2014-09-22, 21:24
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Som någon ovanstående skrev: tror ni att det är en film där man går runt i svarta slöjor?

Efter en begravning är det väldigt normalt att man samlas, pratar minnen, pratar skit och bara har det bra samman.

Däremot känns det jävligt fel att denna bloggerskan skriver på sin blogg samtidigt som hon är där.
Citera
2014-09-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Tror ni alla begravningar är som på film där folk har svarta slöjor och solglasögon? Jag har (tyvärr) varit på många begravningar och på många av dem har folk pratat och skrattat till minnen man återberättar för varandra om den avlidne, särskilt vid samlingen vid kaffeborden där foton och muntliga berättelser lättar upp den mycket dystra stämningen.

Har ni någonsin hört talas om gravöl...det är en gammal svensk sed att lätta upp stämningen vid begravningar och ett uttryck för en slags hyllning till den döde. Nu har anordnar vi ingen öldrickning vid begravningar längre, tack o lov, men kaffe eller mat tillsammans med många skratt och leenden är naturligt när man har mycket gott att säga och många goda minnen av den avlidne.

Många omogna barnrumpor utan livserfarenhet som skriver skit i denna tråd.

Antar att du menar att det är en svensk sed att blogga om gravölen.

Vilket är konstigt eftersom detta var första gången jag såg ett sådan påfund.

Jag valde att vara sarkastisk mot ditt bror duktig inlägg. Men jag hade lika gärna kunnat vara lite torr och bemöta dig på ett besserwissersätt, vilket du tycks förstå.
Det var ingen här som vad jag läste klagade på att det var leenden på en begravning, det förstår många att det även kan finnas på en begravning. Dock är det inte lika vanligt när en ungdom dör, för det är ju lite mer tragiskt än när äldre dör.
Citera
2014-09-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Antar att du menar att det är en svensk sed att blogga om gravölen.

Vilket är konstigt eftersom detta var första gången jag såg ett sådan påfund.

Jag valde att vara sarkastisk mot ditt bror duktig inlägg. Men jag hade lika gärna kunnat vara lite torr och bemöta dig på ett besserwissersätt, vilket du tycks förstå.
Det var ingen här som vad jag läste klagade på att det var leenden på en begravning, det förstår många att det även kan finnas på en begravning. Dock är det inte lika vanligt när en ungdom dör, för det är ju lite mer tragiskt än när äldre dör.

Men din mupp, är jag brorduktig så är du förståndshandikappad, hon har gjort ett inlägg på instagram, hon har inte bloggat. Hon har bloggat varje dag i flera år och har en inkomst från bloggen, att hon delger på insta och sedan bloggen är idag något som inte kan ses som annat än normalt för en som har en flera år lång relation dagligen över bloggen med sina läsare.

Det är många kändisar som lägger ut nyheter om sitt liv på sina egna bloggar just för att de då kan kontrollera vad som sprids i press och media och därför blir det uppenbart när media spekulerar. Här spekuleras det värre än i media, fjortisar blandat med rena rama psykfall ska alla spy sin galla här, det slipper man oftast se i pressen åtminstone.

Läs inlägg nr. 692 och 693 just ovanför mitt förra inlägg och begrunda om någon klagade på leenden vid en begravning. Men du kanske har svag läsförståelse...
Citera
2014-09-22, 22:07
Medlem
Raffertys-Angelss avatar
Citat:
Tror ni alla begravningar är som på film där folk har svarta slöjor och solglasögon? Jag har (tyvärr) varit på många begravningar och på många av dem har folk pratat och skrattat till minnen man återberättar för varandra om den avlidne, särskilt vid samlingen vid kaffeborden där foton och muntliga berättelser lättar upp den mycket dystra stämningen.

Har ni någonsin hört talas om gravöl...det är en gammal svensk sed att lätta upp stämningen vid begravningar och ett uttryck för en slags hyllning till den döde. Nu har anordnar vi ingen öldrickning vid begravningar längre, tack o lov, men kaffe eller mat tillsammans med många skratt och leenden är naturligt när man har mycket gott att säga och många goda minnen av den avlidne.

Håller med. Varit på fler begravningar än jag vill komma ihåg. Men gemensamt har dom att man möts upp i sorgen & pratar minnen & detta i sin tur leder till en del skratt.
Speciellt om det är unga människor så brukar det vara ljusa begravningar. Så sluta kommentera att dom sörjer på fel sätt.
Dom sörjer på det sätt som känns rätt för dom.
Citera
2014-09-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Bilder från begravningen på människor som skrattar inför kameran, känns oerhört bisarrt och osmakligt.

Nästan lika bisarrt som att sitta i ett skvallerforum och kolla på nämnda bilder, bedömda och döma och kalla det smaklöst.

Jag har personlig koppling till ämnet självmord och läser denna tråd av någon sorts vilja att veta mer, trots att jag knappt har koll på Graaf, än mindre hennes son.

Men satan i röven, värre samling inlägg och analyser får man fan leta efter.
"Rusrapporter" har vettigare innehåll.

