Här är klippet från i morse:
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/magdalena-graaf-om-sonen-isaks-d%C3%B6d-jag-%C3%B6nskar-ingen-annan-denna-sorg-3681312
Jesper frågar: Vad hände Isak?
Magdalena svarar: Ja du...du, du.. Jag vet ju om att frågan kanske skulle komma, och du förvarnade mig lite grann.. Och jag har faktiskt funderat nu i veckan över...nu är det två år... JAG VET FAKTISKT INTE...OM JAG SKA VA ÄRLIG. Jag vet att han föll från sin balkong, jag vet inte om han satt på räcket, eller om han valde att lämna oss, jag har faktiskt ingen aning.
MEN...det...spelar faktiskt inte så jättestor roll, för en olycka...och det mest tragiska...kan hända en familj...det finns många som verkligen saknar honom...och älskar honom.
Jesper: Men du har ju vart öppen med det tidigare att Isak hade ju problem i tonåren?
Magdalena: Ja, men det har nog alla, alla tonåringar.
Jesper: Ja, men du har ju vart öppen och sagt det tidigare osv. Men han hade precis fått en lägenhet och han var väldigt glad för det och så.
Magdalena: Ja, ja han får den där härliga känslan med...ja du vet ju hur det är själv när man är förälder...och man bråkar och förföljer sina ungar, sätter regler, jagar dom utanför sibylla, och man är den där jobbiga mamman. Och så tänker man att när han blir vuxen sen så kommer han kanske att ge mig en kram och säger: "Tack mamma" för att du liksom...för att du jagade mig runt stan. Jag hann få den lilla stunden med honom då vi verkligen...vi, då han blev lite vuxen. Och det är jag jätteglad över idag. Vi han inreda lägenheten...
Jesper: Men är det viktigt för dig? Du sa att du hade funderat på den frågan, att den skulle komma upp... Är det viktigt för dig få reda exakt på som du sa, om det var en olycka eller om han valde och lämna er?
Magdalena: Nej,..det spelar...det är en människa som gått miste om sitt liv, en familj som känner oerhört saknad, så det tycker inte jag...nej. Jag har funderat på det liksom men det är aldrig någon som kommer får reda på det.
Jesper: Nä... Men du känner att den biten är inte den viktiga biten?
Magdalena: Nej...Jag bara känner att det viktigaste för mig är att han va lycklig och att han vet om att han var älskad
Jesper: Och du kände att han var det?
Magdalena: Ja. Ja och jag tror det också det vart en för mig en viktig del i hela sorgen och hela processen att jag inte behövt handla med dom bitarna som kan vara jobbiga om man ha oklara saker.