2014-09-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
titta runt om dem, man ser tydligt att de är ritade i efterhand
Komprimeringsartefakter, man ser motsvarande störningar vid de horisontella strecken på fasaden. Störningarna består av fyrkantiga block om 8x8 pixlar. Typiskt hårt komprimerade jpeg-bilder.
Citera
2014-09-26, 19:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det här avgör saken. Jag är nu 100 % säker på att KlokOchSnygg trollar. INGEN kan bete sig som han gjort de senaste 5-6 inläggen. Jävla pajas!

Ja det är faktiskt inte roligt längre.
Citera
2014-09-26, 22:37
Medlem
SnakePlisssken Är det inte roligt längre? Stackars liten då...

Att man inte begriper att en så uppenbart fejkad bild är fejkad så blir det svårt att argumentera för sin sak. Här har du tricket

http://www.septemberclues.info/images/JUMPERS_JoseJimenezCOMBO1.gif
Citera
2014-09-26, 22:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Att man inte begriper att en så uppenbart fejkad bild är fejkad så blir det svårt att argumentera för sin sak. Här har du tricket

Ärligt talat har jag ingen aning och jag kunde inte bry mig mindre heller -vad spelar det för roll? Du bad om källor på folk som hoppat mot döden från bränder - jag gav dig över 50 "jumpers" men själv klart började du svamla om något helt annat som vanligt - nämligen att 9-11 jumpers inte brann!!Herrejävlar vilket korkat troll du är! Detta är min absolut sista text till dig tills du skriver något vettigt - vilket känns otroligare än dina teorier om wtc- så, lycka till i trollandia!
Citera
2014-09-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ärligt talat har jag ingen aning och jag kunde inte bry mig mindre heller -vad spelar det för roll? Du bad om källor på folk som hoppat mot döden från bränder - jag gav dig över 50 "jumpers" men själv klart började du svamla om något helt annat som vanligt - nämligen att 9-11 jumpers inte brann!!Herrejävlar vilket korkat troll du är! Detta är min absolut sista text till dig tills du skriver något vettigt - vilket känns otroligare än dina teorier om wtc- så, lycka till i trollandia!

Med andra ord så granskar du själv inte den fakta du anser vara relevant för din åsikt och det tyder också på att du inte ifrågasätter/tänker angående 911. Det spelar alltså ingen roll hur överbevisad du är eller hur sakligt man försöker diskutera för du har ingen som helst tanke på att granska fallet.

Det enda du är ute efter är att leta sätt hur du kan smutskasta de som anar att det inte riktigt är som man fått det presenterat
Citera
2014-09-27, 00:02
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Bara att ta till september got no clue är så urbota korkat, denna 911 truther avskys av andra truthers för denne är så otroligt korkad fjant som de tycker förlöjligar rörelsen med sina dumheter.

Ja det är tyst fortfarande med bevisen på kalla bränder, boeing planens maxhasighet på låg höjd, hur långt ett fjädrande tungt föremål kan flyga eller hur bilar kan finas kvar men någon magisk stråle reducerar rassmassorna till 1%.

Vilket stickspår ska du ta nu?
Citera
2014-09-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Bara att ta till september got no clue är så urbota korkat, denna 911 truther avskys av andra truthers för denne är så otroligt korkad fjant som de tycker förlöjligar rörelsen med sina dumheter.

Det kan vara 999 fel av 1000 på sajten, den hade en bild som avslöjar tricket med brinnande "jumpers".

För alla som lyssnat på Judy Wood's beskrivning så kan man lätt avslöja vad som är fejk och vad som inte är det för hon visar vad som händer och hon gör det lätt för andra att förstå vad som hänt. När man vet vad som hänt så vet man exempelvis vad som INTE var orsak till att folk hoppade. Det var inte eld som gjorde att de hoppade.

När man vet det så förstår man även att det inte kunnat vara några som hoppade ihop som någon slags kärleksakt (hålla i varandras händer). De hoppade på grund av att något orsakade extrem smärta i deras kroppar, mikrovågor eller något liknande kan vara en typ av förklaring. När något gör så fruktansvärt ont i kroppen att man kastar sig ut för ett stup där det är mer än 300 meter ner. Då finns det inte på kartan att man har någon form av socialt snack innan.

