2014-09-29, 09:45
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Min katt opererade jag två gånger efter att den blivit skuren med en kniv: en rektangel skars ut på frambenet två ggr. Jag studerade hebreiska på universitet och tror att kattskändningen var "religio-politisk" Slagord på arabiska skrevs på trottoaren där jag bodde (1 m höga x 5 m i längd i röd färg) och 24.00 lades muslimska flyers i min dörrbrevlåda. Tidiga morgnar tog jag cykeln för att dela ut morgontidningar, men den var oftast punkterad så det blev till att laga cykeldäck först.

On Topic: att mordet förblir ouppklarat kan tyda på att de som utrett mordet inte ville att det ska klaras upp. Eller att ngn med insyn i mordutredningen lyckades sortera undan tips som skulle gett en träff. Vad tror ni om den konspirationsteorin?

Vad Ira Einhorn egentligen pysslade med under sin tid i Sverige är nog många nyfikna på.

Finns ju en del intressant skrivet om detta.

En teori som det spekulerats i är att han skulle bygga upp en ny typ av "likvideringspatrull"//er" bestående av ostraffade unga män.

Dessa skulle med hjälp av en av CIA framtagen drog kunna frånkopplas sina känslor och mörda på kommando

Är dubbelmordet i Lkp egentligen bara ett experiment hur man kan döda på ett sätt som forslar misstankarna åt något helt annat håll?

Lämnar man så starkt teknisk bevisning medvetet?

Morden är riggade? Man vill få det att se ut som en galnings verk. Och man lyckas bra. Kniven slängs på BP. Ingen har sett kniven tidigare!

Mössan lämnas för att hittas, med tydliga spår dessutom. Ingen känner igen mössan. Inhandlat på totalanonym bensinmack.

Som sagt, detta är inte mina tankar men det finns mkt i ämnet på ett amerikanskt forum man kan hitta till om man googlar lite "smart" med Ira Einhorn i fokus

Men oj: Detta vart ju kopplat till dubbelmordet: OFF TOPIC MAO::

Spekulationer om Ira Einhorns koppling till Palmemordet?

Det kanske Mckenzy kan svara på som hänger i Palmetråden.

En annan sak. Morden är känns väldigt amatörmässiga. Stick i stäv med en briljant flykt?

Väntar på den stora dagen då Jagga Jagga Staaf kallar till PK.

JS: Vi har ett nytt huvudspår. Vi tror CIA ligger bakom: ( här skulle jag egentligen velat haft en smiley som gör utfall mot en katt med smörkniv)

Tyvärr verkar inte marknaden efterfråga dessa.
Senast redigerad av massepojken 2014-09-29 kl. 10:27.
Citera
2014-09-29, 09:51
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Man har topsat uppemot 10 000 personer.

Det korrekta antalet topsade i utredningen Linkanmorden ligger runt 2500-3500, med god felmarginal inkluderad.
Citera
2014-09-29, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Tror du har fel där Moss. Palmes mördare sågs av ett vittne - nära dådet och närvarande. Lisbeth pekade också ut mördaren vid konfrontation. Det är bara högst troende sossar som inte kan acceptera att deras kung/hövding mördades av en pundare från Rotebro. Det måste bara vara CIA elle PKK och därmed är fallet låst.
Vilket vittne pratar du om? Vad såg h*n? Hur såg h*n GM?
Svara gärna i Palmetråden
Citera
2014-09-29, 10:15
Medlem
Är inte så inläst på det här mordet (håller mest till i Palmetråden) och har en kanske naiv fråga:
Har man topsat alla som heter Leif i närområdet?
Citera
2014-09-29, 10:20
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Är inte så inläst på det här mordet (håller mest till i Palmetråden) och har en kanske naiv fråga:
Har man topsat alla som heter Leif i närområdet?

Ja. Samtliga skrivna i Lkp med Leif någonstans i namnet.

Resten av Östergötland lite mera oklart.
Citera
2014-09-29, 13:30
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Ja. Samtliga skrivna i Lkp med Leif någonstans i namnet.

Varför just namnet "Leif"?
Citera
2014-09-29, 13:43
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Varför just namnet "Leif"?

Du kan ju inte fråga om precis allting som rör det här fallet, du får googla eftersom allt vi vet finns tillgängligt att leta upp.

Men i alla fall: Det ryktas att det sista Anna-Lena sa var "-Han heter Leif", fast det har polisen dementerat upprepade gånger så det ligger kanske ingen sanning i det.

