Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-25, 16:47
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Svamp! Det går nog att få tag på trattisar i affärerna nu. Däremot lär ni bli olyckliga av pizza utan ost. Där kan jag inte hjälpa dig
Ahh det kanske var det som de menade med topping.
Beställde just pizza till ungarna och då var toppingen såsen

Men det finns smältbar veganost baserad på soja så det ska inte vara ngt problem.
Här är ett recept.
http://idasmorotsland.com/2013/04/18/smaltbar-veganost-a-la-ida/
Citera
2014-09-25, 16:59
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Får besök av en vegan på lördag. Tänkte fixa veganpizza men har fastnat i kött-tänk när det gäller topping. Någon som har idéer på topping?

Tips på någon kul vegansk efterrätt vore också uppskattat.

Ett tips är att göra två pizzor med olika toppingar. Alltid uppskattat med lite variation.
Citera
2014-09-25, 17:26
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Svamp! Det går nog att få tag på trattisar i affärerna nu. Däremot lär ni bli olyckliga av pizza utan ost. Där kan jag inte hjälpa dig

Det är lugnt, det finns veganost som smälter. Tomatsås har jag också fixat ett bra recept på, det är vad man ska ha på som jag har svårt för. Bara svamp känns ju lite fattigt.
Citera
2014-09-25, 17:33
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det är lugnt, det finns veganost som smälter. Tomatsås har jag också fixat ett bra recept på, det är vad man ska ha på som jag har svårt för. Bara svamp känns ju lite fattigt.
Röd paprika, pepperoni och rödlök är aldrig fel.
Citera
2014-09-25, 19:05
Medlem
Jag tänkte göra en "stuffed" fläskfilé med äpple och sedan linda den i bacon. Men funderar på om det finns något mer som kan vara gott att ha i också. Något som passar med äpplen och de två proteinerna. Några förslag?
Citera
2014-09-25, 19:29
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Du kan ju även köra med grillad zuccini, paprika, cocktailtomater, pesto, ruccola, färsk spenat och andra grönsaker.
Citera
2014-09-26, 12:51
Medlem
Iloveludas avatar
Hur förvarar ni isbergssallad? För mig börjar den att ruttna väldigt fort. Då menar jag verkligen ruttna och inte bara lite bruna kanter på dom yttersta bladen. Några förslag?
Citera
2014-09-26, 13:42
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Hur förvarar ni isbergssallad? För mig börjar den att ruttna väldigt fort. Då menar jag verkligen ruttna och inte bara lite bruna kanter på dom yttersta bladen. Några förslag?
Har den i kylskåpet under kylelementena i en hålig plaspåse och fuktar den lite med blomsprutan. Brukar funka bra.
Citera
2014-09-27, 01:28
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Jag tänkte göra en "stuffed" fläskfilé med äpple och sedan linda den i bacon. Men funderar på om det finns något mer som kan vara gott att ha i också. Något som passar med äpplen och de två proteinerna. Några förslag?
Kanske litet sent nu, men nästa gång så kan du med fördel hacka med litet katrinplommon i fyllningen. Litet rosmarin är inte heller det dumt ihop med fläsk.
Citera
2014-09-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Kanske litet sent nu, men nästa gång så kan du med fördel hacka med litet katrinplommon i fyllningen. Litet rosmarin är inte heller det dumt ihop med fläsk.

Jag hade redan tillagat middagen ja men bra tips inför framtiden. Funderade på rosmarin men tänkte också att salvia kunde passa bra, blev timjan dock! Katrinplommon tänkte jag också på fast då istället för äpple. Ska nog köra på det någon annan gång!

Tack alla 3 för tipsen!
Citera
2014-09-27, 15:51
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Jag hade redan tillagat middagen ja men bra tips inför framtiden. Funderade på rosmarin men tänkte också att salvia kunde passa bra, blev timjan dock! Katrinplommon tänkte jag också på fast då istället för äpple. Ska nog köra på det någon annan gång!

Tack alla 3 för tipsen!
Timjan funkar fint det med, och kul att det smakade bra! Mer fläsk åt folket!
Citera
2014-09-27, 16:11
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Katrinplommon ska inte ner i mat imho.
Finns inget som så totalt och icke reversibelt förstör maten helt.

Som att ha ketchup och HP sauce på en sjötunga walewska eller en bit kokt hälleflundra...
Tror skolköket har en stor del i min avsky mot plommonen.
De blandade ta mig fasiken det i allt en period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in