2014-09-25, 21:20
Medlem
MG har börjat blogga igen...
Citera
2014-09-26, 23:25
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Som någon ovanstående skrev: tror ni att det är en film där man går runt i svarta slöjor?

Efter en begravning är det väldigt normalt att man samlas, pratar minnen, pratar skit och bara har det bra samman.

Däremot känns det jävligt fel att denna bloggerskan skriver på sin blogg samtidigt som hon är där.

Ja, väldigt sjukt. Typ "åh jag är på en minnesstund, det måste jag bara blogga om!!"
Citera
2014-09-27, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CalamityJane
MG har börjat blogga igen...

Mmm, och då mest om hur HON mår(surprise...!), o. s. v. Inte ett ord om hur denne unge pojken måste ha mått för att inte endast planera sitt självmord utan även genomföra ett(sitt) självmord?!
Men det kanske kommer? Och då med hjälp utav denne Eberhard, han som anser att föräldrar skall ha just makt(smaka på ordet- "Makt"..)över sina barn.
Ganska avslöjande att inte ens ställa sig den, annars så givna, frågan "varför" när ngn i ens omedelbara närhet tar sitt liv.
Verkar således inte ha kommit som ngn överraskning detta självmordet.
Men som mamma vill hon vara liten gnm att söka sig till sin egen mamma, så mamma hon själv faktiskt är.
Får väl hoppas att hon själv och som då en mamma har en bättre mamma än hennes egen son hade.
Citera
2014-09-27, 17:17
Medlem
ballobass avatar
Ni är idioter allihop
Citera
2014-09-27, 17:38
Medlem
Lost-Souls avatar
Efter att ha läst dessa ord på Magdalenas blogg så känns det inte helt rimligt att han begått självmord, är det 100% bekräftat?

Han var så lycklig! Vi pratade två timmar innan han dog…
Vi skulle laga middag tillsammans, vi skojade, skrattade.
Han skulle få sin efterlängtade tandställning den 9 september.
Han var så glad, så förväntansfull inför livet. Han trivdes så i lägenheten på Gärdet, han hade inrett den i jordfärger och var så stolt.
Citera
2014-09-27, 18:34
Medlem
En del blir rent av "lyckliga" när dom väl bestämt sig att begå självmord. Många är sen helt oförstående inför det faktum. Men nu säger ju Magdalena att det handlar om en tragisk olycka. Olyckor brukar ju utredas så att man kan utesluta allt annat. Men här verkar det ha konstaterats med en gång. Vad som hände är väl en cliffhanger till nästa bok.....

Sen kan jag inte låta bli att skratta åt alla naiva idioter i tråden som gick igång när någon skrev något här om händelsen då Magdalena bad i sin blogg att inte citera eller kopiera inlägget. Att det sedan hamnade på expressen, aftonbladet, hänt extra, se & hör , mm ( som fått tillstånd ) av henne nämndes inte med ett ord. Vilken dubbelmoral !!

Konstaterar bara att hennes fans är duperade idioter.
Citera
2014-09-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
En del blir rent av "lyckliga" när dom väl bestämt sig att begå självmord. Många är sen helt oförstående inför det faktum. Men nu säger ju Magdalena att det handlar om en tragisk olycka. Olyckor brukar ju utredas så att man kan utesluta allt annat. Men här verkar det ha konstaterats med en gång. Vad som hände är väl en cliffhanger till nästa bok.....

Sen kan jag inte låta bli att skratta åt alla naiva idioter i tråden som gick igång när någon skrev något här om händelsen då Magdalena bad i sin blogg att inte citera eller kopiera inlägget. Att det sedan hamnade på expressen, aftonbladet, hänt extra, se & hör , mm ( som fått tillstånd ) av henne nämndes inte med ett ord. Vilken dubbelmoral !!

Konstaterar bara att hennes fans är duperade idioter.

Hon bad i sin blogg att inte använda texten och media respekterade detta tills det gått en tid, närmare fyra veckor efteråt och då gav hon sitt godkännande att använda den text hon skrivit.

Att en som bestämt sig för att ta sitt liv ofta är mycket gladare sista tiden stämmer tyvärr allt för ofta och det gör det svårt för anhöriga att hindra det för man tror att självmordstankarna försvunnit och allt börjar bli bra igen.
Om MG skriver "en tragisk olycka" kan det innebära många olika saker. Allt från en olycka till självmord eller en ofrivillig överdos för man kanske inte alltid vill berätta i detalj vad som hänt. (Det kan vara svårt för anhöriga att ta till sig att någon i ens närhet valde att ta livet av sig)
Citera
2014-09-28, 00:16
Awaiting Email Confirmation
Som f d sekterist känner jag till kraven på att alltid ha en välputsad, vacker fasad. All smuts sopas under mattan. Man får inte vara sig själv, inte låta mörkret vara mörker. Det blir till att spela en roll och att lägga locket på. Förödande för dem som har inre sår. Psykisk ohälsa kan bli följden.

