2014-09-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det har vi tagit upp med dig innan. Du har ju alla fångläger på brittiskt markt som genomförde hemlig avlyssning och dokumenterade all deras snack. Där det bland annat avslöjande planerna om "gasningen" av judarna. Vilket DE nämnde de ogillade SS för. De nämnde SS var inte soldater. Mest berömda var Trentpark. DEt finns om det i denna forumdelen . Men som vanligt undviker ni det..

Du har 1500 dokumenter med inspelningar från trentpark. Där alla officerarna satt( de högre)

Unviker vet jag inte, har också tacklat detta tidigare. Mitt intryck har alltid varit att de tillfångatagna tyskarna visste att de var avkyssnade och drog till med de värsta rövare som de kunde komma på av den anledningen.

Citat:
Det har vi också tagit upp det var hur de skulle deporteras till öst där du hade alla dödslägerna. De låg inte väst ser du. Vilka saker var falska???

Men varför sa man inte att de dödades om det nu var det som dte handlade om? Vilka bevis har du för att de faktiskt dödades i de sk "dödslägerna"?

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Men nu vet vi ju vad det egentligen handlade om eftersom folk som var där har vittnat om saken.

/VV

Jaja, är ju inte så svårt att få folk att säga vad du vill när man kan hota med livstids fängelse/dödsstraff.
2014-09-27, 14:45
Medlem
Citat:
Om du läst i tråden har vi upprepat kommit med bevis som hon inte kan besvara utan bara återkommer till samma gamla sagor. Gäller samma med dina så kallade filmer. Som jag tro diu inte har ens checkat bakgrundshistorien så de verkligen stämmer.
Nu tycker jag att du skall ta och svara på mina frågor i inlägg 5124, och inte tala om att jag inte kan svara på frågor här. Om det är så att någonting blivit obesvarat så är det nog av två orsaker: Jag har glömt, eller så har jag inte hunnit vara inne på forumet.
Nu skall du få svara på frågorna, och om du tänker efter realistiskt och med sunt förnuft, som är ovanligt i dina led, så kanske du märker att något inte ligger rätt till med gaskammarsagorna.
Varså god! Inlägg 5124. Det skall vara regäla svar inte något svammel!
Senast redigerad av molly62 2014-09-27 kl. 14:53.
2014-09-27, 14:50
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Unviker vet jag inte, har också tacklat detta tidigare. Mitt intryck har alltid varit att de tillfångatagna tyskarna visste att de var avkyssnade och drog till med de värsta rövare som de kunde komma på av den anledningen.

Du ändrar och vinklar fakta för att passa och trovärdig-förklara dina resonemang. Klassiska konspirations-metoder.

Citat:
Men varför sa man inte att de dödades om det nu var det som dte handlade om? Vilka bevis har du för att de faktiskt dödades i de sk "dödslägerna"?

Hade detta nått ut till omvärlden hade det blivit märkbara skillnader i andra världskrigets utfall. Man skötte hela jude-delen i skymundan. Tänk fortfarande att det var vanliga tyska medborgare som inte var lika revolutionära som nazisterna, och dessa villa nazisterna också värva till sitt parti.

Citat:
Jaja, är ju inte så svårt att få folk att säga vad du vill när man kan hota med livstids fängelse/dödsstraff.

Alla vittnen har inte varit hotade, eller under förtal eller sagt sitt vid närvarande rättegångar. Ändå visar majoriteten av alla vittnesmål samma sak.
Senast redigerad av Turbojan 2014-09-27 kl. 15:14.
2014-09-27, 14:54
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Så du tror Eichmann, som var med på mötet, berättade pga av rädsla för dödsstraff?

/VV
2014-09-27, 14:58
Medlem
Turbojans avatar
Skoll: "Att Albert Speer närvarade vid mötet säger inget då han aldrig uttryckligen säger sig ha hört Himmler säga något dylikt om att utrota judar utan tvärtom alltid menat att han var ovetandes om hela holohoaxen."

Speer: "There is no doubt - I was present as Himmler announced on October 6 1943 that all Jews would be killed". He continued: "Who would believe me that I suppressed this, that it would have been easier to have written all of this in my memoirs?"

Albert Speers egna ord från ett av hans brev.
Senast redigerad av Turbojan 2014-09-27 kl. 15:04.
2014-09-27, 17:45
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Mitt intryck har alltid varit att de tillfångatagna tyskarna visste att de var avlyssnade och drog till med de värsta rövare som de kunde komma på av den anledningen.

Det där måste nog tillhöra de absolut kortaste förklaringarna som förnekarna fantiserat ihop.
2014-09-27, 17:55
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Av en ren slump råkade man dra till med den fantasi som den världsomfattande judekonspirationen skulle dra till med lite senare i historien?

/VV
2014-09-27, 18:16
Medlem
Baiuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag är en förintelsetroende individ. Jag undrar bara varför inte andra folkmord klassas som förintelse? Te.x folkmordet på indianer i Nordamerika? Alla offer i Afrika under alla tider fram till idag. Speciellt Rwanda. Sen ordet förintelse? Förintades judarna?

Eller högländarna i brittiska öarna som mer eller mindre utrotades på order av brittiska kronan.

Eller alla som vågade på sig att tala sitt modersmål gaeliska, också av underbara brittiska kronan några århundraden sen.

