2014-09-23, 21:26
Medlem
Fortfarande ingen som vet vad som hänt än??
Citera
2014-09-23, 21:57
Medlem
ABZeta99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskie
ÄR DU HELT SKADAD??

ÄR DET NÅGOT RIKTIGT STORT FEL I DIG???

Du tog ETT av mina inlägg om pedofili, som förövrigt var ett jävligt bittert skämt, till folk som är minst lika störda som dig själv.

Jag tror varje människa även på detta sjuka ställe kan hålla med om att denna tråden och vad som skrivs här är bara HELT JÄVLA FÖRDJÄVLIGT.

Om man inte håller med så är man förståndshandikappad.

Precis som trådarna som de sjuka pedofilerna startar.

Vem fan är du? Riktigt osmart inlägg.

Hej!

Jag tror att man bara genom att läsa ditt vackert formulerade svar på mitt inlägg mycket väl kan avgöra vem av oss som sannolikt har "flest hästar hemma".

Tack för ditt PM som var än mer vältaligt!
Citera
2014-09-24, 21:29
Medlem
retrospectives avatar
Har inte läst hela tråden så fragment av detta kanske har kommit upp redan, men...

En bekant som jobbat på en skola där Isak gått har berättat att han var en genuint elak kille som slogs mycket. Jag skriver det inte för att strö salt, utan snarare för att "jämna ut trycket" lite. Jag hyser nämligen inte jättemycket medlidande för sådana människor (mobbare alltså - om han nu var det), även fast jag kan anse det oförtjänt att han är död.
Ville bara ha detta skrivet. Så mycket ack o ve i tråden över en kille som enligt utsago var en riktig jävel mot andra. Och morsan - vad man än tycker om henne - tycker jag inte ska lida mer för den sakens skull.

Personligen ser jag det inte som sanning bara för att jag hörde det från en tillförlitlig källa (för såvitt jag vet kan Isak likväl ha varit världens snällaste kille), men jag tar ändå med mig det jag hört i beräkning när jag... ja, kontemplerar situationen.
Har aldrig blivit utsatt för riktig mobbning själv, däremot har jag sett det och jag vet precis hur det fullkomligt förstör människor. Jag skulle inte få för mig att skriva att killen förtjänade att dö dock, oavsett om han var en mobbare eller ej. Och återigen säger jag varken eller, eftersom jag inte kan bekräfta.
Citera
2014-09-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Den här tråden hade möjligen sitt berättigande i början. Men detta ältande om inget, om någon som inte är en kändis, är ett satans lågvattenmärke.

Lägg ägg! Pojken var en ofrivillig ökändis. Hans allt för tidiga död har intresse i belysning av det vi vet om hans tragiska och korta liv.

Är man en kändis eller ökändis, så får man ta det mysiga med det som är mindre mysigt, typ en tråd på Flashback. Trådens olika syn på saker och ting, beror på hur man ser på utåtagerande bloggerskor som lämnar ut sitt och barnens liv till kreti och pleti, och kallar det ett hederligt levebröd.

Att familjen nu drabbas av Flashbackpöbelns dom är en sak som kunde förhindras genom att leva på andra villkor än de man valt. Offentlighet för offentlighetens skull, har sitt pris, och nu är vi här och cashar in.
Citera
2014-09-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Har inte läst hela tråden så fragment av detta kanske har kommit upp redan, men...

En bekant som jobbat på en skola där Isak gått har berättat att han var en genuint elak kille som slogs mycket. Jag skriver det inte för att strö salt, utan snarare för att "jämna ut trycket" lite. Jag hyser nämligen inte jättemycket medlidande för sådana människor (mobbare alltså - om han nu var det), även fast jag kan anse det oförtjänt att han är död.
Ville bara ha detta skrivet. Så mycket ack o ve i tråden över en kille som enligt utsago var en riktig jävel mot andra. Och morsan - vad man än tycker om henne - tycker jag inte ska lida mer för den sakens skull.

Personligen ser jag det inte som sanning bara för att jag hörde det från en tillförlitlig källa (för såvitt jag vet kan Isak likväl ha varit världens snällaste kille), men jag tar ändå med mig det jag hört i beräkning när jag... ja, kontemplerar situationen.
Har aldrig blivit utsatt för riktig mobbning själv, däremot har jag sett det och jag vet precis hur det fullkomligt förstör människor. Jag skulle inte få för mig att skriva att killen förtjänade att dö dock, oavsett om han var en mobbare eller ej. Och återigen säger jag varken eller, eftersom jag inte kan bekräfta.