Linda Bergling tycks ha lagt ett rejält lock på sina trauman och så här lycklig ser hon ut när hon är ute och fjällvandrar efter Isaks död. Så lycklig ser hon alltid ut, en PR-tavla för Jesus. Var är den naturliga sorgen? Undertryckt. En kristen ska alltid vara lycklig.

http://www.arken.org/forsamling/linda-bergling/lindas-blogg/lindas-blogg/2014/09/25/tr%C3%B6tt-men-buren

Här finner jag förklaringar till att döttrarna satsade på fasaden. Isak var också indragen i sekten. Har träffat en del skadade avhoppare. Min son drogs in via pappan och fick använda våld för att slå sig fri och återvända till mig, som enl Livets Ord är ”av Satan”, för att jag tror lite annorlunda. Tror på öppenhet kring mörka, svåra känslor som en förutsättning för att må bättre.

Jag talade inte illa om sonens pappa, men när han själv ville vädra sin förtvivlan över hur han blev behandlad av honom då höll jag förstås med. Men man kan bara inte skriva en bok om att man vill döda sitt barns far! Barnet är ju genetiskt en del av denna man. Det är välkänt att barn far illa av att man talar skit om sitt X. Det ger alltid skador.

M menar sig vara kristen. Andlighet är för mig b l a förlåtelse. Hata kan man göra ett tag och skrika ut hatet i ensamheten, men inte konservera det i en bok utan att tillfoga barnet permanent skada.

Jag själv och min son har flytt och frigjort oss från Arken, men Isak gick under.
Umgicks visst mycket med glada Linda före sin död. Om det var suicid borde hon kunnat hjälpa honom tycker man då hon menar sig vara en stor healer. Hennes predikningar kretsar kring helande. Ord och liv glappar rejält.

Jag tycker synd om alla parter inblandade i detta tragiska drama, alla indragna i en sekteristisk dödsdans.
Citera
2014-09-28, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Mmm, och då mest om hur HON mår(surprise...!), o. s. v. Inte ett ord om hur denne unge pojken måste ha mått för att inte endast planera sitt självmord utan även genomföra ett(sitt) självmord?!

Har också reagerat på detta...
Citera
2014-09-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawny
Som f d sekterist känner jag till kraven på att alltid ha en välputsad, vacker fasad. All smuts sopas under mattan. Man får inte vara sig själv, inte låta mörkret vara mörker. Det blir till att spela en roll och att lägga locket på. Förödande för dem som har inre sår. Psykisk ohälsa kan bli följden.

Linda Bergling tycks ha lagt ett rejält lock på sina trauman och så här lycklig ser hon ut när hon är ute och fjällvandrar efter Isaks död. Så lycklig ser hon alltid ut, en PR-tavla för Jesus. Var är den naturliga sorgen? Undertryckt. En kristen ska alltid vara lycklig.

http://www.arken.org/forsamling/linda-bergling/lindas-blogg/lindas-blogg/2014/09/25/tr%C3%B6tt-men-buren

Här finner jag förklaringar till att döttrarna satsade på fasaden. Isak var också indragen i sekten. Har träffat en del skadade avhoppare. Min son drogs in via pappan och fick använda våld för att slå sig fri och återvända till mig, som enl Livets Ord är ”av Satan”, för att jag tror lite annorlunda. Tror på öppenhet kring mörka, svåra känslor som en förutsättning för att må bättre.

Jag talade inte illa om sonens pappa, men när han själv ville vädra sin förtvivlan över hur han blev behandlad av honom då höll jag förstås med. Men man kan bara inte skriva en bok om att man vill döda sitt barns far! Barnet är ju genetiskt en del av denna man. Det är välkänt att barn far illa av att man talar skit om sitt X. Det ger alltid skador.

M menar sig vara kristen. Andlighet är för mig b l a förlåtelse. Hata kan man göra ett tag och skrika ut hatet i ensamheten, men inte konservera det i en bok utan att tillfoga barnet permanent skada.

Jag själv och min son har flytt och frigjort oss från Arken, men Isak gick under.
Umgicks visst mycket med glada Linda före sin död. Om det var suicid borde hon kunnat hjälpa honom tycker man då hon menar sig vara en stor healer. Hennes predikningar kretsar kring helande. Ord och liv glappar rejält.a

Jag tycker synd om alla parter inblandade i detta tragiska drama, alla indragna i en sekteristisk dödsdans.