Hur fan kan allt vara Graafs fel?
Ingen jävel nämner farsan!!!? Eller styvfarsan Horman?
Citera
2014-09-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Jo, benägenhet att vara våldsam eller bli kriminell är väldigt ärftligt. Det slogs t.o.m fast i en svensk studie nyligen. Men det är en OT-debatt som inte riktigt här hemma i denna tråd.

Ja, men som jag skrev finns det ju ANDRA kvinnor i samma situation som Magdalena nu skulle kunna få fungera som ett varnande exempel för. Samhället är ganska så mycket trasigare nu än i början av 90-talet, och det är förmodligen långt många fler kvinnor i Sverige idag som lever med kriminella män än det var då.

Och visst har det med både feminism och vänstern att göra eftersom en mindre förlåtande, "ojjande" och glorifierande syn på våld och kriminalitet hade gjort att tusentals människor varje år sluppit familjetragedier av det slag Magdalena precis drabbats av.

Oavsett det är kvinnan som misshandlas eller dödas av sin man, mannen som mördas eller invalidiseras i någon kriminell "uppgörelse" eller någon i familjen tar livet av sig så är det alltihop ett resultat av det samhälle vi har skapat.

Även om just denna tråd just nu är superpopulär på Flashback så är det ju så att Magdalena bara är en av väldigt många människor som detta år råkar ut för en familjetragedi som har sina rötter i en trasig familj med en historia av kriminalitet, våld, missbruk och/eller andra dylika faktorer.

Är du skev eller? Hur kan du få Graafs sons död till att handla om feminism och vänster? Du är helt fel ute lillgrabben! Feminismen är inte för våld, utan är emot våld, så hur menar du att feminismen har skuld i att Graaf misshandlats och att hennes son är död? Vad vänstern har med saken att göra begriper jag inte heller. De senaste 8 åren har vi haft en högerregering som dragit ner på vård och omsorg för att istället sänka skatten för de rika. Där har du antagligen svaret till varför denne stackars 19-åring inte fick korrekt vård i tid. Hade det varit vänsterregering hade han mycket väl kunnat få hjälp och fått leva eftersom vänsterregeringar satsar mer på välfärden. Så sluta nu upp med ditt imbecilla dravel om feminismen och vänstern eftersom du uppenbart inte vet vad du skriver om!
Senast redigerad av hoaxgammon 2014-09-23 kl. 00:44.
Citera
2014-09-23, 01:20
Medlem
Figzys avatar
Citat:

Jag vet inte mot vem din kritik var riktad specifikt, men för det första vem har nämnt "svarta slöjor" och solglasögon?

För det andra har jag också varit på fler än en begravning.
Jag vet att det efter ceremonin, alltid blommar upp många fina konversationer om den avlidne,
det förflutna, framtiden och livet rent generellt.
Som du sa, berättelser som lättar upp den dystra stämningen.
Det är ett bra sätt att föra sig på och det vårdar minnet av den avlidne.

Vad jag har svårt att förstå dock, är personer som regelbundet bloggar, "tweetar", "facebookar" etc,
inte kan för bara ett ögonblick, undvika såna handlingar under något så speciellt som en begravning.

Självklart är det upp till var och en hur de förhåller sig till sånt här.
Men de bör ju fråga sig själva om det är så jävla viktigt med sån uppmärksamhet,
dvs att en massa främlingar via internet, måste få ta del av i stort sett allting som händer i deras liv.
Citera
2014-09-23, 03:51
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
http://blogg.alltforforaldrar.se/mammamy/
Med såna vänner behöver man inga fiender.

Var var Katrin Z?
Citera
2014-09-23, 16:40
Medlem
muskies avatar
TILL ALLA IDIOTER.

KÄRA IDIOT.

VAR FÖRSIKTIG, KARMA KAN GE IGEN, DET KOMMER GÖRA ONT SOM FAN.

KARMA SER&HÖR ALLT - Äckliga, äckliga vidriga små losers.

Glöm inte vad du skriver här.

ETT HÅRT SLAG I HUVUDET TILL ER GENOM ETERN och sluta skriva en jävla massa skit här, vi är många som förlorat anhöriga för tidigt och ni sitter och spottar på oss alla.

FY FAN
Citera
2014-09-23, 17:43
Medlem
ABZeta99s avatar
Hej!

Jag vet inte hur stor vikt som ska fästas vid ett inlägg från en som i annan tråd finner pedofili vara helt OK om man betalar bra för sitt över grepp.

Personligen finner jag att moraliskt och/eller etiskt upprörda inlägg har verklig tyngd endast om de kommer från någon utan sådan belastning.

Å andra sidan är ju inte FB känt för hövlig ton och ett verserat klimat.
Citera
2014-09-23, 19:10
Medlem
Wa-do-Themss avatar
Den grabben hade ju något fel, den ändå gången jag prata med honom så hotade han mig
Citera
2014-09-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
http://blogg.alltforforaldrar.se/mammamy/

Alltså... Vad är det för fel på människan... Tar bilder av poserande människor (däribland den avlidnes bror och styvfar) och lägger ut på sin blogg som det vore nån jävla happening... Är det nåt slags skämt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in