För att ta ett exempel. Om någon med avbitare och började knipsa av dina fingrar så hade det varit lindringar än vad de här fick utstå. Deras sista tid i livet måste ha varit helt överjävlig.

Judy Wood är den enda som mig veterligt gjort en kriminalteknisk undersökning
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-27 kl. 14:19.
Citera
2014-09-27, 17:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk

Ja det är tyst fortfarande med bevisen på kalla bränder, boeing planens maxhasighet på låg höjd, hur långt ett fjädrande tungt föremål kan flyga eller hur bilar kan finas kvar men någon magisk stråle reducerar rassmassorna till 1%.

Vilket stickspår ska du ta nu?

Om man kör de bägge bilderna genom Fotoforensics http://fotoforensics.com så är det ganska tydligt att komprimeringen är ändrad både under den ensamme mannen samt över hans fötter - medan bilden med två människor och brinnande fötter inte verkar manipulerad alls, så det är väl som vanligt att både KlokOchSnygg och SeptemberClues har fel. Vem är överraskad och vem orkar bry sig längre?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-09-27 kl. 17:50.
Citera
2014-09-29, 10:38
Medlem
Dom 4 "skolorna"..

Rätta mig om jag har fel, men visst är det så här:
Inom Truther-rörelsen finns det olika "skolor" för hur jobbet gjordes.

1: Konventionella sprängämnen. Här hittar vi AE911Truth som skriver "classic controlled demolition with explosives"

2: Termit (och/eller derivat). Framstående företrädare är ju t.ex dansken Niels Harrit

3: Nukleära sprängningar. Jag uppfattar att det egentligen finns lite sub-varianter inom denna skola, men jag tar dom tillsammans. Här hävdar man alltså att tornen sprängdes med kärnvapen. Kanske några få i källarna, eller en rad med många små kärnladdningar uppe i tornen som fyrades av i sekvens. Veterans Today verkar driva denna linje som sin egen...

4: Directed Energy weapons. Jag vet inte om det finns någon etablerad svensk översättning, men det handlar om något slags strålvapen som på något sätt raserat och förintat tornen.
Här har vi Judy Woods som främsta företrädare, och som efter vad jag förstår har "uppfunnit" denna idé.

Jag uppfattar att (åtminstone delar av) truther-rörelsen successivt rört sig i "stigande nummerordning", och det kan man kanske främst se i ganska uttalad kritik mot AE911Truth.

Och; AE911Truth verkar ju ganska "trötta" nu. Deras webbplats är ju rejält out-of-date, och petitionerna rör sig inte mycket...

Vad skall komma härnäst...?, undrar

/T
Citera
2014-09-29, 12:23
Avslutad
Intressant klipp där det sägs att det censuerades under attacken på wtc. Alltså mainstream-media.

Bedöm själva: https://www.youtube.com/watch?v=LPKq2K2dh6k

Mot slutet runt 19:58 är spännande. Sägs att det är något annat än ett plan.
Senast redigerad av Gosif 2014-09-29 kl. 12:29.
Citera
2014-09-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Dom 4 "skolorna"..

Rätta mig om jag har fel, men visst är det så här:
Inom Truther-rörelsen finns det olika "skolor" för hur jobbet gjordes.

Det handlar inte om hur det gjordes, det handlar om vad som hände. Om man rånar en bank så kan man konstatera att banken är rånad, däremot är det svårare att veta hur banken rånades. Är du med?

Vad alla kan konstatera är att byggnaderna inte kan rasa på det sätt som de gjorde på grund av planen. Det finns dessutom tydliga bevis för det nu och det är väl egentligen det som håller på att ändra sig för de som söker sanningen.

Något som också blir mer tydligt är att det finns "insiders" som agerar som truthers men som egentligen bara har till uppgift att dölja brottet
Citera
2014-09-29, 17:22
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Intressant klipp där det sägs att det censuerades under attacken på wtc. Alltså mainstream-media.

Bedöm själva: https://www.youtube.com/watch?v=LPKq2K2dh6k

Mot slutet runt 19:58 är spännande. Sägs att det är något annat än ett plan.
Intressant teori.

Finns det några vittnen som tydligt såg denna "Top secret remote controlled anti-gravity propelled drone" som sägs vara det som egentligen kraschade in i tornet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in