Eller armenierna som fick ett duktigt folkmord kastat på sig.

Eller ukrainarna som svältes ihjäl i miljoner på 30-talet.

Eller kineserna som också svältes ihjäl i en jävla massa miljoner när det nu var, 50-talet.

Eller polackerna under de två stora krigen - polackerna som ingen verkar gilla, särskilt inte tyskar och ryssar.

Eller etniska, kristna ryssar som sköts i nacken i miljontal av judar - nej, förlåt mig, "Sovjets elit" vill de bli kallade i detta fall.

Eller tyskar som entent-makterna höll under svält ett bra tag efter första världskriget, och återigen tyskarna som de allierade bedrev massmord på efter andra världskriget som naturligtvis någon råkade glömma att inkludera i våra självfallet opartiska skolböcker. Och för att inte nämna alla våldtäkter som inte bara ryssar utan västallierade gav sig in i - men allt detta är ju på tyskar och vi har ju alla fått lära oss om de dumma elaka nazisterna som så klart fick vad de förtjänade - eller hur? Fy fan.

Eller sikerna på Sri Lanka som fått bli slaktade som kor.

Eller irländarna som brittiska kronan vid en tid hade nerskrivna som mål för utrotning. Skojar inte.

Men är det de stackars judarna som blir folkmördade, ja då ska vi tydligen buga oss för det största brottet man kan föreställa sig. Och är det inte lustigt att man tvingas till det genom indoktrinering i skolan där man ger sig på barn i tidig ålder för att lära dem om vilka det ska tyckas mest synd om?
Återigen, fy fan.
2014-09-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan
Du ändrar och vinklar fakta för att passa och trovärdig-förklara dina resonemang. Klassiska konspirations-metoder.

Gäsp, var detta det bästa du kunde komma på? Jag kan säga exakt samma sak om dig.

Citat:
Hade detta nått ut till omvärlden hade det blivit märkbara skillnader i andra världskrigets utfall. Man skötte hela jude-delen i skymundan. Tänk fortfarande att det var vanliga tyska medborgare som inte var lika revolutionära som nazisterna, och dessa villa nazisterna också värva till sitt parti.

Men protokollen från Wannsee var väl knappast tillgänglliga för allmänheten och det fanns amssor med hemliga dokument som tillkom efter konferensen där man talar om deportation istället för att döda judar. Om du menar att man använde "kodord" där "deportation" egentligen betydde att "döda" så måste det ju finnas dokument som styrker detta eller hur? Hur skulle man annars veta att "deportation" inte betydde just "deportation"?

Citat:
Alla vittnen har inte varit hotade, eller under förtal eller sagt sitt vid närvarande rättegångar. Ändå visar majoriteten av alla vittnesmål samma sak.

Nej de gör de inte. De flesta vittnesmål saknar helt enkelt allt värde enligt Yad Vashem.

http://www.fpp.co.uk/online/99/06/Novick030699c.html
2014-09-27, 19:00
Medlem
Citat:
Så du tror Eichmann, som var med på mötet, berättade pga av rädsla för dödsstraff?

/VV

Eichmann liksom alla andra som hamnade i klorna på holohoaxdyrkarna hade helt enkelt inget val utan var tvungna att spela med i sagan om de skulle ha någon chans.

Det bör väl också sägas att i rättegången mot Eichmann i Jerusalem så var det ingen so0m tog upp Eichmanns närvarande vid konferensen som relevant och han dömdes inte för detta.

http://codoh.com/library/document/934/

Citat:
Av en ren slump råkade man dra till med den fantasi som den världsomfattande judekonspirationen skulle dra till med lite senare i historien?

/VV

Den byggde väl på rövarhistorier som ursprungligen kom från de olika lägren så detta är väl knappast särskilt konstigt. Om jag inte minns fel så finns det alla möjliga märkliga uttalanden med i Trent Park vittnesmålen. Ta bara den här konversatiuonen som är hämtad från avlyssningarna;

Citat:
AUGUST 14, 1944 A man named Zotloet-erer tells his friend Weber about action in France.
ZOTLOETERER: “I shot a Frenchman from behind as he was riding his bike.”
WEBER: “Close up?”
ZOTLOETERER: “Yeah.”
WEBER: “Did he want to take you ¬prisoner?”
ZOTLOETERER: “Naah, I wanted his bike!”

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/secret-nazi-tapes-shocking-germany-1336922

2014-09-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det där måste nog tillhöra de absolut kortaste förklaringarna som förnekarna fantiserat ihop.

Se mitt svar till viktor, hur kan man ta den här typen av trams seriöst?
2014-09-27, 19:02
Medlem
Citat:
Skoll: "Att Albert Speer närvarade vid mötet säger inget då han aldrig uttryckligen säger sig ha hört Himmler säga något dylikt om att utrota judar utan tvärtom alltid menat att han var ovetandes om hela holohoaxen."

Speer: "There is no doubt - I was present as Himmler announced on October 6 1943 that all Jews would be killed". He continued: "Who would believe me that I suppressed this, that it would have been easier to have written all of this in my memoirs?"

Albert Speers egna ord från ett av hans brev.

Absolut, men samtidigt så har han ju alltid sagt att han var ovetandes om holohoaxen. Han säger alltså att han närvarade vid mötet "där judarna skulle utrotas" men han säger inget om att han hörde något dylikt när han var där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in