart både bra och positivt. Det är något svensk nationalism behöver mer av. Innehållet är ju dock av väsentlig betydelse och där har Motgift varit helt ute och cyklat eller medvetet subversiva. Jag tror faktiskt inte att de vill svensk nationalism väl. Oavsett vad de själva vill så är det dock ett faktum att de har skadat och sannolikt kommer fortsätta skada svensk nationalism.
Är det något specifikt utöver Ukrainafrågan som du ogillar? Handlar det om deras fokus på moralfrågor som abort och liknande?

Jag håller inte med Motgift trion i alla frågor men så länge dom inte börjar propagera för rasblandning och assimilation likt SD så ser jag inga problem med att dom har vissa specialintressen.
Citera
2014-10-02, 09:59
  #21285
Medlem
PolitisktProblems avatar
Det som skadar svensk nationalism mest är de troll som huserar här och på andra sidor på internet. Personer som har en uppenbart subversiv agenda. Personer som anklagar andra för att vara "subversiva NWO-agenter" och allt vad det heter, men som i själva verket själva agerar nyttiga idioter åt fienden. Förutsatt att de själva inte är fienden.

Om ni stiger ut ur pojkrummet och gör något vettigt i stället för att sitta och tjafsa på Flashback kanske nationalismen kommer någonstans i det här landet. Vad tror ni om det?
Citera
2014-10-02, 10:09
  #21286
Medlem
CommanderRockwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartgrip
Och som ett par andra noterat, att skylla på Motgift är bara patetiskt, oavsett om ni inte tycker de är renläriga nog så har de gjort vad nationalister skulle gjort för länge sedan, d.v.s. breddat sig i ljud och bild. När jag för första gången lyssnade igenom William Pierces lysande och informativa podcast serie insåg jag direkt att detta var framtiden och det bästa sättet att mobilisera en stark nationell rörelse och då har vi nu ett utvecklat internet tillskillnad från vad Pierce hade.

Att jämföra William Pierce med Motgift är som att jämföra Adolf Hitler med Sumner Redstone.

Citat:
Och vad händer? Ingen gör något! Och själv saknar jag radioröst karisman, även om jag kämpar med annat nationellt i det dolda som jag hoppas kommer ge utdelning tillsist. Men gäller denna podcast oförmåga verkligen alla svenska nationalister utom motgift trion? Ok, de är inte renläriga nog enligt vissa, men än sen då?

Det är jävligt mycket "sen då". Det handlar inte om några smärre avvikelser utan om att de är helt sjuka och sprider totalt tokiga irrläror.

Citat:
Tål nationalismen inte interna ideologi utmaningar?

Detta handlar sannolikt om ett medvetet försök till att vilseleda och förstöra, inte om att utveckla och förbättra.

Citat:
Är det inte bra att de gör ett enormt jobb i att föra många ungdomar in i nationalismen?

Nej, eftersom de inte för in dem i någon sund nationalism utan för in dem i vansinniga dumheter.

Citat:
Rätt ideologi är något som växer fram sen hos nyvunna nationella om den "renläriga ideologin" har någon bäring det vill säga.

Nej, så är det absolut inte. Tvärtom så har folk som blivit vilseledda ofta med sig konstiga och sjuka vanföreställningar under många år framöver och ibland blir de aldrig av med dem. Det är oerhört skadligt att sprida och så ideologiskt sjuka frön. Det är precis det judarna har gjort i alla år.

Citat:
Just nu behöver svenska nationalister verkligen stärka sin rörelse inför en väldigt spännande och kritisk framtid och det går uppenbarligen riktigt deprimerande trögt! Så att bitcha mot Motgift, som faktiskt lyckats nå ut med det nationella budskapet, gör det hela bara ännu mer patetiskt. Lansera en mer renlärig konkurrent istället för att gnälla?

