2014-09-26, 19:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Älskar detta spel, men har nu ett väldigt konstigt problem, när jag spelar startar datorn om av sig själv utan förvarning, händer varenda spel jag deltar i efter 5-10 minuter, har lämnat in datorn på service (fortfarande garanti) och fått svaret att dom inte kan återskapa felet, vafan ska jag göra,

Crash adress: ntoskrnl.exe+75bc0
Kan du replikera felet med andra tunga spel som ex: battlefield 4?
Citera
2014-09-26, 19:33
Medlem
Kebabsugers avatar
kände någon den enorma lagg spiken eller var det bara jag ?
mitt i ett skott så bara svart skärm i 2-3 min, sedan fungerade kommandot ctrl+alt+del och jag kunde minimera, men WoT körde som vanligt, hade inte låst sig, försökte miximera igen men bara svart skärm, fick allt+f4 spelet och starta om

sånt skit händer alltid i en bra match, hade 2500 i dmg med fv304 och var många härliga soft targets kvar som arl, amx50-100 och sånna 400 dmg 100% av ggr tanks :P

edit::

arne har snart 3000 inlägg i denna tråden
bara 400 kvar, så om en månad eller två kanske
Senast redigerad av Kebabsuger 2014-09-26 kl. 19:38.
Citera
2014-09-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan du replikera felet med andra tunga spel som ex: battlefield 4?

BF4, diablo3 och EVE online fungerar som dom ska, på max setting inge problem alls, men WOT crashar datorn efter 5-10 min.

Ingen aning om detta är till någon hjälp men. (senaste 3 felmedelande jag fått)

Citera
2014-09-26, 20:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
BF4, diablo3 och EVE online fungerar som dom ska, på max setting inge problem alls, men WOT crashar datorn efter 5-10 min.

Ingen aning om detta är till någon hjälp men. (senaste 3 felmedelande jag fått)

Avinstallera spelet, radera alla gamla filer, installera om det från scratch, uppdatera grafikdrivrutinerna och försök igen, spara mods om du har nåt "special"
Citera
2014-09-26, 20:14
Medlem
coq_noirs avatar
Citat:
Älskar detta spel, men har nu ett väldigt konstigt problem, när jag spelar startar datorn om av sig själv utan förvarning, händer varenda spel jag deltar i efter 5-10 minuter, har lämnat in datorn på service (fortfarande garanti) och fått svaret att dom inte kan återskapa felet, vafan ska jag göra,

Crash adress: ntoskrnl.exe+75bc0

Vet inte om detta kan hjälpa dig? https://www.wiknix.com/fix-ntoskrnl-exe-blue-screen-of-death-bsod-error/
Citera
2014-09-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Avinstallera spelet, radera alla gamla filer, installera om det från scratch, uppdatera grafikdrivrutinerna och försök igen, spara mods om du har nåt "special"

Redan testat det, fungerade ett spel, trodde det va fixat, sen börjat det lika Blir att lämna in borkhelvetet till supporten igen imorgon, detta är INTE ok på en 1 månad gammal dator...såg sen nu senast att "startar strömsparande läge" eller något åt det hållet dök upp på skärmen en sekund innan omstarten, är helt lost på hårdvara men kan det vara nätagget som är kört / för klent?
Citera
2014-09-26, 20:22
Medlem
Försöker ta mig förbi M3 Lee. Vilken ammunition är bäst till den? HE eller AP?
Citera
2014-09-26, 20:44
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Redan testat det, fungerade ett spel, trodde det va fixat, sen börjat det lika Blir att lämna in borkhelvetet till supporten igen imorgon, detta är INTE ok på en 1 månad gammal dator...såg sen nu senast att "startar strömsparande läge" eller något åt det hållet dök upp på skärmen en sekund innan omstarten, är helt lost på hårdvara men kan det vara nätagget som är kört / för klent?

Kolla tempen på grafikkortet i viloläge och tabba mellan spelet och skrivbordet.

