Citat:
Håller just nu på och plöjer igenom "allt" som rapporterats om det här, klipper och klistrar och försöker få till en kronologisk ordning. Min lilla teori håller fortfarande bra trots alla märkligheter jag stöter på, har behövt göra en rimlig korrigering bara men annars ser det fullt okej ut.
En sak som slår mig är att man så sent som 2010 letade efter mannen i beige jacka, när man läser det som skrivits så skulle jag bli väldigt förvånad om det inte är (minst) två inblandade.
Jag undrar om man skulle kunna erkänna att man följt fel spår ens om man själva inser det.
Ett bra stöd för att man har tänkt fel är att man inte hittat GM än.
När man tror att det bara är en GM så räcker det ju att topsa den misstänkte, ingen träff = har inte med det här att göra. Om sen den topsades pojkvän har ett halvt lillfinger, är psykiskt störd och är en kopia av fantombilden tar man aldrig reda på.
En sak som slår mig är att man så sent som 2010 letade efter mannen i beige jacka, när man läser det som skrivits så skulle jag bli väldigt förvånad om det inte är (minst) två inblandade.
Jag undrar om man skulle kunna erkänna att man följt fel spår ens om man själva inser det.
Ett bra stöd för att man har tänkt fel är att man inte hittat GM än.
När man tror att det bara är en GM så räcker det ju att topsa den misstänkte, ingen träff = har inte med det här att göra. Om sen den topsades pojkvän har ett halvt lillfinger, är psykiskt störd och är en kopia av fantombilden tar man aldrig reda på.
Jag är inne på samma linje som du, men som du vet så är jag övertygad om att mannen på bänken i Trädgårdsföreningen är bosatt i Linköping. Annars skulle han aldrig sitta där ute i regnet, i oktober, utan en jacka.
Nej det är ju problematiskt detta fallet. Det som försvårar det hela ännu mer är ju att det tänkta offret enbart är 8 år gammalt. Det gör ju allting mycket svårare, hur ska man kunna hitta en motivbild? Statistiskt sett så brukar väl GM & BO ha en personlig koppling i 99 fall av 100.
Men låt säga att teorin om 2 GM stämmer, det man inte kan få in i skallen är då varför man är 2 personer om man nu ska mörda eller skada en 8 årig pojke (allt tyder ju som sagt på att det är planerat). Teorin har ju också (här på flashback) varit att vid 2 eventuella GM så ska dess personliga relation varit "flyktig". Passar det verkligen in? Och om det nu är så, så bör väl den dominanta ha någon slags kontroll eller hake på den undergivna? För det är väl så man ser det? Dvs att vid 2 GM så är en dominant & en undergiven?