Gick inte Isac i skolan, i England?
Citera
2014-09-24, 23:24
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Gick inte Isac i skolan, i England?
Jag har inte en jävla aning. Jag hade varken sett eller ens hört om killen innan jag läste om honom här på forumet. Vet inte ens om det gäller nyligen (d v s högstadiet eller gymnasiet), men personen som berättade detta jobbar på en högstadieskola.

Alltså, bekräftas det att han läste utomlands hela sitt liv så har jag inga problem med att kalla min källa förljugen. Jag är ändå inte intresserad av att diskutera händelsen. Det är ett dödsfall och för min del får tråden gärna låsas så att ingen kan skriva mer om saken, av respekt för anhöriga.
Dubbelmoral, men jag ville skriva vad jag har hört av den anledningen att det kan vara värt att veta innan folk sliter ut sina hjärtan i sorg över en kille som kan ha varit det som de flesta av oss fördömer in absurdum i alla andra sammanhang.
Kan inte räkna hur många gånger jag läst eller hört att mobbare borde avrättas med nackskott. Det är dumt av mig att ge bränsle till den här elden, eftersom jag inte kan bekräfta någonting. Och återigen, jag är inte intresserad av att diskutera detta vidare.
Senast redigerad av retrospective 2014-09-24 kl. 23:42.
Citera
2014-09-24, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag är enig med dig, det verkar som sagt mycket känsligt att kritisera denna bloggmorsa. Men Du och jag står pall för det mesta!

Ribban för föräldrarskap är satt mycket lågt och man löser problematiken med tidsbrist och många barn genom att se på barn som ägodelar, där sociala myndigheters tvångsmedel ses som hjälp i normal fostran man inte orkar med. Att ens komma på tanken att i den situationen skaffa mer barn är en syn där barn är modeassesoarer och bebisar gullar man med. En syn som bortser ifrån att det handlar om små människor med rätt till sin egen integritet, där de får utveckla sin personlighet ifred.

Inte ett enda ord från sekterna om att denne unge man var myndig, men omyndig. Han kunde inte ens lämna sin taskiga barndom bakom sig. Morsan hade bussat myndigheter och sociala på honom som i samförstånd anlitade sekt för att utöva makt över honom. Han var fånge i bloggträskets offentlighet, en sak jag vet att ingen ung man skulle acceptera!

Jag köper inte hur jobbig denne unge man var. Jag ser det som förtal av en ung man i klorna på kärringar, religiösa sekter, sociala myndigheter, psyk- och socialsvängen och allt som utnyttjades av en bloggerska för att framstå som en "tapper" morsa, med ett varumäre att försvara.

Han hade inte ens ensamrätt till sitt namn, och jag undrar varför?
Var namnet för ballt och läckert för honom?

I vilket fall som helst är tragiken den, att för en ung man kan det handla om liv och död när det gäller att få vara ifred eller att få sista ordet.

Mycket, mycket insiktsfullt skrivet och(enligt mig) med sanningen helt överensstämmande.
För att fatta mig kort, så: När mannen hade makten över barnen så blev det iaf folk av "dessa barnen", när kvinnan fick makten över barnen så blev det ett slags "folkmord" och på då "dessa barnen".
Inte första gången detta händer, och har hänt(har själv egna exempel på detta), att en "sådan här och ung person" tar sitt liv, och sannerligen heller inte den sista.
Detta har pågått i över trettio års tid nu, det att mammans/ kvinnans makt över barnen fått dessa konsekvenser och detta med samhällets samtliga både instansers och myndigheters fulla godkännande.
Ett maktutövande över barn och som är SÅ subtilt att inte någon alls vill se, detta än mindre vill någon alls förstå...
När kvinnor utövar makt så sker detta just väldigt subtilt och ffa sker detta med känslor..........
låt mig också gissa här att mamman i detta fallet kommer och som den lidande mamman/ kvinnan här att kunna inkassera ÄN mer och ÄN fler sympatier på grund av denne "oregerlige självmördade unge sonen/ mannen"?
Pojken här hette visst Isak? Han kunde likaväl ha hetat Bisak...

