Citat:
Ursprungligen postat av
Gosif
Jag är en förintelsetroende individ. Jag undrar bara varför inte andra folkmord klassas som förintelse? Te.x folkmordet på indianer i Nordamerika? Alla offer i Afrika under alla tider fram till idag. Speciellt Rwanda. Sen ordet förintelse? Förintades judarna?
Eller högländarna i brittiska öarna som mer eller mindre utrotades på order av brittiska kronan.
Eller alla som vågade på sig att tala sitt modersmål gaeliska, också av underbara brittiska kronan några århundraden sen.
Eller armenierna som fick ett duktigt folkmord kastat på sig.
Eller ukrainarna som svältes ihjäl i miljoner på 30-talet.
Eller kineserna som också svältes ihjäl i en jävla massa miljoner när det nu var, 50-talet.
Eller polackerna under de två stora krigen - polackerna som ingen verkar gilla, särskilt inte tyskar och ryssar.
Eller etniska, kristna ryssar som sköts i nacken i miljontal av judar - nej, förlåt mig, "Sovjets elit" vill de bli kallade i detta fall.
Eller tyskar som entent-makterna höll under svält ett bra tag efter första världskriget, och återigen tyskarna som de allierade bedrev massmord på efter andra världskriget som naturligtvis någon råkade glömma att inkludera i våra självfallet opartiska skolböcker. Och för att inte nämna alla våldtäkter som inte bara ryssar utan västallierade gav sig in i - men allt detta är ju på tyskar och vi har ju alla fått lära oss om de dumma elaka nazisterna som så klart fick vad de förtjänade -
eller hur? Fy fan.
Eller sikerna på Sri Lanka som fått bli slaktade som kor.
Eller irländarna som brittiska kronan vid en tid hade nerskrivna som mål för utrotning. Skojar inte.
Men är det de stackars judarna som blir folkmördade, ja då ska vi tydligen buga oss för det största brottet man kan föreställa sig. Och är det inte lustigt att man tvingas till det genom indoktrinering i skolan där man ger sig på barn i tidig ålder för att lära dem om vilka det ska tyckas mest synd om?
Återigen, fy fan.