Edit: Tror Masse var ironisk i sitt svar. Minns att Benniett på frågan om man kollat upp personer som heter Leif och bor i området svarade "Nej, nej, nej!".
Senast redigerad av Readyfreddie 2014-09-29 kl. 13:45.
Citera
2014-09-29, 14:11
Medlem
Citat:
Det korrekta antalet topsade i utredningen Linkanmorden ligger runt 2500-3500, med god felmarginal inkluderad.

Så få är det väl inte? Men jag har läst 10 000, kanske var det antalet förhörspersoner... Har säkert blandat ihop.
Citera
2014-09-29, 14:54
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Så få är det väl inte? Men jag har läst 10 000, kanske var det antalet förhörspersoner... Har säkert blandat ihop.

Inkluderar man även antalet hörda personer landar man på dina 10.000. Det var nog den siffran du menade.

Är fan inte lätt att hålla ordning på allt i denna härva!

I vilka sammanhang har polisen egentligen uttalat intresse för namnet Leif? Är inte det egentligen bara en skröna fabricerad av Ammouris i Aftonbladet intervjun?

Ammoruis ville väl ha bort dom själva som huvudspår motivmässigt så det kan ju vara ett rent påhitt.

Jag orkar inte gå igenom allt material igen men har för mig att Beniett skall ha fått frågan i en öppen chat med polisen någon gång kring 2005?

Någon som vet exakt vad som egentligen bekräftar "LEIF" spåret?

Kan det ha varit en trött journalist som stack på ambulansföraren några lax för att säga någon rubrikskapande?
Senast redigerad av massepojken 2014-09-29 kl. 14:56.
Citera
2014-09-29, 15:04
Medlem
Citat:
Inkluderar man även antalet hörda personer landar man på dina 10.000. Det var nog den siffran du menade.

Är fan inte lätt att hålla ordning på allt i denna härva!

I vilka sammanhang har polisen egentligen uttalat intresse för namnet Leif? Är inte det egentligen bara en skröna fabricerad av Ammouris i Aftonbladet intervjun?

Ammoruis ville väl ha bort dom själva som huvudspår motivmässigt så det kan ju vara ett rent påhitt.

Jag orkar inte gå igenom allt material igen men har för mig att Beniett skall ha fått frågan i en öppen chat med polisen någon gång kring 2005?

Någon som vet exakt vad som egentligen bekräftar "LEIF" spåret?

Kan det ha varit en trött journalist som stack på ambulansföraren några lax för att säga någon rubrikskapande?

Just detta så kallade "Leif-spår" har jag hört talas om först i år konstigt nog.
Jag har också funderat en del kring detta, exempelvis ifall A-L kan ha hört fel.
Namn som låter/som i A-L:s huvud kan ha "låtit" som Leif: Torleif, Levi?

Journalister gör det mesta för att få sälja/skapa rubriker. Inte helt otänkbart att en journalist myttat ihop Leif.
Citera
2014-09-29, 15:17
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Just detta så kallade "Leif-spår" har jag hört talas om först i år konstigt nog.
Jag har också funderat en del kring detta, exempelvis ifall A-L kan ha hört fel.
Namn som låter/som i A-L:s huvud kan ha "låtit" som Leif: Torleif, Levi?

Journalister gör det mesta för att få sälja/skapa rubriker. Inte helt otänkbart att en journalist myttat ihop Leif.

2005-10-13 så intervjuas Hassan Ammouri av aftonbladet. Det var första gången som Leifspåret kom ut i pressen, tror jag,, ?

Hassan Ammouri säger att Anna Lena viskade "han heter Leif". Vidare säger Hassan sig vara övertygad om att Anna Lena kände igen mördaren.

För er som tycket jag kunde länka artikeln så kör jag efter devisen att " länkning fördummar "
Är så jävla trött på alla jävla länkar överallt. Folk vill verkligen inte tänka själva längre.

-Vid denna tidpunkt var nog Hassan fullt förståligt väldigt frusterad över polisen obefintliga framsteg. Han tog tillfället iakt att sprida sin egen toeri om hur mordet gått till och givetvis hakade den största horan av alla (aftonbladet) på utan att på någon sätt ifrågasätta det han sa.

- Detta gav oss alltså ett spår (Leif) som polisen fullständigt ger fan i, och som troligvis är direkt felaktigt.
Vad säger det oss?
Senast redigerad av massepojken 2014-09-29 kl. 15:22.
Citera
2014-09-30, 02:07
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Vad Ira Einhorn egentligen pysslade med under sin tid i Sverige är nog många nyfikna på.

Här får du en länk om Ira Einhorn, med inlägg av MossTrums, men huruvida det har kopplingar till Dubbbelmordet i Linköping får du själv avgöra.

(FB) Unicornmördaren Ira Einhorn - ett fall med svensk anknytning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in