Och nu när bilder från begravningen kommit ut och där bl. a mamman här ses leende o. s. v så vem och med sitt eget vett i behåll kan ens ha svårt att förstå hur pojken här kunde ta sitt eget liv som?
För att förstå en "självmördare" så kan man studera dess omgivning
Detta både före och efter.
Senast redigerad av hee4r 2014-09-25 kl. 00:08.
Citera
2014-09-25, 02:55
Medlem
e-v-a-ss avatar
snart gråter MG ut i TV-sofforna och bloggar om hur HON kände/känner sig, Malou gör ett ”Efter tio” där GM talar ut, för att stötta andra i samma situation och öppet tala om det ”skamliga”

den ultimata sellouten har visat sitt fula tryne, dags att torka krokodiltårarna inför öppen ridå, mycket PR-intäkter finns att tjäna, det kan man inte ignorera och till slut ”the show must go on”
Senast redigerad av e-v-a-s 2014-09-25 kl. 03:17.
Citera
2014-09-25, 03:06
Medlem
Jag lider med hela hennes familj och nära. Magdalena Graafs var definitivt ingen jag såg upp till men det här är så grymt. Hoppas det för familjen närmare varandra de som är kvar
Citera
2014-09-25, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Jag har inte en jävla aning. Jag hade varken sett eller ens hört om killen innan jag läste om honom här på forumet. Vet inte ens om det gäller nyligen (d v s högstadiet eller gymnasiet), men personen som berättade detta jobbar på en högstadieskola.

Alltså, bekräftas det att han läste utomlands hela sitt liv så har jag inga problem med att kalla min källa förljugen. Jag är ändå inte intresserad av att diskutera händelsen. Det är ett dödsfall och för min del får tråden gärna låsas så att ingen kan skriva mer om saken, av respekt för anhöriga.
Dubbelmoral, men jag ville skriva vad jag har hört av den anledningen att det kan vara värt att veta innan folk sliter ut sina hjärtan i sorg över en kille som kan ha varit det som de flesta av oss fördömer in absurdum i alla andra sammanhang.
Kan inte räkna hur många gånger jag läst eller hört att mobbare borde avrättas med nackskott. Det är dumt av mig att ge bränsle till den här elden, eftersom jag inte kan bekräfta någonting. Och återigen, jag är inte intresserad av att diskutera detta vidare.

Du, här diskuterar man. Fattar man inte det så kanske man inte ska göra inlägg.

Dessutom är det väl inte mobbing tråden handlar om.
Citera
2014-09-25, 11:31
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-v-a-s
snart gråter MG ut i TV-sofforna och bloggar om hur HON kände/känner sig, Malou gör ett ”Efter tio” där GM talar ut, för att stötta andra i samma situation och öppet tala om det ”skamliga”

den ultimata sellouten har visat sitt fula tryne, dags att torka krokodiltårarna inför öppen ridå, mycket PR-intäkter finns att tjäna, det kan man inte ignorera och till slut ”the show must go on”

Skall jag vara helt ärlig, så har jag faktiskt hoppats på att en kändis i någon form skulle mista sitt barn. Och faktiskt göra det du säger; den ultimata sellouten, tyvärr är det så att gemene man lyssnar mer på en känd person. För jag kan lova dig att även MG kommer att förlora så mycket mer efter sonens död. Det handlar inte om att hon kommer stötta andra i samma situation, det kommer att handla om att vänner och bekanta vänder ryggen till, de som hon trodde var riktiga vänner (hon har säkerligen koll på vilka som är kändiskåta dvs inte riktiga) kommer att försvinna på ett eller annat sätt för de inte förstår, de kommer inte våga fråga, de vill inte göra henne ledsen, det enda de vill är ha tillbaks den gamla MG igen. Det är inte helt omöjligt att hennes gubbe inte förstår varför hon är sååå ledsen även efter ett halvår eller år. Mycket möjligt de glider ifrån varandra. Hon kommer aldrig att bli samma människa igen. Kanske om två år märker hon att hon blev riktigt riktigt glad över någonting eller en händelse som inte handlade om hennes levande barn.

Vi i Sverige är så glada för att gömma och glömma. Alla närstående är så glada för devisen gömt är glömt. Hon kommer aldrig glömma sin son.

Hon lever ett pissigt liv nu, hon kommer så småningom antagligen lära sig att leva med det pissiga livet. eller som du så fint säger ”the show must go on”
Citera
2014-09-25, 17:12
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Du, här diskuterar man.
Hahah. Okej, lycka till med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto