2016-11-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottensten
Det är intrycket får jag med efter att ha läst hennes blogg i många år, hon skyller allting på sina män och på andra personer men själv vill hon inte ta ansvar utan det ska någon annan göra. Hon vill helt ha ett perfekt yttre och fläckfri fasad och skriver gärna sina blogginlägg till sin egna fördel och med en viss modifikation av sanning hela tiden. Så att andra kan sympatisera med henne och ge henne personlig bekräftelse, och folk går ju på det utan att ifrågasätta. Hon verkar ha väldigt stort behov av att beskriva sina känslor så mycket och folk blir berörda. Hennes sätt att skriva förför många människor i samma situation, hon vet hur hon ska förföra människor helt enkelt så att hon får den bekräftelsen hon vill ha. Hon tar också allting väldigt personligt och tål inte kritik och tillåter inte att nån annan andra åsikter. Det tar till och med boets kommentarer både på bloggen och på hennes instagram om det är för kritiskt eller om det inte är som hon själv tycker, tänker, känner eller ha samma uppfattning om. Hon känns otroligt falsk och manipulativ, kanske har hon fått det verbala och det skrivna hantverket ifrån Livets Ord...
Precis som jag har uppfattat henne också.
Citera
2016-11-27, 00:39
Medlem
Ghandis avatar
att kräva ersättning gör väl alla om det behövs efter en incident. Och det ska ske skyndsamt. så inga konstigheter där.
Citera
2016-11-28, 18:36
Medlem
Arne Bajses avatar
Inte ett öga torrt när man läser stort snyftreportage i Aftonbladet KLICK om Maggan Graaf. Hela artikeln handlar bara om en enda sak, nämligen att vi ska tycka synd om henne.

Vi får läsa om plastbröst som togs bort, sonens död, skilsmässa, katastroftankar, hjärnblödning, klump i magen, psykisk ohälsa, flykt till Spanien.

Maggan beskriver sitt liv som en bergodalbana.

Har Magdalena Graaf haft otur i livet ? Har Magdalena Graaf skapat problemen ?

De flesta har haft problem i livet men det naturliga är att bara berätta för närstående,

men det finns de som berättar om sina problem för alla, för grannar, arbetskamrater, okända på bussen och t.o.m. för journalister på Aftonbladet.
Citera
2016-11-28, 21:07
Medlem
Kommer hon någon gång berätta vad som hände den natten? Droger? Självmord? Hon är ju så öppenhjärtig med allt annat! Hon väntar väl på "rätt tillfälle" så hon kan få uppmärksamhet de luxe! Vad är nästa drag? Prinsessa i Sameland? Nya Kristi Brud? Snart rinner nog bägaren över och hon får krypa till korset.....
Citera
2016-12-10, 10:22
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
att kräva ersättning gör väl alla om det behövs efter en incident. Och det ska ske skyndsamt. så inga konstigheter där.

https://www.flashback.org/sp54470361

I första hand borde det ju krävas medel från dödsboet (sonen). Antingen som en direkt fodran från mannen med det trasiga fortskaffningsmedlet eller av dennes försäkringsbolag till dödsboet. Det borde vara den logiska gången, eller så skiter man i att kräva något överhuvudtaget.

Nu kan det vara så att Maggan är förvaltare av dödsboet, men det innebär ju inte att det är hon som skall hotas med polisanmälan på grund av det.
Senast redigerad av slemwalker 2016-12-10 kl. 10:56.
Citera
2016-12-10, 10:25
Medlem
Magdalena på Nyhetsmorgon nu. Enligt henne vet hon inte vad som hände Isak. Han föll från sin balkong. Om det var medvetet eller ej vet hon inte. Så hemskt
Citera
2016-12-10, 10:37
Medlem
LennonGoesYokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Magdalena på Nyhetsmorgon nu. Enligt henne vet hon inte vad som hände Isak. Han föll från sin balkong. Om det var medvetet eller ej vet hon inte. Så hemskt

Såg också det.. Hon gav ingen som helst hint om att han led av psykisk ohälsa utan snarare att alla ungdomar har det lite kämpigt när programledaren frågade om det. Hon vill tro att han bara trillade ner av ren olyckshändelse
Citera
2016-12-10, 10:56
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennonGoesYoko
Såg också det.. Hon gav ingen som helst hint om att han led av psykisk ohälsa utan snarare att alla ungdomar har det lite kämpigt när programledaren frågade om det. Hon vill tro att han bara trillade ner av ren olyckshändelse
Men hon bekräftade ju att han hade haft problem, att hon hade jagat honom på stan och att han precis inrett sin lägenhet. Det gick nog snett precis när det började styra upp sig.