Ladda ner 3Dmark och stressa grafikkortet. Stänger den av så öppna och kolla om fläktar snurrar som de ska. Ska inte damma igen på en månad, men klart värt att kolla det också. Nästa steg kan vara ett memtest, så att de inte spökar.

Eller så kör du ner och slänger den över disken och visar dem på plats.

----

Gick helt sjukt bra idag, inträffar väl i samma frekvens som planeterna ligger i linje.

Vann 8 av 8 games idag, helt sjukt.
Citera
2014-09-26, 22:38
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
haha kan glädja dig med att det inte är polacker i klippet iaf
Aha, ok. Såg i någon kommentar att det sas vara polacker så jag antog bara att det var så. Men ok, då får vi väl utnämna killarna på filmen till hedersmedlemmar i Polish Mechanised Hussar Corps eller Lech Poznań Kolejorz eller nått.

Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Det jag kommer ihåg från M3Lee var att antingen dunka huvudet i väggen, hårt, eller dricka en helvetes massa alkohol. Det finns inga andra genvägar förbi det där aset...

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Gick helt sjukt bra idag, inträffar väl i samma frekvens som planeterna ligger i linje.
Ha ha! Precis så känns det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Är också inne i en liknande period och det tär på tålamodet, ffa eftersom jag fortfarande har en bit kvar till de där 53% wr och 1800 genomsnitts WN8 eller vad det nu är som man skall ha i min klan. Backar statsen då så blir det dubbelt lidande. Vågar nästan bara lira CW och Stronghold nu för tiden. Där har jag betydligt bättre stats.
Skall väl lägga till att jag aldrig någonsin har statspaddat på 15k+ matcher. Har bara spelat de tanks som jag tycker är kul och för tillfället har i garaget (mest sånt som grindas) och jag har aldrig en enda gång valt att spela en tank för att den ger chans till högre WN8 eller nått sånt. Det tror jag iofs har kostat en del på statsen men samtidigt (förhoppningsvis) varit mer skoj för mig.
Citera
2014-09-27, 03:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ap med en dos APCR emellanåt så kan du dominera, du som tier4 har grovt samma kanon som medium tier5 m4a2e4 och tung tier5 t14, i tier4 är kanonen helt ok men det du ska undvika är att titta över kullar för du blottar dig själv långt innan du kan skjuta fienden.

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Kolla tempen på grafikkortet i viloläge och tabba mellan spelet och skrivbordet.

Ladda ner 3Dmark och stressa grafikkortet.
Furmark är speciellt för stresstesta grafikkort.
Citat:
Nästa steg kan vara ett memtest, så att de inte spökar.
Been there done that...upptäckte skiten när säkerhetskopiorna jag gjorde av c: inte klarade ett integritetstest.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det jag kommer ihåg från M3Lee var att antingen dunka huvudet i väggen, hårt, eller dricka en helvetes massa alkohol. Det finns inga andra genvägar förbi det där aset...
Learn to play maxat 17.000 wn8 med den
Citera
2014-09-27, 08:45
Medlem
VagDags avatar
Citat:

Håller med Ace, bara dunka på, tror nog jag använde HE, men det är väl bara prova vilket som funkar bäst...
Citera
2014-09-27, 15:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ap har 92pen och 110 skada, He har 38 pen och 175 skada, APCR har 127 pen och 110 skada.
Koppla det till 2.1s sikttid och 0.41m disperson och rof 20 så kan man göra bra med skada på kort tid, min besättning har nästan 100% och omladdningstiden är 2.61 sekunder, nästan 23 skott per minut = dpm 2530.

Det som gör m3 lee dålig är att dom flesta spelar den på fel sätt, när jag lyckas bäst med den är när jag kör kombination sniper/support, till exempel när jag kan flanka fienden och hinner sätta 2-3 skott i arslet innan fienden hinner reagera och svänga runt.

Ta churchill3 med 700hp, det är 7skott strax under 16 sekunders konstant eldgivning.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-09-27 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in