Min åsikt är att Motgiftstrion borde rullas i tjära och fjäder och för all framtid bannlysas från riket. Kanske kan de flytta till Ukraina?
Citera
2014-10-02, 10:13
  #21287
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
När de lämnade Framåt så påstods det att det berodde på att de mer eller mindre tvingades bort eftersom de av vissa upplevdes som en belastning för partiet, eftersom de skapade så mycket dålig PR och avvek från partiets politik och ideologi.



Vad finns det för värde i det Motgift gör? För svensk nationalism finns det inget positivt värde att tala om. Det finns inget positivt värde i att vilseleda folk med desinformation eller i att sprida en bild av nationalister som konstiga knäppgökar som svenskar i allmänhet inte kan identifiera sig med.



Ja, om dessa tankesmedjor och metapolitiska verksamheter ägnar sig åt politik och ideologi som ligger i linje med partiets ideologi och politiska mål. Det finns liksom ingen nytta för SD, som säger sig vilja minska invandringen, med en nyliberal SD-tankesmedja som förespråkar fri invandring...




De har själva väldigt tydligt visat att de ansåg det vara viktigare.

Allt det här har jag svarat på flera gånger i tråden, och jag orkar inte uprepa mig. Läs mina tidigareinlägg så ser du hur jag resonerar.

Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell

Jag tycker inte att Björkqvist bör klandras allt för hårt. Det säger dock ganska mycket om SvP att ett helt jävla parti tydligen inte kan skaka fram några personer som har lite allmänbildning, som är politiskt och ideologiskt pålitliga och som kan uttrycka sig någorlunda väl i skrift i syfte att sköta det viktigaste av allt, nämligen partiets egen media- och kommunikationskanal.

Björkqvist har haft ansvaret för en tidning som inte levererat. Jag har ingen större insyn i allt personskvaller, men det som jag kunnat läsa bara den senaste halvtimmen om Björn ger iaf. en möjlig förklaring på hur det kunnat gå som det gått.

I vilket fall som helst har både partiet och Björkqvist lyckats vända en bra och expanderande tidning med framtiden framför sig till att läggas ner, på bara ett år.

Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Varför är det osannolikt? Plötsligt kommer ett ganska så aktivt mediaprojekt från ingenstans och detta mediaprojekt ägnar sig åt att sprida en alternativ ideologisk och politisk vision, som avviker från den ideologiska och politiska vision som partiet de alla är medlemmar i har och som avviker från all tidigare nationalistisk verksamhet i Sverige. Vilka intressen kan tänkas vilja se en sån utveckling?

Därför att Motgift har inte kommit från ingenstans. Utvecklingen har varit långsam, men stabil och konsekvent och först nu på slutet exploderat.

Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Nu tänker du lite skevt och konstigt tycker jag. Ja, i viss mån var det så, men min poäng var att fristående Fria Tider mestadels har gynnat SvP och svensk nationalism medan Motgift, som trots allt består av medlemar i SvP, har skadat SvP och svensk nationalism.

Hur hjälper det Realisten om så hela Fria Tiders läsarskara röstar på SvP? De läser inte på Realisten mer för det.
Citera
2014-10-02, 10:16
  #21288
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktProblem
Det som skadar svensk nationalism mest är de troll som huserar här och på andra sidor på internet. Personer som har en uppenbart subversiv agenda. Personer som anklagar andra för att vara "subversiva NWO-agenter" och allt vad det heter, men som i själva verket själva agerar nyttiga idioter åt fienden. Förutsatt att de själva inte är fienden.

Om ni stiger ut ur pojkrummet och gör något vettigt i stället för att sitta och tjafsa på Flashback kanske nationalismen kommer någonstans i det här landet. Vad tror ni om det?

Enig. Däremot tror jag inte särskillt många av dem är infiltratörer eller liknande, snarare vanligt sekteristiskt pack vars fingrar skriver snabbare än hjärnan tänker.

På tal om något helt annat ställde jag ett par frågor till dig i NU-tråden. Skulle du vilja besvara dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in