En vän till mig vars son skrev självmordsbrev och frontade en annan bil pratar fortfarande om händelsen som "olyckan".
Det sitter nog djupt rotat och det är inget fel i det när det handlar om att överleva själv.

Det var en starkt intervju.
Citera
2016-12-10, 10:57
Medlem
Inte långt efter att hennes son hade avlidit var Magdalena och en kärring från "ensam mamma söker" på en Ålandsbåt och tog kokain på en toalett!
Senast redigerad av hundjakt 2016-12-10 kl. 11:00.
Citera
2016-12-10, 11:01
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundjakt
Inte långt efter att hennes son hade avlidit var Magdalena och en kärring från "ensam mamma söker" på en Ålandsbåt och tog kokain på en toalett!

Fullt begripligt att använda droger som tröst. Inget ovanligt.
Frågan är ju dock varför du tror dig veta detta?
Citera
2016-12-10, 14:03
Medlem
Här är klippet från i morse:

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/magdalena-graaf-om-sonen-isaks-d%C3%B6d-jag-%C3%B6nskar-ingen-annan-denna-sorg-3681312

Jesper frågar: Vad hände Isak?

Magdalena svarar: Ja du...du, du.. Jag vet ju om att frågan kanske skulle komma, och du förvarnade mig lite grann.. Och jag har faktiskt funderat nu i veckan över...nu är det två år... JAG VET FAKTISKT INTE...OM JAG SKA VA ÄRLIG. Jag vet att han föll från sin balkong, jag vet inte om han satt på räcket, eller om han valde att lämna oss, jag har faktiskt ingen aning.
MEN...det...spelar faktiskt inte så jättestor roll, för en olycka...och det mest tragiska...kan hända en familj...det finns många som verkligen saknar honom...och älskar honom.

Jesper: Men du har ju vart öppen med det tidigare att Isak hade ju problem i tonåren?

Magdalena: Ja, men det har nog alla, alla tonåringar.

Jesper: Ja, men du har ju vart öppen och sagt det tidigare osv. Men han hade precis fått en lägenhet och han var väldigt glad för det och så.

Magdalena: Ja, ja han får den där härliga känslan med...ja du vet ju hur det är själv när man är förälder...och man bråkar och förföljer sina ungar, sätter regler, jagar dom utanför sibylla, och man är den där jobbiga mamman. Och så tänker man att när han blir vuxen sen så kommer han kanske att ge mig en kram och säger: "Tack mamma" för att du liksom...för att du jagade mig runt stan. Jag hann få den lilla stunden med honom då vi verkligen...vi, då han blev lite vuxen. Och det är jag jätteglad över idag. Vi han inreda lägenheten...

Jesper: Men är det viktigt för dig? Du sa att du hade funderat på den frågan, att den skulle komma upp... Är det viktigt för dig få reda exakt på som du sa, om det var en olycka eller om han valde och lämna er?

Magdalena: Nej,..det spelar...det är en människa som gått miste om sitt liv, en familj som känner oerhört saknad, så det tycker inte jag...nej. Jag har funderat på det liksom men det är aldrig någon som kommer får reda på det.

Jesper: Nä... Men du känner att den biten är inte den viktiga biten?

Magdalena: Nej...Jag bara känner att det viktigaste för mig är att han va lycklig och att han vet om att han var älskad

Jesper: Och du kände att han var det?

Magdalena: Ja. Ja och jag tror det också det vart en för mig en viktig del i hela sorgen och hela processen att jag inte behövt handla med dom bitarna som kan vara jobbiga om man ha oklara saker.
Senast redigerad av Kottensten 2016-12-10 kl. 15:01.
Citera
2016-12-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Fullt begripligt att använda droger som tröst. Inget ovanligt.
Frågan är ju dock varför du tror dig veta detta?

Jag är övertygad om att det är jä..... ovanligt att folk tar kokain när de är deprimerade!
I dina kretsar kanske det är vanligt då, vad vet jag.

En bekant till mig satt vid kärringarnas bord o pratade varvid Magdalena själv sträcker sig mot min bekant o säger i hans öra att hon har kokain och undrar om han vill följa med henne på toa varvid han avböjer och jag har ingen anledning att misskreditera honom om det.
Och vad du eller någon annan här tror om det bryr jag mig inte ett skvatt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in