Vill inte låta fördomsfull men tror att det är ganska vanligt bland frireligiösa att ha en sån fin fasad som möjligt, allt ska vara perfekt. Man ska helt enkelt vara en "elit-människa". Kritiskt tänkande och självständighet, social frigörelse och frihet är mycket skuld-skamfyllt i dessa kretsar. Vilket för oss andra vanliga är en naturlig del av människan.

När Linda skriver i den här länken att det var en tragisk olyckshändelse så är det nog som du påpekar att det gör nog allt för att inte ge sken av att det skulle vara självmord med tanke på att ha "den perfekta fasaden" utåt. [/url http://www.arken.org/forsamling/linda-bergling/lindas-blogg/lindas-blogg/2014/09/24/isak-har-lämnat-den-här-världen
Citera
2014-09-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawny
Jag har inte läst boken men aldrig någonsin tolkat boktiteln som om det är Magdalenas ord, att hon ville döda någon, det var ju hennes ex som hotade henne och boken är en berättelse om hur hon levde med hot och misshandel från denne man.

Att kristna som finner styrka i sin tro därmed skulle vara lyckliga bara för att de orkar le fast de har sorg är också befängt. Tänk att det finns så mycket svart och vitt, så mycket tunnelseende. Din förklaring till att barn till troende skulle ägna sig åt "fasader" som en sorts revolt är lika befängd som att påstå att barn till icke troende skulle ägna sig åt bibelstudier som en sorts revolt. Det har aldrig slagit dig att barn kan revoltera mot sin uppväxt vad den är. Att du har personliga upplevelser av sektbeteende tycker du legitimerar att dra alla troende över en kam?!

Du verkar heller aldrig fundera över vilken skada ett barn tar av att växa upp med en far som hotar och slår men du dömer genast modern för att berätta om detta. Du skriver att du tror på öppenhet, Citat: Tror på öppenhet kring mörka, svåra känslor som en förutsättning för att må bättre. Slut citat.

Men du tycker den öppenhet Magdalena återgett är fel och att det enligt dig är därför hennes son mådde dåligt.......allt är som sagt hypotetiskt men vad som är tydligt i ditt fall är att du är passivt aggressivt fördömande, du lägger in dina egna värderingar och upplevelser i en annan människas liv och avslutar med att tycka synd om dem för att de tror på Gud.

Du menar att för dig är andlighet bla. lika med förlåtelse, då undrar jag hur selektivt du förlåter och fördömer...ska man bara förlåta dem som finns i sitt eget liv eller ska man förlåta alla medmänniskor som förtjänar det. Ska man förlåta den föräldern som hotar och slår men fördöma den förälder som berättar om det. Ska man döma andra man inte känner och använda sina egna upplevelser som måttstock och dessutom göra det när du uppenbart missförstått, ska man förlåta dig för att du skriver fördömande och generaliserar.
Citera
2014-09-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Är du skev eller? Hur kan du få Graafs sons död till att handla om feminism och vänster? Du är helt fel ute lillgrabben! Feminismen är inte för våld, utan är emot våld, så hur menar du att feminismen har skuld i att Graaf misshandlats och att hennes son är död? Vad vänstern har med saken att göra begriper jag inte heller. De senaste 8 åren har vi haft en högerregering som dragit ner på vård och omsorg för att istället sänka skatten för de rika. Där har du antagligen svaret till varför denne stackars 19-åring inte fick korrekt vård i tid. Hade det varit vänsterregering hade han mycket väl kunnat få hjälp och fått leva eftersom vänsterregeringar satsar mer på välfärden. Så sluta nu upp med ditt imbecilla dravel om feminismen och vänstern eftersom du uppenbart inte vet vad du skriver om!

Vi har haft en vänsterextrem regering i åtta år som fört den så kallade "nya vänsterns" politik. Och feminism är en våldsglorifierande rörelse som ofta tar våldsverkare i försvar för att istället vända sig emot "kränkta vita män", de män som jobbar hårt, som byggt upp Sverige och aldrig lyft sin hand mot en kvinna.

Att förstå detta är en viktig pusselbit. Isak Graaf växte upp i en miljö som formats av dagens vänsterideal med en kriminell pappa, kriminell släkt, en mamma som har barn med flera olika män osv. En splittrad och tragisk hemmiljö präglad av de feministiska vänsteridealen.

Eller om man vänder på det. Hade han växt upp i en stabil kärnfamilj, som vänsterfeministerna så innerligt hatar, med en närvarande och kärleksfull mamma och pappa, som höll ihop och var laglydiga, så hade han levt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in